F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

03.05.2024

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Testy w Barcelonie okiem Jamesa Allena

Tak jak się spodziewano, stawka wygląda na bardzo wyrównaną.
Bartosz Orłowski, 1 marca 2010, wyświetlenia: 4147<< | lista | T- | T+ | >>
(Oryginalne opracowanie: James Allen, www.jamesallenonf1.com)

W zakończonych wczoraj testach w Barcelonie wzięło udział 11 zespołów. Tak jak się spodziewano, stawka wygląda na bardzo wyrównaną – cztery zespoły będą prawdopodobnie walczyć o najwyższe laury, a pozostałe (z wyjątkiem nowych zespołów) są tylko kilka dziesiątych sekundy za czołówką.

Zakaz tankowania spowodował jeszcze mniejsze odstępy czasowe między zespołami, a walka pomiędzy Ferrari, McLarenem, Red Bullem i Mercedesem rozpocznie się już od pierwszych dni nowego sezonu. Przy czterech czołowych zespołach naszpikowanych gwiazdami, wliczając w to czterech mistrzów świata, powinien to być jeden z ciekawszych sezonów w Formule 1.

Wczoraj Lewis Hamilton ustanowił najszybszy czas 1:20,472 w swoim McLarenie, który wygląda na bardzo szybkiego w pojedynczym okrążeniu. Czas został uzyskany na miękkim ogumieniu podczas symulacji przejazdu kwalifikacyjnego. Był tylko o 0,02 sekundy szybszy od Red Bulla Marka Webbera i 0,06s szybszy od Ferrari Felipe Massy. Adrian Sutil także pokazał dobre tempo Force India z czasem 0,13s gorszym od Hamiltona. Michael Schumacher był gorszy o 0,3s. Warunki na torze różniły się od tych z soboty, wiał mocniejszy wiatr.

Rubens Barrichello znalazł się 0,1s za Schumacherem, a po piętach deptał mu Kamui Kobayashi w Sauberze. Oznacza to, że siedem zespołów dzielą jedynie 0,4 sekundy. Toro Rosso znalazło się tuż za nimi, ale należy pamiętać, że jest to pierwszy samochód, który włoski zespół zbudował samodzielnie, więc biorąc to pod uwagę i tak radzą sobie obecnie całkiem nieźle. Renault potwierdziło przypuszczenia z ubiegłego tygodnia, że znajdują się 0,7s za pozostałymi zespołami, pomimo jazdy z nowym przednim skrzydłem.

Wróćmy do czołowych zespołów. W tym roku sytuacja McLarena znacznie różni się od tej sprzed 12 miesięcy, kiedy opuszczali Barcelonę ze smutnymi minami i 2,5 sekundy straty do Brawn GP, pomimo tego samego silnika. McLaren przygotował na ostatnie testy nowe poprawki, łącznie z nową podłogą, pokrywą silnika i karoserią. Na temat konkurencyjności MP4-25 pojawiały się z początku różne opinie, jednak niewątpliwie samochód ten wygląda na bardzo szybki. O sukcesie w pierwszych wyścigach sezonu zadecydują jednak nie tylko kwalifikacje, ale także wybór opon i strategii.

Po dziwnym sezonie 2009, gdzie żaden z zespołów tradycyjnie ścigających się w czołówce właściwie nie mógł powalczyć o tytuły, w tym roku zarówno McLaren, jak i Ferrari wróciły do gry. Zespół z Maranello był szybki i niezawodny podczas testów, a w końcowym tygodniu ustawiał poprzeczkę czasową. Wszystko jeszcze jednak może ulec zmianie, jako że Mercedes jest tylko 0,1 lub 0,2 sekundy za nimi, ale szykują znaczne poprawki na wyścig w Bahrajnie i sytuacja może zmieniać się z wyścigu na wyścig w zależności od przyczepności i zmian w samochodzie. Wygląda też na to, że zespoły będą wprowadzały zmiany w większych pakietach co kilka wyścigów, zamiast małych kroków na każdy wyścig.

Źródło: JamesAllenOnF1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
06.10.2011  Przypuszczalna strategia okiem Jamesa Allena - Japonia
28.09.2011  Strategia okiem Jamesa Allena - Singapur
21.09.2011  Przewidywane strategie podczas GP Singapuru wg Jamesa Allena
14.09.2011  Strategia okiem Jamesa Allena - Monza
02.09.2011  Strategia okiem Jamesa Allena - GP Belgii
Tagi:
Allen J.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
novap, 01.03.2010 20:43[!]
Oj, dzieci, dzieci ...
wojo75, 01.03.2010 21:08[!]
http://www msfree gr/includes/livelaps php?name=kubica sprawdzić sobie czasy dla Kubicy i Massy i Hamiltona i w spacje wstawić kropki ... nie jest najgorzej z Kubicą czasy porównywalne z Massą i Hamiltonem
paolo, 01.03.2010 21:11[!]
bartekws: Pogubiłeś się już dawno temu jak inni schodzili z drzewa. Od początku twierdziłem, że Renault jest daleko w lesie i mają marne szanse na punkty i tyle. Daleko w lesie czyli obecnie na 8. Wedle życzenia odnoszę się do Twojego ataku zwanego komentarzem od którego się zaczęło: "J@Paolo – co Ty za głupoty wypisujesz? ;p
Jakie 2 sekundy? Przecież Kubica w ogóle dziś nie jeździł kwalifikacji tylko długie przejazdy i sprawdzanie różnych setapów. Przecież nawet wczoraj Witalij na mokrym torze miał lepszy czas od Roberta dziś :D
Poza tym czasy jakie uzyskiwał Robert podczas symulacji wyścigu były podobne do czasów Merca, Wiliamsa i Saubera.."
Odpisałem Ci wczoraj i w poprzednim poście więc nie pajacuj!!! ponad 2s w tym samym momencie symulacji po zdaje się 36,37 okrążeniach itd. Rozwinięcie masz we wczorajszym. Z resztą jak chcesz liczyć testy co do dziesiątej części to się zatrudnij w aptece. Moim zdaniem między 1 a 1,5, ale to było wczoraj. Ważne, że byli wyraźnie na 8. miejscu, a nie o włos. W kwalifikacjach może być masakra bo nikt nie wie czy rakieta nr 30 będzie jeździć z pustym bakiem prosto na prostej. Dzisiaj już na przykład wiadomo, że nie hamuje jak trzeba. Pewnie jeszcze kilka innych "innowacyjnych" rozwiązań wyjdzie na jaw ale głowa do góry wiara czyni cuda. Szczególnie jeśli dalej nie widzisz jakie bzdury wczoraj napisałeś możesz mieć dobre samopoczucie jeszcze przez dwa tygodnie. No ale nie wszyscy muszą umieć liczyć. Ktoś rowy musi kopać. Pozdrawiam.
AliAs99, 01.03.2010 21:25[!]
To prawda, że jeśli wziąć pod uwagę tabelkę czasów z tych czterech dni testowych w Barcelonie, to wydaje się, że Renault jest tak około 8-go miejsca w stawce. No ale kilka rzeczy może tę ocenę kwestionować. Po pierwsze, Kubica, co wielu zauważyło, a on sam też przyznał, nie jeździł z małą ilością paliwa (Pietrow wprawdzie jeździł, ale jego czasy mogą nie być miarodajne, gdyż nie wiemy, jak czuje się w samochodzie Formuły 1). Po drugie Renault miało w Barcelonie kilka dość poważnych kłopotów z samochodem - nie robili więc tego, co mieli zaplanowane.
Wyciąganie wniosków z tego, kto miał jaki czas po dwudziestu okrążeniach, jest bardzo ryzykowne. Opiera się na założeniu, że wszyscy wystartowali do tych okrążeń z taką ilością paliwa, jak na wyścig. A to przecież prawdą być nie musi.
Tak więc wracając do pytania, gdzie teraz jest Renault, czy 0,7 sekund za czołówką, czy też 2 sekundy, właściwie zostaje bez odpowiedzi. Po prostu - nie wiadomo.

