F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

NASCAR w wersji europejskiej od roku 2011

Zaplanowano sześć rund, z czego połowa we Francji.
Mariusz Karolak, 17 grudnia 2010, wyświetlenia: 2817<< | lista | T- | T+ | >>
FIA zatwierdziła w ubiegłym tygodniu nową serię o charakterze międzynarodowym rozgrywaną na terenie Europy. Jest to RACECAR Euro Series – mistrzostwa samochodów typu stock car wzorowane na amerykańskich NASCAR.

Zaplanowano sześć rund, z czego połowa we Francji. Zdecydowano się na takie rozwiązanie, by zredukować koszty związane z transportem po Europie. Po zakończeniu sezonu 2011 odbędzie się też niepunktowany wyścig All Stars w Stanach Zjednoczonych na torze Daytona lub w Las Vegas. Wersja ostateczna kalendarza na rok 2011 zostanie opublikowana w styczniu.

Każda runda będzie składała się z trzech dni. Łącznie kierowcy będą na torze jeździli przez 4 godziny. Harmonogram przewiduje dwie sesje treningowe po 45 minut każda, dwie sesje kwalifikacyjne trwające po 15 minut oraz dwa wyścigi na krótkim dystansie (sprint) po 25 minut i jeden wyścig na długim dystansie (endurance) trwający 45 minut. System punktacji będzie podobny, jak w NASCAR.

Prowadzone będą dwie klasy: elite i open. Głównymi mistrzostwami będą elite, otwarte zarówno dla profesjonalnych zawodników, jak i dla amatorów. Klasa open natomiast będzie przeznaczona wyłącznie dla niezawodowców. Wyznaczane będzie też trofeum dla najlepszego wśród najmłodszych kierowców. Będzie nosiło nazwę Junior Trophy i otrzymać je będzie mógł mający nie więcej niż 25 lat zawodnik startujący w klasie elite. Z kolei Legend Trophy dostanie najstarszy najwyżej sklasyfikowany kierowca, mający ponad 50 lat. Mistrz klasy elite otrzyma możliwość startu w jednym wyścigu NASCAR w USA, zaś laureat Junior Trophy odbędzie test w jednym z zespołów NASCAR.

RACECAR Series założył w roku 2008 Team FJ Jerome'a i Anne Galpinów. Tegorocznym mistrzem w klasie elite został Lucas Lasserre, drugi był zwycięzca Le Mans z roku 1993 – Eric Helary. W mistrzostwach rywalizują Chevrolety Camaro, Dodge Chargery i Fordy Mustangi napędzane 5,7-litrowym silnikiem Chevrolet V8 o mocy 450 KM. To właśnie samochody serii RACECAR można było zobaczyć w akcji podczas tegorocznego Race of Champions w niemieckim Dusseldorfie. Na rok 2011 zapowiedziano nowy pakiet aerodynamiczny. Zupełnie nowy samochód RACECAR ma kosztować 59 500 euro, a za dwuletnie auto trzeba zapłacić 37 000 euro. Wytrzymałość silnika i skrzyni biegów wynosi dwa sezony.

Źródło: autoklub.pl, teamfj.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.05.2021  ORLEN Team WRT wygrywa drugą rundę ELMS
01.09.2019  Marcus Armstrong pewnie wygrywa sprint F3 w Spa
31.08.2019  Wyścig F2 anulowany po ogromnej kraksie na Spa
31.08.2019  Piquet wygrywa główny wyścig F3 na Spa
04.08.2019  Mick Schumacher odnosi pierwsze zwycięstwo w F2
Tagi:
Inne wyścigi

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
General, 17.12.2010 14:37[!]
Dobra inicjatywa, pusciliby to np. w Eurosporcie.
plastic, 17.12.2010 14:45[!]
A będą skręcać w również prawo? ;)
Ile mamy owali w Europie? Kojarzy mi się tylko Rockingham i Lausitz.
Maraz, 17.12.2010 14:53[!]
Wydaje mi się, że nie jeżdżą w ogóle po owalach, nawet ten wyścig w Daytonie na krętej wersji ma być.
fitipaldi666, 17.12.2010 14:55[!]
A więc pojawi się ogromny konkurent dla F1
drajwer, 17.12.2010 14:58[!]
Szczerze mówiąc, wydaje mi się że będzie jak ze Speedcar. Kilka ciekawych nazwisk, jeden sezon i po faworach. Co to za NASCAR na krętych torach? Toż to jak wyścigi turystyków, bardziej jak australijska V8 z racji rozmiaru maszyn.
Adakar, 17.12.2010 14:59[!]
Na starą Monze ich puścić :-D

Połowa rund we Francji ... a poźniej wysyłka na Daytone ... długość wyścigów to śmiech na sali -> jak na warunki NASCARowe. Przecież taka seria już była -> SPEEDCAR SERIES na bliskim wschodzie. Tam niby miala być kasa od szejków, znane nazwiska (bardzo znane). Seria padła po 2 sezonach. A naprawde nie latali zbyt daleko. Tylko bliski wschód + Sepang i Sentul w Indonezji.
F1CyC, 17.12.2010 15:06[!]
Hehe dobre, do WTCC i WRC silnik 1.6 turbo, do F1 1.6 i 12.000 obrotów a tu nagle seria z 5.7-litrowymi V8.
bartek199874, 17.12.2010 16:18[!]
po co ten cały złom?I taki wielki silnik.
ja bym chciał widzieć europejskie super gt a nie takie wrakico ważą 2 tony
mbg, 17.12.2010 18:42[!]
i jak to się ma do ekologicznej wizji FIA.
Schumacher, 17.12.2010 19:21[!]
nie ukrywam że moją pierwszą miłością był NASCAR nie oglądałem go dla wyścigu ale dla....wypadków i akcji i bardzo się cieszę że wchodzą samochody to po pierwsze i wreszcie normalne wyścigowe silniki a nie jakieś 1,6 litra z nie wiadomo czym...i jeszcze jeden aspekt - wytrzymałość silnika a nie 3 wyścigi i do widzenia w DTM też są pojemności do 4 litrów i wszystko się kręci ja wolę big blocki niskie obroty i porządną moc jak również i wytrzymałość.

To co się dzieje w w tych wyścigach przez ostatnie okrążenia pfff można tym zapisać cały sezon F1 zresztą zobaczcie Panowie sami.
NEO86, 04.01.2011 15:25[!]
Ta długość wyścigów to śmiech na sali :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca