F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

11.05.2024

Magnussen: Za opiekę nad dziećmi odpowiadam w domu

F1-Insider: Ocon i Gasly chcą odejść z Alpine po sezonie 2024

10.05.2024

Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

VERVA Racing Team podsumowuje wyścig w Monako

Zawodnicy walczyli na legendarnym, niezwykle krętym i ciasnym torze.
Inf. prasowa, 16 maja 2010, wyświetlenia: 2341<< | lista | T- | T+ | >>
W najtrudniejszym dla debiutantów wyścigu sezonu Porsche Supercup, podczas Grand Prix Monako, punkty zdobył tylko jeden kierowca VERVA Racing Team. Kuba Giermaziak dojechał do mety na 13. pozycji, a Robert Lukas był 17.

Zawodnicy walczyli na legendarnym, niezwykle krętym i ciasnym torze, który przebiega na ulicach księstwa Monako. Ta trasa jest wyjątkowa z wielu względów. Przede wszystkim jest to najwolniejszy obiekt w kalendarzu zarówno Formuły 1, jak i Porsche Supercup. Mimo to uznaje się, że jest to równocześnie najtrudniejszy wyścig w sezonie.

Odległe, bo 14. i 18. pola startowe sprawiły, że szanse na nadrobienie pozycji w wyścigu były nikłe. Giermaziak wystartował bardzo dobrze i w drodze do pierwszego zakrętu nadrobił dwie lokaty, ale zaraz potem musiał mocno zwolnić, aby ominąć auto stojące w poprzek toru. Później na dystansie Kuba został wyprzedzony przez Tima Bridgemana, a pod koniec miał problemy z przyczepnością na mocno zużytych oponach. Ostatecznie linię mety przejechał na 13. miejscu, zdobywając trzy punkty.

Lukas zaliczył mniej ekscytujący wyścig, który cały dystans przejechał za plecami Williama Langhorne'a. Choć był od Amerykanina szybszy, specyfika bardzo wąskiej i krętej trasy w Monako sprawia, że atak na rywala jest wyjątkowo trudny. „Najtrudniejszy wyścig jest już za nami” – podsumował weekend w Monako Kuba. Teraz kierowców VERVY czeka aż sześciotygodniowa przerwa przed kolejną rundą Porsche Supercup, która odbędzie się w dniach 25-27 czerwca, podczas Grand Prix Europy na torze ulicznym w Walencji.

Kuba Giermaziak:
„Start był dobry, atakowałem rywali, ale kogoś obróciło na pierwszym zakręcie i przez to straciłem chyba ze dwie pozycje. Niestety musiałem zwolnić i znowu spadłem na czternaste miejsce.
Potem posypały się kary za falstarty oraz ścinanie pierwszego zakrętu. Trochę chyba nieadekwatne, bo był to przejazd przez pas serwisowy, a później część ukaranych kierowców wracała na tor przede mną, a przecież ja musiałem zwolnić w pierwszym zakręcie, aby ominąć przeszkodę, jadąc w obrębie trasy.
Przed wyścigiem założyliśmy do samochodu bardziej zużyte opony, aby zaoszczędzić jeden znacznie świeższy komplet na treningi w Walencji. Przez to pod koniec miałem problemy na dohamowaniach. Dałem się też wyprzedzić Timowi Bridgemanowi. To był wyraźnie mój błąd. Nie powinienem go puścić w takim miejscu.
Jeśli chodzi o walkę z Norbertem Siedlerem, to po odbyciu kary wyjechał on za mną, ale potem zaatakował mnie za tunelem, w lewym zakręcie szykany, hamując na limicie. Ja nie mogłem tak późno hamować, bo ze względu na zużycie opon blokowały mi się koła. Ponadto on ledwo zmieścił się w tej szykanie, a ja mógłbym go zablokować tak, jak tydzień temu w Barcelonie zablokował mnie Alessandro Zampedri. Wtedy jednak Siedler wjechałby we mnie na zblokowanych kołach i skończyłoby się to pewnie podobnie, jak w Barcelonie. Ostatecznie uznałem, że lepiej go puścić.
Mogło być lepiej. Przynajmniej dwunaste miejsce. Na przyszłość wniosek jest jeden. Trzeba startować bardziej z przodu, a wtedy jest duża szansa, że wyścig też ukończysz z przodu. Musimy lepiej się spisywać w kwalifikacjach, ale myślę, że w Walencji będzie lepiej. Najtrudniejszy wyścig jest już za nami”
.

Robert Lukas:
„W Monako jest rewelacyjnie. Jazda daje frajdę nie z tej ziemi. Ale jeśli chodzi o wyścig, to z mojego punktu widzenia nie był on szczególnie ciekawy. Cały dystans przejechałem za plecami Williama Langhorne'a i choć byłem szybszy, nie miałem szans, aby go wyprzedzić, bo w Monako jest po prostu zbyt wąsko. Widać to było także na przykładzie Jana Seyffartha, który prawie cały wyścig siedział za mną, ale także nie mógł mnie wyprzedzić, bo się nie da.
Było bardzo ciasno. Na starcie musiałem niemal stanąć w miejscu, ponieważ kogoś obróciło w pierwszym zakręcie i czekałem na wolną drogę. Potem jechałem swoje i choć tor jest fajny, sam wyścig był nudny, bo spędziłem go za plecami innego kierowcy.
Na szczęście udało mi się zrealizować plan, którym było oszczędzanie opon na trening do kolejnego wyścigu, w Walencji. Po wypadku w kwalifikacji tamten komplet już do niczego się nie nadawał i został mi tylko ten, którego musiałem użyć w wyścigu. Ani razu nie zblokowałem koła i jechałem dosyć pewnie. Do Walencji pojedziemy w bojowych nastrojach!”


Timo Rumpfkeil, szef zespołu VERVA Racing Team:
„Kuba był 13., a Robert 17. Obaj dojechali do mety bez żadnych uszkodzeń, co nas cieszy. Wciąż jednak uważam, że byliśmy trochę za bardzo nieśmiali w tym wyścigu. Kuba na początku pojechał zbyt ostrożnie w pierwszym zakręcie, gdzie mógł nadrobić kilka pozycji, a tak po prostu utrzymał czternaste miejsce. Tam wszystko się rozegrało, a potem nie dało się już nikogo wyprzedzić. Podobnie było w przypadku Roberta.
Tego należy oczekiwać od debiutantów, kiedy przyjeżdżasz na tor tak wymagający jak Monako. Był to ciężki weekend, ale mamy nadzieję, że ten w Walencji będzie bardziej udany. Przed kolejnym wyścigiem z pewnością przeprowadzimy kilkudniowe testy, aby upewnić się, że nasi kierowcy będą dobrze przygotowani”
.

Źródło: Informacja prasowa VERVA Racing Team
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
06.09.2015  Muller wygrywa drugi wyścig na Monzy, Polacy pechowo
05.09.2015  Lukas piąty na Monzy, Muller wygrywa
23.08.2015  Eng wygrywa drugi wyścig na Spa, Polacy pechowo
22.08.2015  Muller wygrywa na Spa, Giermaziak dziewiąty
03.08.2015  Loeb i Dempsey wystartują gościnnie w Porsche Supercup
Tagi:
Giermaziak K.
Supercup
Monte Carlo
Lukas R.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca