|
|
|
|
|
|
Dacia Duster Ice i Alain Prost walczą o zwycięstwo w Trophee Andros |
Alain Prost: "Moim celem jest zwycięstwo w mistrzostwach Trophee Andros za kierownicą Dacii". |
|
•Inf. prasowa, 25 listopada 2010, wyświetlenia: 2289 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Już drugi rok z rzędu samochód wyścigowy Dacia Duster Ice z Alainem Prostem za kierownicą zaprezentuje się na zaśnieżonych torach mistrzostw Trophee Andros. Pierwsze wyścigi w sezonie 2010-2011 odbędą się w dniach 4-5 grudnia w Val Thorens.
Czterokrotny mistrz świata Formuły 1 i Dacia kontynuują w ten sposób współpracę z pierwszego obiecującego sezonu, zwieńczonego trzema zwycięstwami i drugim miejscem w klasyfikacji generalnej.
W tym sezonie do Dacii Duster Ice wprowadzono szereg zmian technicznych: silnik pracujący w bardziej różnorodnych warunkach, nowe amortyzatory i udoskonalony system 4WS (czterech kół skrętnych). Dzięki tym zmianom na pierwszych jazdach testowych przed rozpoczęciem sezonu Dacia Duster Ice wykazała osiągi lepsze niż w ubiegłym roku.
„Praca nad Dusterem Ice przyniosła efekty i mamy pewność, że jesteśmy w pełni przygotowani do rozpoczynającego się sezonu. Ale konkurencja jest jeszcze silniejsza niż w ubiegłym roku, więc aby powalczyć o tytuł w mistrzostwach, trzeba będzie połączyć dobre osiągi ze stałym wysokim poziomem wyników. Moim celem jest zwycięstwo w mistrzostwach Trophee Andros za kierownicą Dacii” – powiedział Alain Prost.
Trophee Andros to zawody o charakterze nietypowym w sportach samochodowych: obowiązują w nich ścisłe przepisy ograniczające możliwości stosowania skomplikowanych i kosztownych rozwiązań technologicznych. Liczy się przede wszystkim niezawodność samochodów i umiejętności kierowców. Dacia jest marką, która lubi burzyć utarte schematy poprzez oferowanie nowych rozwiązań motoryzacyjnych, takich jak wytrzymały, niezawodny samochód dostępny cenowo dla wszystkich.
Kalendarz 2010-2011:
Wyścigi w Val Thorens 4-5 grudnia 2010 roku
Wyścigi w Andorze 10-11 grudnia 2010 roku
Wyścigi w L'Alpe d'Huez 17-18 grudnia 2010 roku
Wyścigi w Isola 2000 7-8 stycznia 2011 roku
Wyścig Lans en Vercors 14-15 stycznia 2011 roku
Wyścigi w Saint Dié des Vosges 23 stycznia 2011 roku
Finał w Clermont/Superbesse 29 stycznia 2011 roku
Superfinał na Stade de France 5 marca 2011 roku
Trzy pytania do Alaina Prosta
Jakie ma Pan odczucia w przeddzień rozpoczęcia drugiego sezonu z udziałem Dacii Duster?
„Zaczynamy ten sezon z zamiarem doprowadzenia do skutku tego, co zainicjowaliśmy w ubiegłym roku. Strategię nowego sezonu opieramy jednocześnie na założeniach sportowych i technicznych oraz kwestiach związanych z marką. Zimą ubiegłego roku wiedzieliśmy, że trudno jest zwyciężyć Trophee z nowym samochodem i dość późno rozpoczętym programem działań. Najważniejsza była nasza obecność, wygrywanie wyścigów i zyskanie sympatii publiczności. Drugi sezon rozpoczynam z zamiarem walki o tytuł mistrza. W ubiegły weekend przez dwa dni prowadziliśmy bardzo udane jazdy testowe na torze w Val Thorens. Praca nad Dusterem Ice przyniosła efekty i mamy teraz pewność, że jesteśmy w pełni przygotowani do sezonu”.
W jaki sposób przygotowaliście się do sezonu?
„W lutym ubiegłego roku, tuż po zakończeniu sezonu 2009-2010, przeprowadziliśmy jazdy testowe. Dzięki temu mogliśmy dokładnie ustalić kwestie, które trzeba było udoskonalić w Dacii Duster Ice. Inżynierowie Renault Sport Technologies oraz Tork Engineering zaplanowali zmiany techniczne, z których efektów dziś korzystamy. Zmiany te dotyczyły wszystkich elementów: silnika, który działa teraz zdecydowanie bardziej elastycznie i ma lepsze osiągi, zawieszenia, układu kierowniczego czy rozkładu masy. Chociaż wygląd samochodu się nie zmienił, wprowadzono w nim wiele modyfikacji i w zawodach weźmie teraz udział zupełnie inny Duster. Podczas jazd próbnych w Val Thorens stwierdziłem np. znaczną poprawę zachowania samochodu, kiedy warunki na torze się pogarszają w wyniku powstawania kolein”.
A zatem Pana cel jest bardzo prosty: zwycięstwo i nic poza tym?
„Zwycięstwo w Trophee Andros na Dacii jest moim celem. Jednak niezależnie od tego, czy wygram, czy też przegram, chciałbym to zrobić z honorem. Byłoby idealnie, gdyby udało się zdobyć trzeci tytuł w ostatnim wyścigu w sezonie. Znaczyłoby to, że mieliśmy piękny sezon z bardzo intensywnym współzawodnictwem, a ta sportowa walka wzbogaciłaby wszystkich zawodników. Teraz zaczynamy nowy sezon, wiemy, że musimy być bardzo mocni i nie możemy odpuścić sobie żadnej części zawodów. Tym razem również końcowy wynik będzie zależał w znacznej mierze od strategii dotyczącej opon oraz obciążenia samochodu”.
Źródło: Informacja prasowa Renault Polska
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|