F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

10.05.2024

Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Dobry występ międzynarodowych gwiazd w Gold Coast 600

Andy Priaulx stanął na podium w wyścigu australijskich V8.
Bartosz Pyciarz, 25 pa?dziernika 2010, zmieniony 26.10.2010 14:29, wyświetlenia: 2155<< | lista | T- | T+ | >>
To był nie tylko ciekawy weekend ze względu na pasjonujące Grand Prix Korei Południowej Formuły 1. Na ulicach australijskiego Złotego Wybrzeża w stanie Queensland rozegrano 19 i 20 rundę mistrzostw V8 Supercars.

Wyścigi te były o tyle ciekawe, że startowało wielu zagranicznych kierowców o uznanej reputacji międzynarodowej. Nie zabrakło walki, emocji i ciekawych wydarzeń. O większości z nich możecie przeczytać w poniższych opisach wyścigów.



Wyścig 1

Jak można było się spodziewać, kierowcy z niewielkim doświadczeniem w startach za kierownicą potężnych samochodów napędzanych 5-litrowymi silniki, mogą sprawiać sporo kłopotów na ciasnych ulicznym torze Surfers Paradise. I rzeczywiście już na pierwszych zakrętach obrócił się, uderzony wcześniej przez Grega Rittera, świetnie spisujący się były Mistrz Świata F1 – Jacques Villeneuve, blokując w nawrocie niemal dziesięć aut. Niestety nie udało się uniknąć zderzenia kierowcy IndyCar – Willowi Powerowi i Australijczyk zakończył występ przed własną publicznością.

Wycofać się na skutek tej samej kolizji musiał ostatni mistrz Speedcar Series – Gianni Morbidelli. Tym samym na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa, a neutralizacja potrwała cztery okrążenia. Po wznowieniu wyścigu najszybszym kierowcą na torze były inny niedawny uczestnik Grand Prix F1 – Sebastien Bourdais, który ostatecznie zajął ósme miejsce jadąc w parze z Jonathonem Webbem.

Wyścig okazał się bardzo udany dla trzykrotnego mistrza WTCC – Andy'ego Priaulxa, który za kierownicą mistrzowskiego Holdena Commodore zespołu Team Vodafone, zajął drugie miejsce zdobywając aż 120 punktów do klasyfikacji generalnej. Inni znani kierowcy też finiszowali wysoko – Alain Menu dojechał do mety przed byłym kierowcą Scuderii Toro Rosso na siódmym miejscu, a Yvan Muller zajął 13. miejsce.

Z kierowców IndyCar najlepiej wypadł Alex Tagliani, który zajął 11. miejsce, 16. był aktualny mistrz tej serii – Dario Franchitti, a 20. dojechał Scott Dixon. Ryan Briscoe podobnie jak kolega z zespołu – Will Power zakończył rywalizację na czwartym miejscu.

Rezultat pierwszego wyścigu
P.Kierowca 1 Kierowca 2 Samochód Okr. Czas/strata 
1.Cameron McConville Garth Tander  Commodore VE  102 2h20:00,6981 
2.Craig Lowndes Andy Priaulx  Commodore VE  102 +1,8549 
3.Shane van Gisbergen John McIntyre  Falcon FG  102 +3,9301 
4.Michael Caruso Patrick Long  Commodore VE  102 +5,2317 
5.Alex Davison David Brabham  Falcon FG  102 +25,0428 
6.Jamie Whincup Steve Owen  Commodore VE  102 +25,4409 
7.Jason Bright Alain Menu  Commodore VE  102 +25,9224 
8.Jonathon Webb Sebastian Bourdais  Falcon FG  102 +26,7318 
9.Karl Reindler Fabrizio Giovanardi  Commodore VE  102 +39,5624 
10.James Courtney Warren Luff  Falcon FG  102 +39,7500 
11.Jason Bargwanna Alex Tagliani  Commodore VE  102 +44,1464 
12.Russell Ingall Jack Perkins  Commodore VE  102 +45,9969 
13.Greg Murphy Yvann Muller  Commodore VE  102 +48,2190 
14.Rick Kelly Owen Kelly  Commodore VE  102 +1:11,0571 
15.Jason Richards Andrew Jones  Commodore VE  101 1 okr. 
16.Steven Johnson Dario Franchitti  Falcon FG  101 1 okr. 
17.Fabian Coulthard David Reynolds  Commodore VE  101 1 okr. 
18.Tim Slade Helio Castroneves  Falcon FG  101 1 okr. 
19.Lee Holdsworth Greg Ritter  Commodore VE  101 1 okr. 
20.Todd Kelly Scott Dixon  Commodore VE  101 1 okr. 
21.Mark Winterbottom Luke Youlden  Falcon FG  94 8 okr. 
22.Paul Dumbrell Jaques Villeneuve  Falcon FG  91 11 okr. 
Niesklasyfikowani
Dale Wood Tony Ricciardello  Commodore VE  93  
Andrew Thompson Mika Salo  Commodore VE  78  
Tony D'Alberto Tiago Monteiro  Commodore VE  50  
Nathan Pretty Scott Pruett  Commodore VE  24  
Dean Fiore Gianni Morbidelli  Falcon FG   
Will Davison Ryan Briscoe  Commodore VE   
Steve Richards Will Power  Falcon FG   

Wyścig 2

Drugi wyścig był bardzo podobny do pierwszego. W czasie walki międzynarodowych gwiazd na torze często gościł samochód bezpieczeństwa, a o wynikach w głównej mierze decydowała jazda regularnych kierowców, a fantastyczną walkę o zwycięstwo stoczyli Jamie Whincup i młody Nowozelandczyk Shane van Gisbergen.



Z międzynarodowych kierowców tym razem najlepszy okazał się Villeneuve, który tym samym pokazał, że po wygraniu wolnego treningu był w stanie szybko jechać w wyścigu kiedy tylko nie jest uwikłany w kolizje. Kolejny świetny wyścig jechał Priaulx, który zjeżdżał na pit stop jako 2. jednak tym razem nie popisał się Lowndes i tym razem ich Holden zameldował się na mecie dopiero jako 10.

Tego weekendu nie będzie miło wspominał Will Power, którego partner jechał na pierwszym miejscu, dopóki na torze nie pojawił się samochód bezpieczeństwa. Zespół FPR zdecydował się na natychmiastowy postój, jednak Australijczyk nie był gotowy do jazdy i stracili przez to mnóstwo czasu i szanse na zwycięstwo.

Również nie najlepiej zachował się Bourdais, który jechał na wysokim miejscu, jednak przestrzelił na okrążeniu zjazdowym wjazd do boksów i próbując naprawić swój błąd zarobił karę przejazdu przez boksy. Pozostali kierowcy również nie zaliczą tego wyścigu do udanego, Menu miał problemy techniczne przez co nie ukończył wyścigu, Muller został mocno poobijany przez rywali i dojechał dopiero 15., a Monteiro przebił oponę co kosztowało go wypadnięcie z czołowej dziesiątki.

Rezultat drugiego wyścigu
P.Kierowca 1 Kierowca 2 Samochód Okr. Czas/strata 
1.Jamie Whincup Steve Owen Commodore VE 102 2h29:37,7468 
2.Shane van Gisbergen John McIntyre Falcon FG 102 +0,2053 
3.Mark Winterbottom Luke Youlden Falcon FG 102 +0,4859 
4.James Courtney Warren Luff Falcon FG 102 +1,6360 
5.Paul Dumbrell Jacques Villeneuve Falcon FG 102 +17,8541 
6.Rick Kelly Owen Kelly Commodore VE 102 +22,0830 
7.Will Davison Ryan Briscoe Commodore VE 102 +23,5568 
8.Russell Ingall Jack Perkins Commodore VE 102 +23,8207 
9.Lee Holdsworth Greg Ritter Commodore VE 102 +26,0763 
10.Craig Lowndes Andy Priaulx Commodore VE 102 +30,8267 
11.Michael Caruso Patrick Long Commodore VE 102 +32,8737 
12.Fabian Coulthard David Reynolds Commodore VE 102 +35,6487 
13.Steve Richards Will Power Falcon FG 102 +36,2643 
14.Dean Fiore Gianni Morbidelli Falcon FG 102 +1'08,6125 
15.Greg Murphy Yvan Muller Commodore VE 102 +1'09,9924 
16.Jonathon Webb Sebastian Bourdais Falcon FG 102 +1'12,5905 
17.Tony D'Alberto Tiago Monteiro Commodore VE 102 +1'31,5315 
18.Dale Wood Tony Ricciardello Commodore VE 101 1 okr. 
19.Tim Slade Helio Castroneves Falcon FG 96 6 okr. 
20.Jason Bargwanna Alex Tagliani Commodore VE 92 10 okr. 
Niesklasyfikowani
Cameron McConville Garth Tander Commodore VE 57  
Steven Johnson Dario Franchitti Falcon FG 38  
Karl Reindler Fabrizio Giovanardi Commodore VE 37  
Andrew Jones  Commodore VE 34  
Scott Dixon  Commodore VE 34  
Scott Pruett  Commodore VE 28  
Mika Salo  Commodore VE 12  
David Brabham  Falcon FG  
Alain Menu  Commodore VE  
Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.05.2021  ORLEN Team WRT wygrywa drugą rundę ELMS
01.09.2019  Marcus Armstrong pewnie wygrywa sprint F3 w Spa
31.08.2019  Wyścig F2 anulowany po ogromnej kraksie na Spa
31.08.2019  Piquet wygrywa główny wyścig F3 na Spa
04.08.2019  Mick Schumacher odnosi pierwsze zwycięstwo w F2
Tagi:
Inne wyścigi

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
distinto, 26.10.2010 11:37 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
Mimo wszystko dodałbym do artykułu przynajmniej info kto wygrał;P Tak brzmi to trochę onetowsko (wiem że są linki do rezultatów, ale tak jakoś mi tego brakuje).

Tabelki wstawione w news, mam nadzieję, że teraz lepiej :) //Maraz

Co do samego eventu, to można powiedzieć że liczba fanów v8 wzrosła:)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca