F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

GP Malezji: zwycięzcy i przegrani

Jak każdy weekend wyścigowy, również i ten ostatni obfitował w wydarzenia na plus i na minus.
Bartosz Orłowski, 6 kwietnia 2010, wyświetlenia: 2979<< | lista | T- | T+ | >>
Jak każdy weekend wyścigowy, również i ten ostatni obfitował w wydarzenia, które dla jednych były in plus, a dla innych niestety porażką. Przedstawiamy plusy i minusy tegorocznego Grand Prix Malezji według serwisu ITV-F1.com.

GP Malezji dobre dla...

Red Bulla

Oczywiście rodziły się pytania dotyczące Red Bulla, który był najszybszy na torze, ale z różnych powodów kierowcy tego zespołu nie dostali się na podium podczas dwóch pierwszych wyścigów. Wszelkie wątpliwości co do formy zostały rozwiane podczas wyścigu na torze Sepang, kiedy Sebastian Vettel i Mark Webber zajęli kolejno 1 i 2 miejsce, podczas gdy Ferrari i McLaren strzeliły sobie w stopę podczas sobotnich kwalifikacji.

Zdrowy rozsądek

Kierowcy są bardzo szybcy, jeśli chodzi o wytykanie tego, co im nie pasuje, ale w tym tygodniu było widać zgodność pomiędzy nimi a decydentami, kiedy FIA przyznała, że podczas GP Australii było już zbyt ciemno, zatem godzina rozpoczęcia tego wyścigu powinna zostać przesunięta na wcześniejszą. Nie wiadomo jednak, co sądzą rywale Kubicy o jego raczej żartobliwej propozycji, że wyścigi w Australii i Azji powinny zostać przesunięte na bardzo wczesną godzinę czasu lokalnego, aby w Europie były transmitowane w telewizji w sobotni wieczór – start o czwartej nad ranem w Malezji też chyba nie byłby optymalnym rozwiązaniem... Kierowcy pochwalili za to decyzję o przerwaniu kwalifikacji ze względu na ulewę, jaka rozpętała się na początku Q3.

Nowe zespoły

Tak, wciąż są lata świetlne za innymi, lecz cała trójka miała się z czego cieszyć w Malezji – zarówno Virgin, jak i Lotus dostali się do Q2 pośrdód chaosu spowodowanego pogodą. W wyścigu Lotus borykał się z problemami z hydrauliką, jednak Virgin dotrwał po raz pierwszy do końca wyścigu jednym samochodem, w HRT dowiozło oba auta do mety, przy okazji nabijając wiele cennych kilometrów i zdobywając wiele potrzebnych danych.

Zaufanie w stosunku do młodych kierowców

Nie tylko doświadczeni kierowcy z nowych zespołów próbowali ze sobą walczyć, ale także i bardzo młodzi kierowcy z innych ekip. Witalij Pietrow na pewno bardzo zadziwił Lewisa Hamiltona, odzyskując swoją pozycję po manewrze wyprzedzania w wykonaniu Brytyjczyka, co skłoniło kierowcę McLarena do rozpaczliwej jazdy zygzakiem, byle tylko Rosjanin nie wyprzedził go ponownie na prostej. Jednakże prawdziwą gwiazdą wyścigu był Jaime Alguersuari. Twierdził, że wiele się nauczył podczas walki z Schumacherem w Australii, a w Malezji mocno bronił się przed Ferrari i McLarenami oraz wyprzedził Hulkenberga i Pietrowa, by zająć 9 miejsce i zdobyć pierwsze punkty.

GP Malezji złe dla...

Radarów pogodowych

Ile jeszcze czasu minie, zanim czołowe zespoły zaczną polegać bardziej na zmysłach i spojrzą w niebo, zamiast ślepo ufać skomplikowanym urządzeniom i ich prognozom w tak ograniczonym czasie kwalifikacji? Ferrari i McLaren dały się zaskoczyć, ale Red Bull i Mercedes nie czuły się zbyt pewnie co do prognoz. Z pierwszej ósemki kierowców, tylko Vettel wyjechał w odpowiednim czasie w Q1. Gratulacje dla Marka Webbera za późniejszą zmianę opon w Q3, dzięki której znalazł się na PP. Powiedział później, że zmiana ta to w dużej mierze zasługa Ciarona Pilbeama – inżyniera, który po prostu „wyjrzał za okno”. Kolejny triumf okien nad radarami.

Michaela Schumachera

Najbardziej utytułowany kierowca F1 był raczej w cieniu innych na torze Sepang, dalej jednak twierdząc, że wszystko przebiega zgodnie z planem, i że świetnie się przy tym bawi. Jednakże rezultatów dalej nie widać. Kiedyś był bardzo szybki podczas mokrych kwalifikacji, teraz – ledwo wydostał się z Q1 i Q2, a w Q3 zbyt szybko przegrzał opony, przez co wywalczył zaledwie ósmą pozycję, będąc o sekundę wolniejszym od Rosberga. Obluzowane koło we wczesnej fazie wyścigu to informacja, że tak naprawdę nic nie idzie zgodnie z planem...

Saubera (znowu)

Kamui Kobayashi zapewnił Sauberowi miejsce w czołowej dziesiątce na starcie pierwszy raz od czasu odejścia BMW. To była dobra informacja. Znacznie gorszą wiadomością było to, że z winy problemów z pneumatyką Pedro de la Rosa nie wystartował w ogóle w wyścigu, a Kamui odpadł niewiele później. W reakcjach po wyścigu zauważalny był brak wypowiedzi Petera Saubera, który widocznie był zbyt przygnębiony porażką zespołu, który tak dzielnie uratował pod koniec ubiegłego roku.

Źródło: ITV-F1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
06.05.2024  GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu
06.05.2024  GP Miami: wyniki wyścigu
05.05.2024  Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami
04.05.2024  GP Miami: wyniki kwaliifkacji
04.05.2024  Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami
Tagi:
Sepang
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
jan5, 06.04.2010 13:14[!]
Vetel czy to były awarie czy nie ale 3 próby na jedno zwyciestwo to trochę dużo
krzysiek_aleks, 06.04.2010 13:36[!]
smutno mi, że Sauber tylko raz ukończył wyścig, ale to nie znaczy że można wieszać na nim psy
pikaczu, 06.04.2010 15:39[!]
Ja bym jeszcze dodał do drugiej grupy Williamsa, którego tempo wyścigowe było słabe i ostatecznie tylko Nico zdobył jeden marny punkcik. Tekstowi przydałaby się też drobna korekta (np. 2x który w jednym zdaniu).
sneer, 06.04.2010 16:06[!]
Myślę, że Wielki Szu nie wytrzymał Malezji kondycyjnie, a koło było tylko pretekstem.
adamo342, 06.04.2010 18:22[!]
sneer a skąd wiesz przecież było widać problem i na powtórce było słychać że z autem było coś nie tak
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca