F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Premiera Radical: nowy wymiar samochodów sportowych w Polsce

Brytyjski producent ma zamiar wystartować z własną serią wyścigową w Polsce w 2011 roku.
Piotr Bogucki, 30 marca 2010, wyświetlenia: 3551<< | lista | T- | T+ | >>
W poniedziałek w Warszawie miała miejsce prezentacja firmy Radical Motorsport Polska, na której pokazany został SR3 RS – najlepiej sprzedający się model brytyjskiego producenta. Poznaliśmy także plany firmy na najbliższą przyszłość.

Radical Sportscars to największy na świecie brytyjski producent samochodów przeznaczonych na tory wyścigowe. Bramy zaawansowanej technologicznie fabryki w Peterborough opuszcza co roku ponad dwieście ręcznie budowanych maszyn.

Wszystkie modele posiadają homologację drogową w całej Unii Europejskiej. Radical współpracuje z czołowymi światowymi poddostawcami, z powodzeniem ścigając się w najbardziej prestiżowych wyścigach, m.in. w 24-godzinnym Le Mans. Popisowym produktem są autorskie programy sportowe, w których ścigają się wyłącznie samochody Radical – na całym świecie działa już 11 kontynentalnych i narodowych serii.

Celem Radical Motorsport Polska jest przygotowanie i organizacja polskiej serii wyścigowej. Ma ona wystartować w maju 2011 i będzie rozgrywana na polskich torach wyścigowych. Według firmy będzie ona ciekawym i tanim łącznikiem pomiędzy kartingiem, a wyższymi seriami wyścigowymi, zarówno wśród single-seaterów, jak i samochodów turystycznych. Za dwa miesiące natomiast rozpoczyna działalność Radical Racing Academy. Już niedługo ma zostać otworzona oficjalna strona polskiego dystrybutora, gdzie będzie można uzyskać więcej informacji na ten temat oraz zapisać się na treningi, które odbywać się mają na torze w Poznaniu. Co najważniejsze – będą one dostępne dla każdego, kto tylko jest w stanie za nie zapłacić.

Radical Motorsport Polska oferuje w tej chwili w sprzedaży dwa modele. SR3 RS to bestseller marki – od 2002 roku sprzedano już ponad pół tysiąca tych maszyn. 260 KM w połączeniu z sekwencyjną skrzynią wzorowaną na F1 pozwala ważącemu poniżej pół tony bolidowi na osiąganie 100 km/h w mniej niż trzy sekundy i osiąganie prędkości nieznanych kierowcom o wiele droższych maszyn – cena Radicala kształtuje się na poziomie zwykłej limuzyny, a koszty utrzymania wynoszą zaledwie 10% konstrukcji z mistrzostw FIA GT. Osiągnięte jest to między innymi dzięki rezygnacji z konstrukcji typu monocoque, zastępując ją zwykłą budową ramową, jednak nie oszczędzając na bezpieczeństwie i stabilności. W efekcie powstaje samochód niewiele odbiegający osiągami od najlepszych, jednak w o wiele bardziej przystępnej cenie.

Większym bratem w ofercie jest SR8 LM. To już bolid najwyższej ligi: pod nadwoziem inspirowanym konstrukcjami z Le Mans kryje się silnik V8 o mocy 460 KM, transaxle i szpera. Bez specjalnych przygotowań model pobił rekord okrążenia legendarnego Nordschleife.

Zapraszamy do obejrzenia galerii z prezentacji oraz wizyty na torze w Poznaniu.

Źródło: Informacja prasowa, inf. własna
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.05.2021  ORLEN Team WRT wygrywa drugą rundę ELMS
01.09.2019  Marcus Armstrong pewnie wygrywa sprint F3 w Spa
31.08.2019  Wyścig F2 anulowany po ogromnej kraksie na Spa
31.08.2019  Piquet wygrywa główny wyścig F3 na Spa
04.08.2019  Mick Schumacher odnosi pierwsze zwycięstwo w F2
Tagi:
Inne wyścigi

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
niewinny, 30.03.2010 21:59[!]
tutaj jest inna oferta z za naszej południowej granicy, wydaje się atrakcyjna, 149 999 zł za SR4 - http://www.sr4le.eu/
nie jestem powiązany z tą stroną w żadnym wypadku, porostu podaje link do porównania.
link do tej strony można znaleźć w ostatnim numerze TopGear PL
Piotrek15, 30.03.2010 22:11[!]
Ciekawe gdzie będą jeździć :D Poznań i ten pseudo tor w Kielcach? :D
lubczyk, 30.03.2010 22:15[!]
Motorsport w Polsce na prawdę idzie ostro do przodu! ;]
robertunio, 30.03.2010 22:19[!]
W UK w 2007 roku wersja z "zaledwie" 205KM kosztowala okolo £40 000, wiec raczej nie powiedzialbym ze jest to przystepna zabawka.
niewinny, 30.03.2010 22:19[!]
Kielce nie maja homologacji, pozostaje Poznań i trasy z GSMP.
Pointrox, 30.03.2010 22:27[!]
Zdjęcie 13: wśród partnerów technologicznych... Minardi :D
ergie, 30.03.2010 23:13[!]
Pewnie oprą serię na ulicznych torach wyścigowych: Kraków, Warszawa, Katowice ...
noofaq, 31.03.2010 00:37[!]
hahaha w katowicach? gdzie? :)
BlaugranaFAN, 31.03.2010 02:55 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
@Piotrek15 - Tor Kielce niewiele odstaje od Poznania. A patrząc na to jak targi Kieleckie wyprzedzają te Poznańskie to niedługo może być tak samo z torami. Homologacji jeszcze może nie być, bo nie dawno remont był. Z resztą na odcinku ulicznym toru, nie zamontowano "kocich oczek".
Saruto, 31.03.2010 08:35[!]
Przecież MP są rozgrywane na torach w Czechach (Brno i Most) ;) Więc jaki problem widzicie?
ergie, 31.03.2010 08:38[!]
noofaq@ Spodek, PKP, PKS i z powrotem ;) Podobnie zresztą w Krakowie i Warszawie :))
benethor, 31.03.2010 11:19[!]
No, jeśli przez "polskie" tory rozumiemy Most, Brno i Hungaroring to może seria będzie rozgrywana na polskich torach. Bo tak to coś jeszcze jest oprócz Poznania i Kielc(jak już Kielce dostaną homologację)?
noofaq, 31.03.2010 11:36[!]
ergie: już widze bolidy przeskakujące przez tory tramwajowe i dziury takie że cieżko normalnym autem przejechać :D

benethor: ja jeszcze znam wyrazów - regularnie klubem jeździmy tam się pościgać ;)
Rubiq, 31.03.2010 12:20[!]
Benethor, Oschersleben i Hockenheim. ;)
bartgral, 31.03.2010 15:39[!]
przypomina mi to trochę historię z promowaną w Polsce swego czasu Formułą X - oby Ci nie skończyli jak tamci :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca