F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

11.05.2024

Magnussen: Za opiekę nad dziećmi odpowiadam w domu

F1-Insider: Ocon i Gasly chcą odejść z Alpine po sezonie 2024

10.05.2024

Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Zespoły F1 osiągnęły nowe porozumienie w sprawie cięć kosztów

Nowe porozumienie dotyczące redukcji zasobów ma obowiązywać do końca roku 2017.
Marek Roczniak, 28 wrze?nia 2010, wyświetlenia: 2484<< | lista | T- | T+ | >>
Jak informuje AUTOSPORT, zespoły Formuły 1 dokonały znaczącego przełomu w rozmowach nad redukcją wydatków na ten sport w najbliższych kilku latach, zatwierdzając w Singapurze nowe porozumienie dotyczące redukcji zasobów (ang. Resource Restriction Agreement, w skrócie RRA).

Zespoły obawiały się, że dotychczasowe porozumienie RRA, które według pierwotnych założeń miało obowiązywać od końca ubiegłego roku do końca następnego sezonu, jest bliskie unieważnienia, bowiem pojawiły się plotki, że niektóre stajnie znalazły sprytne sposoby na obchodzenie narzuconych ograniczeń finansowych.

Według źródeł brytyjskiego magazynu, w przypadku nierozwiania tych podejrzeń i braku chęci ze strony zespołów do porozumienia się w sprawie tego, jak powinny być liczone koszty, istniałoby ryzyko, że umowa RRA może zostać całkiem rozwiązana i wówczas w F1 mogłaby rozpocząć się kolejna eskalacja wydatków. Jednakże podczas długich obrad Stowarzyszenia Zespołów Formuły Jeden (FOTA) w niedzielę na padoku w Singapurze uczyniono duże postępy w przezwyciężeniu napotkanych trudności i uzgodniona została wstępna umowa w sprawie redukcji wydatków, mająca obowiązywać do końca roku 2017.

Szczegóły na jej temat nie zostały ujawnione, jednak można przypuszczać, że przewiduje ona złagodzenie agresywności redukcji wydatków, jako że niektóre zespoły uważały, iż uzgodnione wcześniej posunięcia były zbyt restrykcyjne. Prezes FOTA – Martin Whitmarsh podkreślił, że przedłużenie RRA na siedem lat spowoduje dalszą stabilizację tego sportu. Eric Boullier z Renault dodał, że RRA we wcześniejszej formie mogło być nawet szkodliwe dla F1, dlatego ważne było, aby złagodzić niektóre posunięcia, tworząc przejściowy okres.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.05.2024  Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM
29.04.2024  Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem
27.04.2024  Lista startowa na sezon 2025
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
Tagi:
FOTA
F1 ogólnie
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
GroM, 28.09.2010 14:15[!]
Czyli co? Zespoły obradują chyba tak samo jak nasi politycy, czyli spotykają się, robią wielką naradę, ale po niej nie wiedzą co tak naprawdę ustalili. Czyli można krótko podsumować ten artykuł, że nie naradzili się w żadnej sprawie, a cała narada była pretekstem do zjedzenia i wypicia piwa, bo inny pomysł mi do głowy nie przychodzi. Nie wiem po co w ogóle im taka narada, która nic nie dała.
noofaq, 28.09.2010 14:18[!]
obstawiam że wiedzą, ale albo nie ujawiają tego albo doprecyzowują szczegóły
akkim, 28.09.2010 14:38[!]
GroM >>>

Nie wiem czemu piwo przyszło Ci do głowy,
ustali raczej - jest "okres przejściowy",
bo i dla mnie głupotą do potęgi entej
było tych wydatków radykalne cięcie.

Powiedziano, te poprzednie były "restrykcyjne"
myślę teraz cicho, że będą już inne,
nie wolno tak oszczędzać i tu mają rację,
więc może to faktycznie da stabilizację.
Przemysław, 28.09.2010 14:45[!]
@GroM- z tekstu jasno wynika, że zespoły powoli zdejmują wcześniej nałożone restrykcje związane z wydatkami. Możliwe, że zmiany są znaczące i jeszcze nie chwalą się swoimi ustaleniami ale może być też, że po prostu jeszcze nie wszystko jest dogadane. Mamy przecież w stawce różne zespoły, z różnymi portfelami.
nexxtsevo, 28.09.2010 14:53[!]
Ja rozumiem to w ten sposob: przede wszystkim osiagnieto porozumienie co to tego jakie koszty sa liczone (aby nie bylo obchodzenia przepisow). Do tego pewnie zwiekszono limity (co bylo skutkiem uscislenia listy wydatkow, tak aby wieksza czesc budzetu byla kontrolowana).
biCampeon, 28.09.2010 16:53[!]
Teraz niech jeszcze przywrócą testy w trakcie sezonu i gitara.
bartek199874, 28.09.2010 19:34[!]
Jak ciąc koszty?.Powinni poszukać w historii f1 (dokładniej w latach 70 i 80) kiedy były stałe regulaminy techniczne i jeden bolid mógł startować i po 6 lat(był to któryś z lotusów który startował w latach 71-77).Słyszałem że budowali na każdy sezon bolid praktycznie od nowa w latach 2009(komplatna zmiana aero),2010(dużo większe zbiorniki paliwa)
i w połowie w 2011( brak podwójnego dyfuzora,ruchome tylne skrzydło i kers). Mówił to o ile dobrze pamiętam jakiś gościu z wiliamsa
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca