F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Samochód bezpieczeństwa miał w GP Abu Zabi swój jubileusz

Pierwsze użycie Mercedesa w roli stałego 'safety cara' zostało zanotowane dokładnie 250 GP temu.
Grzegorz Filiks, 19 listopada 2010, wyświetlenia: 2542<< | lista | T- | T+ | >>
Zeszłotygodniowy wyścig o Grand Prix Abu Zabi był ważnym momentem w historii samochodu bezpieczeństwa Formuły 1, odkąd dostarcza go Mercedes.

Pierwsze użycie Mercedesa w roli permanentnego 'safety cara' zostało zanotowane dokładnie 250 grand prix temu, na torze Magny-Cours w 1996 roku. „To był mój samochód służbowy” – wspomina obecny kierowca auta sędziowskiego – Bernd Maylander, nawiązując do Mercedesa C36 AMG użytego podczas tamtych zawodów.

Według Motorsport-Magazin.com, samochód bezpieczeństwa użyty podczas tamtego wyścigu we Francji miał nawet osobistą tablicę rejestracyjną Maylandera – 'S-BM 300'. Dotychczas rolę 'safety cara' pełniło 9 różnych modeli Mercedesa. Obecnie jest to SLS AMG, tzw. "Skrzydlak". Łącznie w trakcie ostatnich 250. grand prix samochód bezpieczeństwa oglądaliśmy na torze 135 razy.

Źródło: motorsport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.05.2024  Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM
29.04.2024  Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem
27.04.2024  Lista startowa na sezon 2025
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
Tagi:
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
damian27, 19.11.2010 17:35[!]
ale to chyba dotyczy Mercedesa?? bo przecież w 1994 był SC, o ile nie wcześniej

czy ktoś zna jakąś stronę gdzie jest informacja w jakim GP był SC ile razy itp?
Maraz, 19.11.2010 17:47[!]
Tak, chodzi o okres, od kiedy to Mercedes zapewnia samochód bezpieczeństwa. Poprawiłem trochę newsa, żeby było to podkreślone.
rex88, 19.11.2010 17:52[!]
w jubileusz SC musiał wyjechać:)
Maraz, 19.11.2010 17:54[!]
I żeby było śmieszniej to Mercedes spowodował wyjazd SC - mamy więc chyba nowe "crash-gate" i to z jakim kierowcą w roli głównej ;-p
THC-303, 19.11.2010 18:01[!]
damian27

Przed Mercedesem samochodem bezpieczeństwa był Opel Vectra Turbo. Okrążenie przejeżdżał 2-2,5 raza wolniej niż ówczesne (1994-95) bolidy :)
Yurek, 19.11.2010 18:25[!]
@damian27 - pierwszy raz SC pojawił się w Kanadzie 1973.
Karol26, 19.11.2010 18:30[!]
No SC ma długą tradycje ale kto zna historie początki były trudne ;D
Mariusz, 19.11.2010 21:27[!]
Według stanu mojej wiedzy w latach 1992-1995 stosowano jako samochód sędziowski takie pojazdy, jak m.in.: Tatra 613, Honda Prelude, Opel Vectra, Fiat Tempra oraz samochody marki Renault. Z kolei w latach 80-tych były to m.in. Lamborghini Countachs i Lamborghini Diablo. Oficjalnie instytucja SC jest od 1992 albo 1993 w F1.
A.S., 19.11.2010 22:29[!]
W mojej pamięci (niestety nie są one miłe) na długo pozostanie w roli SC bordowy Fiat Tempra, który prowadził kierowców na Imoli w 1994...

Beco faktycznie ma rację. Coś mi pamięć szwankuje. Przepraszam, tam była faktycznie Vectra. Na swoje usprawiedliwienie mam tylko tyle, że minęło już sporo czasu.
Beco, 20.11.2010 12:01[!]
A.S. - chyba oglądaliśmy dwa różne wyścigi, na Gp San Marino na torze Imola w 94 roku stawke prowadził OPEL VECTRA, co stało się dwa okrązenia po jego zjechaniu do PIT LANE chyba pamięta każdy prawdziwy kibic F1...
damian27, 26.11.2010 11:38[!]
policzyłem długość prostej na imoli w 94 i czas z jakim Senna pokonał pierwsze okrążenie po SC. wyszło mi że średnia prędkość Senny na prostej to około 212km/h, natomiast średnai prędkość na tym samym odcinku, ale za SC to jakieś 119km/h. Widać jaka wtedy była mała prędkość za SC, o czym mówił na początku sezonu 94 Senna.
NEO86, 03.12.2010 19:18[!]
@Mariusz

Lamborghini Diablo był produkowany od 1990 roku

Gratuluję Mercedesowi udanego jubileuszu
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca