F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

04.05.2024

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Dobre i złe strony GP Węgier

Serwis ITV-F1.com osądza, dla kogo był to udany weekend wyścigowy, a dla kogo nie.
Bartosz Orłowski, 4 sierpnia 2010, wyświetlenia: 2771<< | lista | T- | T+ | >>
Za nami wyścig o Grand Prix Węgier. Serwis ITV-F1.com osądza, dla kogo był to udany weekend wyścigowy, a dla kogo nie.

GP Węgier udane dla...

Mark Webber

Nie był tak szybki jak jego kolega z zespołu, ale to właśnie on wyjechał z największa zdobyczą punktową. Na zwycięstwo Australijczyka duży wpływ miała ryzykowna taktyka Red Bulla, polegająca na tym, iż Mark pozostał na torze podczas fazy neutralizacji. Dzięki temu miał szansę przedostać się na prowadzenie, ale musiał wypracować 22 sekundy przewagi w ciągu 25 okrążeń na zużytych oponach. Doskonale wykorzystał szansę i w ten sposób zdobył czwarte zwycięstwo w tym sezonie – ma ich o dwa więcej, niż ktokolwiek inny.

Fernando Alonso

Alonso miał bardzo udany weekend i znalazł się w odpowiednim miejscu i czasie, aby przejąć drugą pozycję zajmowaną wcześniej przez Sebastiana Vettela, kiedy ten wykonał karę przejazdu przez aleję serwisową. Vettel był o 0,7 sekundy szybszy od Alonso pod koniec wyścigu, jednak ten ani razu nie musiał nawet uciekać się do defensywnej zmiany linii jazdy.

Witalij Pietrow

Po trudnej pierwszej połowie sezonu i krytyce ze strony zespołu, Pietrow w ostatnich wyścigach spisuje się lepiej. Wcześniej, gdyby Kubica popełnił błąd w Q3, to nie umiałby tego wykorzystać, ale na Węgrzech wystartował przed Polakiem po raz pierwszy w swojej karierze. Miał bardzo dobry start i przez pewien czas jechał przed Lewisem Hamiltonem. Dojechał do mety jako piąty i był najlepszym zawodnikiem bez elastycznego skrzydła, jak określiłby to Martin Whitmarsh.

Peter Sauber

Sauber zaliczył swoje 300. grand prix, wliczając w to cztery lata rządów BMW. Zespół uczcił więc to wydarzenie dwoma punktowanymi miejscami. Pedro de la Rosa dotarł do Q3 i w wyścigu był siódmy, a Kamui Kobayashi zamienił mierne kwalifikacje na natchnioną jazdę podczas wyścigu, wyprzedzając po drodze Michaela Schumachera, co dało rezultat w postaci dziewiątego miejsca.

GP Węgier złe dla…

Sebastian Vettel

Red Bull zaskakuje już nie tylko imponującą prędkością, ale również innowacyjnymi metodami pozbywania sie cennych punktów. Vettel obwinił problemy z komunikacją radiową za nie utrzymanie odległości 10 długości bolidu od zespołowego kolegi w czasie jazdy za samochodem bezpieczeństwa, nie wiedząc jednocześnie, kiedy wyścig zostanie wznowiony. Łatwo jest krytykować z pozycji obserwatora przed telewizorem, lecz czy nawet w tej sytuacji nie powinien trzymać sie blisko zespołowego kolegi?

Lewisa Hamiltona

McLaren mógł tylko minimalizować straty po tym, jak Hamilton zakwalifikował się na piątej pozycji, jadąc 1,7 sekundy wolniej od Vettela, a awaria skrzyni biegów na pewno nie było częścią scenariusza. Wypowiedź Whitmarsha co do prawdopodobnej utraty podium wydawała się mocno optymistyczna, ale nawet 12 punktów za czwarte miejsce wystarczyłoby, aby utrzymać Hamiltona na czele klasyfikacji generalnej. Jedyną nadzieją dla zespołu są bardziej rygorystyczne testy na elastyczność skrzydeł, co teoretycznie rzecz biorąc powinno spowolnić Red Bulla i Ferrari.

Nigel Hope

Widok rozpędzonego koła w zatłoczonej alei serwisowej przywołał niemiłe wspomnienia podobnego wypadku na Imoli w 1994 roku. Pechowy mechanik Williamsa – Nigel Hope został potrącony przez koło, które odpadło z Mercedesa Nico Rosberga. W tym przypadku odczuliśmy jednak ulgę, kiedy po wizycie w centrum medycznym na torze Hope wrócił na swoje stanowisko, kiedy Rubens Barrichello zaliczył późny zjazd na wymianę opon.

Michael Schumacher

Jego manewr wykonany na Barrichello wywołał falę krytyki ze strony innych kierowców, komentatorów, fanów – jednym słowem wszystkich, których nie zatrudnia Mercedes. Jednakże Schumacher miał kolejny ciężki tydzień, nie licząc nawet tego incydentu. Był wolniejszy od Nico Rosberga w Q2 o 0,8 sekundy i zakwalifikował sie na 14 miejscu, a podczas restartu został wyprzedzony przez Kobayashiego.

Próba zastraszenia Barrichello tym, że zepchnie go na ścianę przy pełnej prędkości była jeszcze gorszym zakończeniem złego wyścigu. Schumacher będzie za to ukarany utratą 10 pozycji na starcie do następnego wyścigu w Spa. Jeśli powtórzy swe osiągi z Hungaroringu podczas kwalifikacji na belgijskim torze, to będzie musiał startować z ostatniego miejsca...

Źródło: ITV-F1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.05.2024  Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM
29.04.2024  Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem
27.04.2024  Lista startowa na sezon 2025
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
Tagi:
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
lolek99, 04.08.2010 19:28[!]
gdzie robert???????
christoff.w, 04.08.2010 19:33[!]
no wlasnie?
Maraz, 04.08.2010 19:41[!]
Nie ma szans na tytuł, nie zajął dobrego miejsca bo odpadł z wyścigu, no i odpadł nie z własnej winy, więc co chcielibyście tu przeczytać o Kubicy? Chyba że waszym zdaniem news bez Kubicy to stracony news... ;)
Maly-boy, 04.08.2010 20:09[!]
czyli dla Rosberga ,Kubicy czy Sutila to udany weekend ? ;p taki trochę ogólnikowy ten news ;d
Maraz, 04.08.2010 20:36[!]
Takie było widać zamierzenie autora oryginału, żeby ocenić tylko wybranych kierowców, nie całą stawkę. Baart tylko przetłumaczył.
kuban, 04.08.2010 20:57[!]
Morał z tej bajki jest prosty i wszystkim znany, gdy w newsie nie ma roberta to go wywalamy. :D A tak na serio przecież robert mimo tego że każdy go wysoko stawia to nigdy nie ma zamieszania wokół niego : P
Sir Wolf, 04.08.2010 22:05[!]
Co to za sytuacja z '94?
rajnerGT, 04.08.2010 23:04[!]
jak ktoś nie wie co było w 94 na Imoli to mało wie o F1 ;p
christoff.w, 04.08.2010 23:23[!]
dokladnie! Najpierw byl Baricz no a pozniej wiadomo kto... rip+
kampos, 04.08.2010 23:37[!]
Rozumiem, że pytasz o sytuację powiązaną z oponą z wyścigu na Imoli w 1994. Pedro Lamy wpadł na stojącego benettona JJ Lehto na starcie do feralnego wyścigu. Opona z jego bolidu wystrzeliła w powietrze i wpadła za ogrodzenie raniąc kibiców (chyba dwóch, nie pamiętam dokładnie). Całe zdarzenie widać tu:
http://www.youtub...&feature=related
Konsekwencją tego wypadku był Safety Car, a to co później się wydarzyło jest ciągle zbyt smutne do rozpamiętywania. Zresztą, większość kojarzy.
Sar trek, 04.08.2010 23:54[!]
Myślę, że chodzi tu o inną sytuację. W pitstopie od bolidu Michelle Alboreto odpadło niedokręcone koło i wpadło w mechaników. Oto cała sytuacja.

http://www.dailym...nmalboretominar_auto
kampos, 05.08.2010 00:21[!]
Sar trek - myslę że zdarzenie, które przywołałeś jest bardziej adekwatne do tego, które miało miejsce w czasie postoju Rosberga. Szczerze mówią, nie pamiętam w ogóle tego zdarzenia... Być może ze względu na całą otoczkę weekendu, która mogłaby obdzielić wiele sezonów traumatycznymi zdarzeniami w które ten weekend obfitował.
Manewr na Bariczu nie zdziwił mnie, bo pamiętam '94 i jego zachowanie:
http://www.youtub...&feature=related
Sar trek, 05.08.2010 00:28[!]
Formułę 1 oglądam od GP Węgier 2006 (wiem, bardzo orginalnie), kiedyś zacząłem szukać, o co chodziło z GP San Marino 1994, słyszałem o wypadku Senny, ale nic więcej nie wiedziałem (nawet o Ratzenbergerze). Znalazłem filmik podsumowujący to pechowe GP, i tam była ta sytuacja. Póżnej coś podobnego zobaczyłem w filmiku Anttiego i jakoś zostało mi to w pamięci. Zacząłem teraz szukać i znalazłem.
kampos, 05.08.2010 00:45[!]
Nie ma większego znaczenia od kiedy oglądasz. Ja właśnie też się czegoś dowiedziałem, chociaż widziałem transmisję z wyścigu 'na żywo'. Praktycznie wszystko można teraz gdzieś odnaleźć i nadrobić "zaległości".
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca