F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

James Allen przedstawia propozycję uatrakcyjnienia wyścigów

Były komentator F1 w brytyjskiej telewizji uważa, że istnieje bardzo proste rozwiązanie.
Bartosz Orłowski, 15 marca 2010, wyświetlenia: 5006<< | lista | T- | T+ | >>
(Oryginalne opracowanie: James Allen, www.jamesallenonf1.com)

Po wygraniu wczorajszego Grand Prix Bahrajnu, kierowca Ferrari – Fernando Alonso stwierdził, że najprawdopodobniej wszystkie wyścigi tego sezonu będą jednostajne, ponieważ o wyniku będą w największej mierze decydowały kwalifikacje i pierwsze okrążenie.

Istnieje też duże ryzyko tego, że powtarzać się będzie ten sam wzór, podobnie jak we wczorajszym wyścigu, a więc kierowcy będą wybierać bardziej miękką mieszankę na kwalifikacje, a podczas pierwszego (jedynego) zjazdu na wymianę opon wybiorą mieszankę twardszą, na której dojadą do mety.

Wielu fanów było zawiedzionych faktem, że pomimo tak konkurencyjnej stawki i dużych oczekiwań, jakie mieli zarówno kibice, jak i zespoły, wyścig pozostał jednostajną procesją dzięki wprowadzonemu w tym roku zakazowi tankowania. Jest to coś, czego można było się spodziewać właśnie z powodu tego zapisu w regulaminie. Ryzyko bardziej procesyjnych wyścigów było omawiane przez całą zimę, wraz z wprowadzeniem obowiązkowego drugiego pit-stopu, który jednak odrzucono.

Wczoraj wieczorem zarówno wielu szefów zespołów, jak i FOTA dyskutowało nad tym problemem, jednak ewentualne zmiany będą musiały być jednomyślnie zaakceptowane przez wszystkie zespoły i tu właśnie pojawia się problem. Czy każdy zgodzi się na nowe zmiany? Prawdopodobnie tak, lecz zawsze istnieje ryzyko, że mniejsze zespoły będą się wstrzymywały ze swoim głosem, chcąc coś w zamian za to. Dodatkowo, zespoły które są bardzo blisko czołowej 10 mogą się nie zgodzić, ponieważ czują, że start na twardszej mieszance może dawać im przewagę.

Weźmy jako przykład Adriana Sutila. Gdyby nie kolizja z Robertem Kubicą, mógłby finiszować jako piąty i to z dziesiątego miejsca na starcie, co nie byłoby takie proste, gdyby wprowadzono dwa obowiązkowe postoje. Z systemem, jaki posiadamy obecnie dla kierowcy, który zakwalifikuje się na miejscach 9-13 zawsze istnieje duża szansa, że może znaleźć się nawet przed wiodącymi zespołami, więc chociażby z tego powodu mogą nie chcieć zmian.

Moja propozycja jest o wiele prostsza i nie wymaga porozumień. Mianowicie firma Bridgestone powinna przywozić na GP opony o mniejszej różnicy w stopniu twardości (np. supermiękkie i miękkie), a nie tak jak obecnie, oddzielone o dwa kroki (np. supermiękkie i średnie). Ponieważ mieszanka supermiękka jest zawsze 0,6 sekundy szybsza i zużywa się o wiele szybciej, będzie to zawsze opona wybierana na kwalifikacje i pierwszy, krótki przejazd. Tymczasem średnio-twardą stosować się będzie zawsze do wyścigu na drugi, dłuższy przejazd.

Przy oponach o bardziej zbliżonej charakterystyce, również różnice w osiągach są mniejsze, co pociągnie za sobą większą różnorodność taktyk poszczególnych zespołów, gdyż nie będzie oczywistych wyborów. Rozmawiałem z kilkoma inżynierami i również przyznali mi rację, że jest to krok w dobrym kierunku, bez pozbawiania kogokolwiek szans na dobre wyniki w wyścigu.

Nick Fry z Mercedesa powiedział: „Brak reakcji byłby bardzo zły. Musimy przyjrzeć się, co możemy zrobić zarówno po stronie technicznej, jak i sportowej. Najważniejszymi ludźmi dla nas są tu fani oraz klienci, którzy płacą za to, żeby tu być”.

Źródło: JamesAllenOnF1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
06.10.2011  Przypuszczalna strategia okiem Jamesa Allena - Japonia
28.09.2011  Strategia okiem Jamesa Allena - Singapur
21.09.2011  Przewidywane strategie podczas GP Singapuru wg Jamesa Allena
14.09.2011  Strategia okiem Jamesa Allena - Monza
02.09.2011  Strategia okiem Jamesa Allena - GP Belgii
Tagi:
F1 ogólnie
Allen J.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
jan5, 15.03.2010 18:30[!]
kamarinho1991 ty chyba nie rozumiesz, a pamietasz kwalifiakcje (pewnie nie bo kubica jest od 06) z 03,04,05 roku, jak kierowcy wykonywali jedno szybkie kółko w kwalifikacjach na pustym torze, wtedy było tak że ten co wygrał w ostatnim wyscigu wyjeżdzał na swoje kółko na samym koncu, teraz można by to zmienić ze ten co wygrał zaczynałby kwalifikacje
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca