Mając małą ilość paliwa Button pewnie myśli o kwalifikacjach . Ciekawe czy w Virgin czy Lotusie tez na to wpadną czy będą startowali z pełnym bakiem tak jak sugeruje mistrzu.
Dobrze mówi FIA powinna jakoś przydzielić czasy w kwalifikacjach poszczególnym zespołom zeby nie wszyscy naraz wyjezdzali, przynajmniej w Q1 np W pierwszej połowie Q1 moze jeździć tylko jeden kierowca teamu wyznaczony przez zespół a w drugiej drugi.
Button mówi wyraźnie o treningach - na kwalifikacjach wszyscy będą jeździć z małą ilością paliwa.
z tymi 12 sekundami to ostro przesadzil.
liczac ze sa 4 sek wolniejsi normalnie, to roznica miedzy pelnym a pustym bakiem bedzie gdzies nastepne 4 sek, wiec max 8 sek wolniejsi moga byc.
ale chyba brał przykład czołowy zespół- na oparach ,a nowi z pełnym bakiem to różnica może być bardzo duża ok 10 sek mowa o treningu ofc.
Inna sprawa ,że dla jednych trening dla drugich to będą dopiero testy . W tym układzie mogą być znaczne różnice w ilości paliwa. Jenson też zatankuje pewnie do pełna i zobaczy jak wytrzymują opony w temperaturze 30 stopni.
Zgadzam się z Jensonem, nowi nie powinni być wielkim zagrożeniem. Przy takiej róznicy czasowej nie będzie siły, żeby MP4-25 nie mógł wyprzedzić Lotusa. To Massa będzie bardziej niebezpieczeństwem niż Kovalainen.
Nie jestem na bieżaco, więc pytanie: czy był rozważany pomysł, aby bolidy które w kwalifikacjach będą miały czas gorszy niż np. 105% czasu zwycięzcy nie kwalifikują się do wyścigu? Coś takiego chyba kiedyś było?
Kiedyś było 107%, ale już tego nie ma.
@Benethor
zwłaszcza jak będzie mokro-spinujący Massa to ogromne zagrożenie dla wszystkich ;D
|