F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

10.05.2024

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

FIA chce jak najszybciej wprowadzić ekologiczne silniki do F1

Gilles Simon: "Musimy spróbować popchnąć naprzód kwestię oszczędności paliwa".
owca, 1 maja 2010, wyświetlenia: 6373<< | lista | T- | T+ | >>
FIA ma nadzieję przeforsować wprowadzenie nowych ekologicznych silników przed długo oczekiwanym zaprezentowaniem nowej jednostki napędowej w 2013 roku.

Zespoły Formuły 1 starają się obecnie dojść do porozumienia w kwestii nowych regulacji silnika mającego zadebiutować w sezonie 2013 – obecnie rozważaną koncepcją jest 1,5-litrowa jednostka wyposażone w turbosprężarkę i system KERS.

Jednakże o ile działania mające na celu zmniejszenie pojemności silników i konsumpcji paliwa będą mile widziane, jako że sport stara stać się bardziej przyjazny dla środowiska, o tyle FIA ma nadzieję, że zmiany te mogą zostać wprowadzone wcześniej – być może poprzez zmuszenie zespołów do poprawy efektywności spalania ich silników.

Gilles Simon, dyrektor FIA ds. napędów i elektroniki, powiedział: „Musimy spróbować popchnąć naprzód kwestię oszczędności paliwa. Gdybym był inżynierem odpowiedzialnym za silnik i dałbym maksymalne obciążenie paliwem, to starałbym się zapewnić kierowcy największą możliwą moc, budując najbardziej efektywny silnik, jaki byłbym w stanie stworzyć”.

„Jest to rywalizacja techniczna i tak jak wydajność jest dobra dla samochodów drogowych, tak samo mogłaby być dobra dla bolidów wyścigowych. Tak więc staramy się dostosować przepisy, które są w przygotowaniu dla nowych silników F1”.

W rozmowie z wydawanym przez federację magazynem FIA In Motion, Simon stwierdził, że każdy krok zmierzający w kierunku wprowadzenia zmian w regulaminie F1 w obszarach, w których pionierem jest przemysł samochodowy to słuszna decyzja.

„Ideałem byłoby gdybyśmy zrozumieli, gdzie samochody drogowe będą się znajdować w okresie od 5 do 10 lat. W takim przypadku w ciągu trzech lat stworzylibyśmy przepisy, które przewidywałby rozwój. Jest to najtrudniejsza droga, ponieważ nie chcemy nikomu narzucać naszego własnego punktu widzenia. Musimy mieć właściwy pogląd na miejsce, w którym znajdą się producenci samochodów”.

„Dopiero po tym zrobimy to, co wyda się nam się najbardziej logiczne dla różnych mistrzostw znajdujących się pod patronatem FIA. Myślę, że mogłoby to poprawić widowisko, ponieważ z silnikami o ograniczonych osiągach i mniejszym momencie obrotowym, można by użyć dodatkowego momentu obrotowego z silnika elektrycznego w celu zróżnicowania osiągów pomiędzy samochodami, przy jednoczesnym rozwoju i propagowaniu technologii hybrydowej, która będzie wykorzystywana w autach osobowych”.

Simon ponadto uważa, że opinia społeczna wymaga edukacji w kwestii tego, jak mała ilość związków węgla jest produkowana przez bolidy F1, gdy te znajdują się na torze. „Silniki bolidów emitują mniej niż jeden procent ogólnej emisji dwutlenku węgla wytwarzanego przez cały zespół F1. Cała reszta pochodzi z działalności teamu, a przede wszystkim 60% emisji CO2 wynika z zapotrzebowania na elektryczność, z której korzysta się w fabryce i tunelu aerodynamicznym”.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.05.2024  Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe
06.05.2024  Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem
06.05.2024  Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania
06.05.2024  Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami
04.05.2024  Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami
Tagi:
FIA

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Ralph1537, 01.05.2010 19:18[!]
niech dadzą paliwo eko i tyle starczy
michal2111, 01.05.2010 19:29[!]
Brak słów... Ekologia zabija motorsport.
Nomis, 01.05.2010 19:56[!]
Jedna katastrofa na platformie wiertniczej zanieczyściła środowisko kilkakrotnie bardziej znacząco niż wszystkie wyścigi FIA w historii razem wzięte...
sylweq, 01.05.2010 20:22[!]
Mam wrażenie że większość czytelników tutaj ma problemy ze zrozumieniem tego co czyta. Ba - dla większości tak na prawdę nie ma znaczenia co tu jest napisane, bo wklejają praktycznie ten sam komentarz pod każdym artykułem w którym pada słowo "ekologia". To jest chyba uczulenie. Przecież jest wyżej wyraźnie napisane:
"[...]opinia społeczna wymaga edukacji w kwestii tego, jak mała ilość związków węgla jest produkowana przez bolidy F1, gdy te znajdują się na torze. „Silniki bolidów emitują mniej niż jeden procent ogólnej emisji dwutlenku węgla wytwarzanego przez cały zespół F1.".
Gość nie twierdzi że obecne silniki są dużym problemem dla środowiska- wręcz przeciwnie. Inna sprawa że:
- po pierwsze trzeba się rozwijać i szukać rozwiązań oszczędniejszych i bardziej przyjaznych środowisku, bo na tym rozwoju skorzysta cały przemysł motoryzacyjny. Nowe technologie tu opracowane mogą być użyte w innych samochodach, a te już wpływ na środowisko mają całkiem spory,
- po drugie... napiszę to po raz kolejny - skoro da się zrobić coś co nie będzie ustępowało osiągami i swoją jakością, a będzie bardziej ekonomiczne (oszczędniejsze) w eksploatacji a przy okazji wygeneruje mniej zanieczyszczeń, to zwykłą głupotą byłoby nie zrobienie tego.

PS. @Nomis - to zupełnie tak jakbyś napisał, że skoro ktoś inny truje bardziej to czemu ja nie mogę truć. Dla mnie to jest równoznaczne z tym, że skoro ktoś obrabował bank, to czemu ja nie mogę okraść sąsiada. Jak sądzisz, czy takie tłumaczenie w sądzie komuś pomoże? Masakra :-/
akkim, 01.05.2010 21:43[!]
@sylweq >>>
„ .... tak jak wydajność jest dobra dla samochodów drogowych, tak samo mogłaby być dobra dla bolidów wyścigowych. Tak więc staramy się dostosować przepisy, które są w przygotowaniu dla nowych silników F1”.
I właśnie dlatego wklejam się pod każdy news gdzie samochód drogowy porównuje się do bolidu lub na takowy chce przechścić. Bo ekologia. Ja chcę żeby było odwrotnie bolid ma być poligonem dla "drogówki" i jak najmniej ograniczeń.
- KERS na ulicę.
- biopaliwo na "rancho" Leppera.
- zmniejszanie obrotów, do motorów, sportowych aut na drogach.
- opony jednej firmy w Chinach.
- regulamin sportowy ma zajmować 32 kartkowy zeszyt A-5.
- a techniczny jeszcze mniej.
maroo, 02.05.2010 00:05[!]
bartek199874, 01.05.2010 15:57
według mnie to powinno być tak (w 2012 roku):
-1.5 litrowe silniki v6 z turbo, systemem VTEC,bezpośredni wtrysk paliwa,...


Nie żebym się czepiał ale VTEC pochodzi (o jacie kręce - to niemożliwe powiedział by właściciel Civica-Cwelika jak to mawiają na forach miłośnicy innej niż japońska motoryzacja) w prostej lini od włoskiego wynalazku - Fiat zbudował pierwszy silnik na świecie w latach 60 z systemem który można nazwać VTEC. Ale, już zostawiając biednych miłośników jakże uwielbianej Hondy stwierdzę tylko że VTEC jako taki jest dosyć prymitywny w efekach a skomplikowany w konstrukcji (w sensie za jeśli chodzi o niezawodność wymaganą w F1). W F1 jak już to w pełni płynne sterowanie by się przydało.

Ode mnie - zdecydowanie chciałbym wojnę silnikową. Niech powiedzą: 1.5litra, niech powiedzą - max obroty XXXXX, niech nakażą max np 245L paliwa na wyścig - a czy to będzie silnik odrzutowy czy parowy czy też elektryczny albo HCCI to już wolna wola teamów.
omen10, 02.05.2010 00:59[!]
Nie długo bolidy będą na gaz ; ]]]
ir3n3usz, 02.05.2010 02:25[!]
maroo Dobrze napisałeś, VTEC ma marne szanse na F1. Bardziej byłbym za wprowadzeniem technologii MultiAir oczywiście stosowana jest teraz w silnikach Fiata. Daje pełną swobodę w sterowaniu zaworami, to jest przyszłość. VTEC nie ma racji bytu w F1. Te silniki przy normalnej jeździe mają zużywać normalne ilości paliwa, a gdy przekraczamy 3500obr/min włącza się bardziej agresywna krzywka dla zaworów dolotowych i możemy lepiej napełnić komorę spalania. Głupota byłoby zastosowanie tej technologii w F1, gdzie cały czas silniki pracują prawie na maksymalnych obrotach i pod pełnym obciążeniem.
szczepaldo, 02.05.2010 10:02[!]
Ekologiczne czy też nieekologiczne to moim zdaniem sprawa o drugorzędnym znaczeniu. Potraktowałbym to jako pożywkę dla PR - F1 z jednej strony o innowacyjnym, a z drugiej strony o ekologicznym wizerunku. FIA stara się jednak lansować te wszystkie nowoczesne trendy nie dlatego, że mają taki wymysł, tylko dlatego, że cała F1 potrzebuje ograniczenia wydatków finansowych. Zgadzam się z poglądem, który mówi, że jeżeli można coś zrobić taniej, nie tracąc jednocześnie kwintesencji i charakteru F1, to jest to jak najbardziej opłacalne. Dlatego np. nie widzę nic złego w tych założeniach przedstawionych w w/w artykule, w przeciwieństwie np. do pomysłu standardowych jednostek napędowych od jednego dostawcy, który zabiłby dużą część rywalizacji i widowiskowości.
bartek199874, 02.05.2010 10:05[!]
ir3n3usz-w seryjnych samochodach to masz +10km a normalne samochody mają jedną przepustnice a nie 8 jak w f1.była by ogromna strata mocy.no i byłby do dupy dźwięk

jak by te bolidy na jedynce wyciągały 300 to vtec by sie przydał bo by na niskich obrotach był by mocniejszy.a budżet powinien wynosić 2mld euro co by tych słabych zespołów nie było bo tylko lepszym przeszkadzają

a poza tym to za seafty carem to by sie zmieniła krzywka i by tak oszczędzali paliwo!!!!
Vagabond, 02.05.2010 10:36[!]
Zamiast vtec może dopracować systemy sterowania zaworami bez wałka rozrządu, elektromagnetycznie czy pneumatycznie, czy magicznie, wszystko jedno, takie coś już można przenieść później do samochodów drogowych w przeciwieństwie do kers w obecnej ograniczonej postaci.
Swoją drogą faktycznie przydałoby się edukować opinię publiczną, ale kto to zrobi? Kto jawnie odważy się powiedzieć, że ekolodzy robią nam wodę z mózgu i zakłamują rzeczywistość? Kto jest na tyle odważny żeby dzisiaj popełnić polityczne samobójstwo? Zajmują się pierdołami jak samochody, bo z tym łatwo trafić do przeciętnego Kowalskiego (w końcu jak mu autobus zionie sadzą z rury wydechowej to od razu widzi taki, że to jest zuo w czystej postaci), zamiast zająć się źródłami pozyskiwania energii. Elektryczność w motoryzacji brzmi wspaniale dopóki się człowiek nie zacznie zastanawiać skąd się ona bierze.
Dżejson, 02.05.2010 11:16[!]
bartek199874 - proponuję porozmawiać z lekarzem. Budżetów na poziomie 500 mln euro nawet Ferrari by nie przetrwało.
bartek199874, 02.05.2010 19:46[!]
Dżejson skoro unia ratuje grecje to do f1 mogli by troche dać
Szadi, 02.05.2010 21:17[!]
Mnie ciekawi jak będzie z dźwiękiem silnika...

Ehh te czasy v10 <marzyciel>
Kamil F1, 02.05.2010 22:00[!]
Dzwięk się popsuje... no cóż....
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca