|
|
|
|
|
|
NASCAR w wersji europejskiej od roku 2011 |
Zaplanowano sześć rund, z czego połowa we Francji. |
|
•Mariusz Karolak, 17 grudnia 2010, wyświetlenia: 2817 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
FIA zatwierdziła w ubiegłym tygodniu nową serię o charakterze międzynarodowym rozgrywaną na terenie Europy. Jest to RACECAR Euro Series – mistrzostwa samochodów typu stock car wzorowane na amerykańskich NASCAR.
Zaplanowano sześć rund, z czego połowa we Francji. Zdecydowano się na takie rozwiązanie, by zredukować koszty związane z transportem po Europie. Po zakończeniu sezonu 2011 odbędzie się też niepunktowany wyścig All Stars w Stanach Zjednoczonych na torze Daytona lub w Las Vegas. Wersja ostateczna kalendarza na rok 2011 zostanie opublikowana w styczniu.
Każda runda będzie składała się z trzech dni. Łącznie kierowcy będą na torze jeździli przez 4 godziny. Harmonogram przewiduje dwie sesje treningowe po 45 minut każda, dwie sesje kwalifikacyjne trwające po 15 minut oraz dwa wyścigi na krótkim dystansie (sprint) po 25 minut i jeden wyścig na długim dystansie (endurance) trwający 45 minut. System punktacji będzie podobny, jak w NASCAR.
Prowadzone będą dwie klasy: elite i open. Głównymi mistrzostwami będą elite, otwarte zarówno dla profesjonalnych zawodników, jak i dla amatorów. Klasa open natomiast będzie przeznaczona wyłącznie dla niezawodowców. Wyznaczane będzie też trofeum dla najlepszego wśród najmłodszych kierowców. Będzie nosiło nazwę Junior Trophy i otrzymać je będzie mógł mający nie więcej niż 25 lat zawodnik startujący w klasie elite. Z kolei Legend Trophy dostanie najstarszy najwyżej sklasyfikowany kierowca, mający ponad 50 lat. Mistrz klasy elite otrzyma możliwość startu w jednym wyścigu NASCAR w USA, zaś laureat Junior Trophy odbędzie test w jednym z zespołów NASCAR.
RACECAR Series założył w roku 2008 Team FJ Jerome'a i Anne Galpinów. Tegorocznym mistrzem w klasie elite został Lucas Lasserre, drugi był zwycięzca Le Mans z roku 1993 – Eric Helary. W mistrzostwach rywalizują Chevrolety Camaro, Dodge Chargery i Fordy Mustangi napędzane 5,7-litrowym silnikiem Chevrolet V8 o mocy 450 KM. To właśnie samochody serii RACECAR można było zobaczyć w akcji podczas tegorocznego Race of Champions w niemieckim Dusseldorfie. Na rok 2011 zapowiedziano nowy pakiet aerodynamiczny. Zupełnie nowy samochód RACECAR ma kosztować 59 500 euro, a za dwuletnie auto trzeba zapłacić 37 000 euro. Wytrzymałość silnika i skrzyni biegów wynosi dwa sezony.
Źródło: autoklub.pl, teamfj.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|