|
|
|
|
|
|
Awans Kubicy na piąte miejsce drugiego dnia Rallye du Var |
Polak dwukrotnie zajął czwarte miejsce na rozegranych dzisiaj pięciu odcinkach specjalnych. |
|
•Marek Roczniak, 27 listopada 2010, wyświetlenia: 6267 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Robert Kubica i pilotujący go Jakub Gerber awansowali w sobotę na piąte miejsce w łącznej klasyfikacji Rallye du Var, zajmując między innymi dwukrotnie czwarte miejsce na rozegranych dzisiaj pięciu odcinkach specjalnych. Polska załoga jadąca Renault Clio S1600 traci cztery minuty do lidera rajdu Cedrica Roberta w aucie klasy WRC.
Na pierwszym sobotnim oesie (SS4) – Gonfaron, 14 km – Kubica zanotował najgorszy dotychczas wynik w Rallye du Var, plasując się na ósmej pozycji, ale w generalce był po nim nadal szósty, aczkolwiek Stephane Sarrazin (uczestnik jednego grand prix w 1999 roku z Minardi) w mocniejszym aucie zbliżył się do niego na mniej niż jedną sekundę. Tak czy inaczej Robert był zadowolony: „To dobry odcinek. Droga była nierówna”.
Piąty odcinek – Bormes les Mimosas, 10 km – przyniósł z kolei powtórzenie najlepszego wyniku Kubicy z tego rajdu, a więc piątej pozycji, od której Polska załoga rozpoczęła wczoraj tegoroczną edycję Rallye du Var. Sarrazin przeskoczył co prawda w końcu kierowcę Renault, ale problemy dwóch innych załóg (Pierre Roche i Jean-Sebastien Vigion) spowodowały, że de facto Kubica awansował w klasyfikacji generalnej na piąte miejsce. „Na końcowych dwóch kilometrach padał śnieg i było bardzo ślisko” – podsumował piąty oes.
Sprawy szły w coraz lepszym kierunku i pierwszą sobotnią pętlę Kubica ukończył uzyskaniem czwartego czasu na 8-kilometrowym Le Canadel (SS6), wyprzedzając między innymi Sebastiena Ogiera i Bryana Bouffiera. „To był bardzo skomplikowany odcinek. Spróbuję dobrze dobrać opony na następny oes, ale nie będzie to łatwe” – powiedział Robert. Udało się dobrze dobrać opony i na 32-kilometrowym Vidauban (SS7) Polak powtórzył czwarty wynik: „Wybraliśmy z przodu slicki, z tyłu intermediate. To była dobra opcja”.
Sobotnią rywalizację kończył najdłuższy odcinek specjalny w rajdzie – Collobrieres (przejeżdżany w sumie trzykrotnie, po jednym razie każdego dnia). Kubica zajął na nim piąte miejsce i takie też miejsce utrzymał w klasyfikacji generalnej po zakończeniu drugiego dnia. Przed Polakiem znajdują się tylko Cedric Robert (Peugeot 307 WRC), Brice Tirabassi (Subaru Impreza S14 WRC), Bryan Bouffier (Peugeot 207 S2000) i Stephane Sarrazin (także 207 S2000). Jutro do rozegrania są trzy ostatnie oesy, a rywalizacja rozpoczyna się już o godzinie siódmej rano.
•Pierwsza dziesiątka po drugim dniu rajdu | | | | | P. | Załoga | Nar. | Samochód | Czas/strata |
|
1. | Cedric Robert/Mathieu Duval | | Peugeot 307 WRC | 1:39.39,3 |
2. | Brice Tirabassi/Eric Clement | | Subaru Impreza S14 WRC | +1.22,1 |
3. | Bryan Bouffier/Xavier Panseri | | Peugeot 207 S2000 | +2.40,4 |
4. | Stephane Sarrazin/Jacques-Julien Renucci | | Peugeot 207 S2000 | +3.05,4 |
5. | Robert Kubica/Jakub Gerber | | Renault Clio S1600 | +4.07,5 |
6. | Emmanuel Guigou/David Marty | | Renault Clio R3 Maxi | +5.49,9 |
7. | Sebastien Ogier/Julien Ingrassia | | Citroen DS3 R3 | +6.06,6 |
8. | Clement Dub/Bernard Delpuech | | Fiat Punto Abarth S2000 | +6.52,0 |
9. | Gilles Nantet/Rene Bellevile | | Porsche 997 GT3 | +7.53,4 |
10. | Eric Mauffrey/Gaëtan Houssin | | Renault Clio R3 Maxi | +8.38,4 |
| |
|
|
Źródło: autoklub.pl
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|