No a teraz już mniej poważnie. Jak wiadomo Kubica jest niezłym graczem w pokera. Dlaczego miałby pokazać karty? Dlaczego miałby pojechać z pustym bakiem jakieś swoje okrążenie? Inni to zrobili, a on wie ile miał paliwa i jaki czas uzyskał, więc może sobie obliczyć, na którym jest miejscu. Ale po co miałby te informacje przekazać innym? Karty będą odkrywane dopiero w kwalifikacjach i wyścigach. Już nawet nie wspominam o tym nowym dyfuzorze Renault, który podobno jest tak nieziemski, że konkurenci na pewno go oprotestują. Ciekawe, ile sekund da na jednym okrążeniu.
paolo, 01.03.2010 21:54[!]
Dość dokładnie przyglądałem się czasom Renault i McLarena i tak jak pisałem wcześniej to nie apteka tylko testy ale Kubica podczas drugiego stintu w pewnych momentach potrafił tracić ponad 2s do drugiego stintu Hamiltona, a to nie jest ani normalne ani nie napawa optymizmem. Ja to sobie poniekąd tłumaczę silnikiem Renault. Po prostu na początku mogą być 5-10 kg lżejsi i dorównują kroku, a z czasem ta różnica po prostu maleje i McLaren zaczyna odjeżdżać tak, że pod koniec drugiego stintu było ponad 2s choć na początku symulacji było ok. Ale to już takie gdybania bo kto ile spala to na razie nie wiadomo choć raczej wiele się nie zmieniło ale równie dobrze mogło chodzić o zużycie opon. Ile dokładnie jest, a tym bardziej będzie tego nikt nie wie ale nie mam wątpliwości, że jest źle i pieprzenie to tylko testy i Renault na pewno będzie w piątce bo Naród Polski żyje sukcesami olimpijskimi to bzdury. Do tego jeszcze ustawiają testy z pogodą pod Kubicę (i dobrze) i zamiast wykorzystać słońce to dają dwa razy ciała z przygotowaniem auta w ostatnich najważniejszych testach. Do tego podobno jeszcze obaj narzekają na hamulce. To kiedy oni mają jakieś nowe hamulce przetestować na dystansie wyścigu? Pospolite ruszenie. Jest gorzej niż było w BMW i będzie być może nawet gorzej od Fi i STR. Jeśli będzie lepiej to tylko dzięki umiejętnościom Kubicy relatywnie większym od kierowców tamtych zespołów podobnie jak było rok temu z Alonso. Tak czy siak punkty w Bahrajnie będą sukcesem i tak jak wczoraj zacząłem tak dzisiaj skończę. Mogę się założyć o kratę browara, że punktów w Bahrajnie nie będzie. Co nie oznacza, że jestem jasnowidzem, a raczej czarnowidzem. Niestety.
bartekws, 01.03.2010 22:04[!]
Odpowiadałem na ten Twój wpis:

"Postawiłem na nich krzyżyk jeszcze zanim zaczęli jeździć i trzeba przyznać, że dzięki pogodzie i temu, że inni nie odkrywali wszystkich kart udało im się przejść przez testy na obietnicach i mydleniu oczu. Dzisiaj są bliżej Lotusa -2s niż siódmego!!! Saubera +2,3. Jeśli poprawią się o 2s, a inni będą grzebać w nosie (a nie będą!!!) to przeskoczą ledwo STR. J"

zaszokowały mnie różnice, które podałeś i na nie odpowiedziałem - ale Ty potem cały czas zmieniałeś ta różnicę i zrobiłes z innych debili.

Ani razu nie kwestionowałem tego, że Renault jest gdzies koło 8 miejsca - ba ja też tak uważam - ale na pewno nie mają takiej straty. Pewnie coś koło 0,5-1

W Bahrainie może być lepiej ale na podium szans raczej miec nie będą...


To tak, żeby wszyscy mogli zobaczyć jak próbujesz z innych zrobić debili... Mnie generalnie wali co kto o mnie myśli w necie, zwałszcza tacy awanturnicy jak Ty i dla Ciebie mogę nawet kopać rowy, ale lubię te forum i szanuje wielu użytkowników dlatego nie dam się tak gnoić...

to tyle ode mnie, bo i tak jestem zły na siebie, że zszedłem na tak niski poziom i wdałem się w bezsensowne dyskusje, które sa po prostu spamem.

przepraszam Modów i Adminów.
kemek, 02.03.2010 00:04[!]
Ciekawe skąd wziął akurat 0,7 sekundy. [;
Nadal uważam, że Renault jest w okolicach 4-5 miejsca. Szkoda, że będzie to niemożliwe do sprawdzenia, bo do Bahrajnu sporo się zmieni. Więc z dyskusji i tak nic nie wyniknie.
A opinii Allena nie ma co brać jako wyrocznię. Wystarczy poczytać jego zapowiedzi poprzedniego sezonu. [;
paolo, 02.03.2010 00:06[!]
Wiesz co to jest przejaskrawienie? Jakbyś nie zauważył to były nawet !!! wykrzykniki w środku zdania żeby zaskoczyć. A różnice odnosiły się zdaje się do suchej tabelki w ramach zdegustowania i załamania tym, że gamonie nawet na ostatnim teście nie potrafili zrobić konkretnej symulacji kwalifikacji bo auto było źle przygotowane (znowu), a nie w odniesieniu do tempa wyścigowego. Uwaga o przeskoczeniu STR dotyczyła tego, że sporo musieliby bak uszczuplić żeby nie dać dupy tak jak dali jako jedyni w ostatnim sprawdzianie przed GP. Jakbyś czytał resztę moich komentarzy, a nie wyzywał ludzi od głupków to byś może zajarzył. Wystarczyło doczytać co sądzę o "wczesnym" rozwijaniu R30 itd. a NIE WYZYWAĆ INNYCH OD GŁUPKÓW!!! Ja Ciebie ani nie wyzywałem ani nie zaczepiałem dlatego, że masz inne zdanie. Nie mam również w zwyczaju prowadzić takich dyskusji ale jeśli lecą w moim kierunku epitety typu głupek, głupoty, oszołom, troll i inne takie to z całym szacunkiem ale sobie nie pozwolę. I nie "kłamię" że to Ty tylko takie epitety poleciały w tamtym temacie. Nie ja robiłem z innych głupków tylko inni sami z siebie zrobili co czas dość szybko pokazał. Jak próbowałem cierpliwie tłumaczyć co miałem na myśli otrzymywałem w zamian kolejne obelgi. Wybacz, że raczyłem się bronić i pokazać, że to nie ja jestem w ciemię bity. Następnym razem jak kogoś nazwiesz głupkiem albo to co pisze głupotami to upewnij się, że masz rację, a nie rzucasz bezpodstawnymi obelgami. Można mieć inne zdanie i dyskutować z kulturą ale TY wybrałeś drogę obrzucania błotem, a ja dałem się w to wciągnąć. I to już naprawdę bez odbioru. Pozdrawiam po raz ostatni w tym temacie. Obyśmy następnym razem kłócili się o to czy Kubica będzie mistrzem czy wicemistrzem:) i ile sekund będzie miał przewagi nad Ferrari:)
bartekws, 02.03.2010 00:16[!]
I znowu bezczelnie kłamiesz... :( Smutne to jest. Ani razu nie nazwałem Cię głupkiem, oszołomem czy innym epitem w stylu - mam kulture i szanuję rozmówcę. Więc udowodnij mi, że tak napisałem albo przeproś, bo ja takich rzeczy nigdy nie pisałem i nie pozwolę na to abyś wkładał mi takie słowa w usta...

Jedyne co napisałem o co mógłbyś się przyczepić to:

"@Paolo – co Ty za głupoty wypisujesz? ;p Jakie 2 sekundy?" Napisałem to w reakcji na Twój jak sam nazwałeś przejaskrawiony post i jeszcze zamieściłem emotikonkę, bo miała to być to rozmowa na luzie...

Tak więc udowodnij albo czekam na przeprosiny...
czarodziej_f1, 02.03.2010 00:27[!]
@bartekws, to nie ma sensu. Ja Cie doskonale rozumiem i popieram, ale jak przyglądam się komentarzom, na które odpowiadasz, to nie chcę mi się nic pisać, bo nie miałoby to sensu. Wielki wojownik Paolo nie da się przekonać, że białe jest białe (...) i dalej będzie innym różne rzeczy wkładał w usta. Ja się tylko zapytam Paola, gdzie to jest napisane, że wszystkie zespoły muszą zrobić ostatniego dnia testów symulację quala?... Wymóg taki jest? Jakieś przepisy? No i co z tego, że Renault nie zrobiło. A jeśli chodzi o wypowiedź pana Allena, to sorry, ale rok temu czytałem, że "Ferrari wygląda na najmocniejsze"...
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca