F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Więcej wiadomości

  Archiwum 2004
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Alexandre Premat wygrywa, Robert Kubica drugi w Grand Prix Makau

Marek Roczniak, 21 listopada 2004, wyświetlenia: 5312<< | lista | T- | T+ | >>
Robert Kubica tegoroczne zmagania w Makau zakończył w dosyć pozytywny sposób, stając na drugim stopniu podium. Wyścig miał bardzo dramatyczny przebieg, a do końcowego rezultatu przyczyniły się w głównej mierze liczne incydenty. Na torze dwukrotnie pojawiał się samochód bezpieczeństwa, a po trzeciej kraksie na 12 okrążeniu wyścig został zatrzymany na trzy okrążenia przed końcem. Za ostateczny rezultat uznano kolejność po 11 okrążeniach.

Wyścig rozpoczął się od udanego startu w wykonaniu Nico Rosberga, który po wyprzedzeniu Lewisa Hamiltona objął prowadzenie. Fin nie cieszył się jednak z niego zbyt długo, gdyż już na drugim okrążeniu popełnił błąd i uderzył w barierę ochronną. Hamilton także wpadł na bandę, ale w przeciwieństwa do Rosberga był w stanie kontynuować jazdę. Po spadku na 23 pozycję partner Kubicy z zespołu Manor Motorsport dzielnie odrabiał straty i na mecie zameldował się jako 14 kierowca.

Po problemach Rosberga i Hamiltona prowadzenie objął Alexandre Premat i już na trzecim okrążeniu o mały włos nie podzielił ich losu, gdy po błędzie na jednym z zakrętów dosyć mocno otarł się o bandę. Bolid Francuza nie został jednak uszkodzony i dzięki temu kierowca ten utrzymał się na czele stawki. Wkrótce na tor po raz pierwszy wyjechał samochód bezpieczeństwa po wypadku Alvaro Parente, a wznowienie wyścigu nastąpiło pod koniec piątego okrążenia.

Jadący tuż za Prematem Robert Kubica podobnie jak wczoraj znów miał problemy z utrzymaniem swojej pozycji podczas restartu i w efekcie został wyprzedzony przez Jamie Greena. Dwa okrążenia później tegoroczny mistrz F3 Euro Series znalazł się jednak w tarapatach, gdyż w jego bolidzie pękła jedna z opon i musiał zjechać do boksów. Ostatecznie Brytyjczyk finiszował dopiero na 20 pozycji.

Walka o zwycięstwo rozegrała się tymczasem pomiędzy Prematem i naszym rodakiem, choć prawdę mówiąc po kolejnej neutralizacji na dziewiątym okrążeniu, będącej następstwem kolizji pomiędzy Christianem Jonesem i Rodolfo Avilą, nie było już zbyt wielu okazji do ewentualnego ataku. Tuż po drugim wznowieniu doszło do kolejnej kraksy, tym razem zapoczątkowanej przez Marko Asmera, a że do końca pozostały już tylko trzy okrążenia, wyścig został zatrzymany.

W tych oto okolicznościach zwycięzcą Interkontynentalnego Pucharu Formuły 3 FIA został w tym roku Alexandre Premat, natomiast Robert Kubica na pocieszenie ustanowił najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia, kończąc Grand Prix Makau na i tak doskonałej drugiej pozycji. Na najniższym stopniu podium stanął Lucas di Grassi, którego tuż przed zatrzymaniem wyścigu zdołał co prawda wyprzedzić Fabio Carbone, ale za ostateczny rezultat uznana została kolejność po 11 okrążeniach.

Tym razem szczęście uśmiechnęło się do naszego rodaka, ale była to również zasługa bardzo rozważnej jazdy i w miarę równej formy, prezentowanej w trakcie całego weekendu. Oby rezultat ten przyczynił się do zapewnienia najbardziej utalentowanemu polskiemu kierowcy jednomiejscowych bolidów lepszej przyszłości i spełnienia marzeń, czyli debiutu w Formule 1, na początek choćby w postaci testów z zespołem Minardi.

Treść wywiadu udzielonego przez Roberta tuż po wyścigu

Pyt: Po trudnym sezonie w europejskiej serii Formuły 3 drugie miejsce w Makau z pewnością Cię ucieszyło?

Robert Kubica: Tak, jestem bardzo zadowolony z wyniku – zwłaszcza, że nie był on dziełem przypadku. Przez cały weekend byłem bardzo szybki, w końcu zdobyłem pole position, podczas niedzielnej rozgrzewki pobiłem rekord toru, a w wyścigu finałowym uzyskałem najlepszy czas okrążenia.

Pyt: W sobotnim wyścigu przedfinałowym nie poszło Ci jednak najlepiej. Dlaczego?

Robert Kubica: Zdecydowaliśmy się oszczędzić jeden komplet opon na finałowy, niedzielny wyścig. Jak się okazało, była to słuszna decyzja – w niedzielę byłem najszybszy na torze.

Pyt: Czy zatem nie pozostaje pewien niedosyt?

Robert Kubica: Drugie miejsce to oczywiście znakomity rezultat, ale czuję, że mógłbym wygrać z Prematem. Mój samochód był tak ustawiony, że zaczynał jechać optymalnie po trzech-czterech okrążeniach. Tymczasem wyścig co chwila przerywano, przez co tak naprawdę nie mogłem pojechać na 100%. W dodatku Premat na początku wyścigu uderzył w barierę i wydaje mi się, że miałby poważne problemy z przejechaniem pełnego dystansu w szybkim, wyścigowym tempie.

Pyt: Sezon 2004 można już uznać za zakończony. Jak zatem wyglądają Twoje plany na przyszły rok?

Robert Kubica: Z wszelkimi negocjacjami czekaliśmy właśnie na Makau. Mam nadzieję, że po drugim miejscu w stawce najlepszych kierowców Formuły 3 z całego świata telefon mojego menadżera nie przestaje dzwonić. To oczywiście żart, a tak naprawdę wszystko rozstrzygnie się w najbliższych tygodniach.

Źródło: Macau Grand Prix Committee Web, Oficjalna strona Roberta Kubicy

Formula 3 Int. Trophy > 2004 > GP Makau (główny), Guia Circuit - 6,117 km
P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
1. 9Alexandre PrematASM Formule 3Dallara F303 Mercedes1137:13,731
2. 22Robert KubicaManor MotorsportDallara F302 Mercedes11+0:00,675
3. 26Lucas di GrassiHitech RacingDallara F302 Renault11+0:01,178
4. 30Fabio CarboneThree Bond RacingDallara F303 Nissan11+0:01,422
5. 14Franck PereraPrema PowerteamDallara F304 Opel11+0:01,822
6. 11Adam CarrollMenu MotorsportDallara F302 Opel11+0:02,219
7. 12Rob AustinMenu MotorsportDallara F302 Opel11+0:03,464
8. 4Ronnie QuintarelliIngingDallara F302 Toyota11+0:03,633
9. 23Richard AntinucciTom'sDallara F304 Toyota11+0:04,301
10. 7Nelson Piquet JrPiquet SportsDallara F303 Mugen-Honda11+0:05,367
11. 19Marko AsmerCarlin MotorsportDallara F302 Mugen-Honda11+0:06,154
12. 25Danny WattsHitech RacingDallara F302 Renault11+0:06,463
13. 24Kazuki NakajimaTom'sDallara F304 Toyota11+0:06,780
14. 21Lewis HamiltonManor MotorsportDallara F302 Mercedes11+0:07,267
15. 1Giedo van der GardeSignatureDallara F302 Opel11+0:07,690
16. 27Ho-Pin TungHitech RacingDallara F302 Renault11+0:08,116
17. 28Christian JonesTME RacingDallara F303 Toyota11+0:08,505
18. 33Marchy LeeRedbull MeritusDallara F302 Mugen-Honda11+0:09,074
19. 17Kit Meng LeiOmbraDallara F302 Mugen-Honda11+0:12,197
20. 8Jamie GreenASM Formule 3Dallara F303 Mercedes11+0:12,235
21. 31Jo MerszeiSwiss Racing TeamDallara F302 Opel11+0:14,040
22. 5Naoki YokomizoIngingDallara F302 Toyota101 okr.
23. 15Katsuyuki HiranakaPrema PowerteamDallara F304 Opel101 okr.
Niesklasyfikowani
32Daisuke IkedaSwiss Racing TeamDallara F302 Opel8
20Rodolfo AvilaCarlin MotorsportDallara F302 Mugen-Honda8
29Michael HoTME RacingDallara F302 Toyota8
16Matteo CressoniOmbraDallara F302 Mugen-Honda2
6Nico RosbergOpel Team RosbergDallara F303 Opel1
18Alvaro ParenteCarlin MotorsportDallara F302 Mugen-Honda1
3James RossiterSignatureDallara F302 Opel0
2Loic DuvalSignatureDallara F302 Opel0
Nie wystartowali
10Eric SalignonASM Formule 3Dallara F303 Mercedes0
Pole position: Lewis Hamilton (Manor Motorsport) - 33:16,057
Najszybsze okrążenie: Robert Kubica (Manor Motorsport) - 2:13,215 na 9 okrążeniu
Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
11.10.2012  Ogłoszono prowizoryczną listę F3 na Macau Grand Prix
20.11.2011  Juncadella wygrywa 58. edycję Grand Prix Makau
19.11.2011  Wittmann zwycięża w wyścigu kwalifikacyjnym
18.11.2011  Podsumowanie dnia w Makau
17.11.2011  Asmer ma nadzieję na odbudowanie kariery dzięki wyścigowi w Makau
Tagi:
Kubica R.
F3 ES
F3 Trophy
Polacy

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca