F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Liczba przycisków na kierownicy staje się dla kierowców problematyczna

Dyrektor techniczny Ferrari - Aldo Costa: "Osiągnęliśmy próg nie do zaakceptowania".
Konrad Házi, 29 stycznia 2011, wyświetlenia: 5251<< | lista | T- | T+ | >>
Dyrektorzy techniczni Formuły 1 będą przyglądać się temu, jak kierowcy radzą sobie z obsługą dużej liczby przełączników na kierownicy w tym roku, ponieważ jak twierdzi Ferrari, obecna sytuacja jest „nie do zaakceptowania”.

Kilku kierowców wyraziło już swoje obawy mówiąc, że liczba przełączników, którymi będą musieli operować z kokpitu jest zbyt duża i może to negatywnie wpłynąć na bezpieczeństwo i rozpraszać, gdy będą próbowali wyciągnąć maksimum osiągów z bolidów.

Oprócz standardowych rzeczy, takich jak radio, dyferencjał czy balans hamulców, którymi kierowcy posługują się regularnie na każdym okrążeniu, w nadchodzącym sezonie kierowcy będą musieli uruchamiać system KERS oraz go aktywować, a do tego używać jeszcze ruchomego tylnego skrzydła.

Dyrektor techniczny Ferrari – Aldo Costa zgadza się z obawami kierowców i ujawnił, że sprawą zajmuje się również „kopalnia pomysłów” F1, czyli Techniczna Grupa Robocza. „Osiągnęliśmy próg nie do zaakceptowania” – powiedział Costa, którego zespół jaki pierwszy miał okazję przetestować swój bolid w piątek, w Maranello. „Dyskutujemy o tym w TWG (Technical Working Group) i rozwijamy ten aspekt w symulatorze. Zastanawiamy się, czy kierowcy są w stanie fizycznie obsłużyć wszystkie elementy i jest to dość ekstremalna sytuacja”.

Fernando Alonso przyznał wcześniej w tym roku, że sytuacja może być dość problematyczna w trakcie wyścigów, gdzie nie będzie idealnej pogody do ścigania się. „Jedyną trudnością będą... Przyciski na kierownicy i bardzo krótki czas, w którym trzeba będzie podjąć decyzję, jakie guziki wcisnąć prowadząc przy tym samochód. Tak więc w niektórych przypadkach podczas mokrych wyścigów, słabej widoczności i podobnych okolicznościach musimy się temu przyjrzeć” – powiedział Hiszpan podczas dyskusji o zmianach regulaminowych w sezonie 2011.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
29.04.2024  Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem
27.04.2024  Lista startowa na sezon 2025
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
12.04.2024  Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025
Tagi:
Costa A.
F1 ogólnie
Alonso F.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
aronek, 30.01.2011 13:32[!]
kabans, sam sobie przeczysz... i sam myslisz prostacko. Widze ze musze Cie uswiadowmic: F1 to JEST CYRK! Ci kibice o ktorych wspomniales to widownia. jak ich nie bedzie to i cyrk upadnie. Mowisz o braku grywalnosci 'gry' F1, ale w ostatnim zdaniu narzekasz na kubicomaniakow ze oni narzekaja ze nie ma wyrpzedzania. Tą grywalnoscia sa wlasnie walka, wyprzedzanie i charakterek F1. Te bajery ktore odstraszaja normalnych ludzi to te pseudoekologiczne kersy, superhiper fajne nowe tory w roznych dziurach.Co zmiana to nieee!labodzą: bo za duzo przyciskow, bo nowe silniki za drogie(nooo...tu raaczej mowie o Luce D.M), bo byli szkoleni 10 czy wiecej lat w roznych seriach wysc. i kilka przysiskow na kierownicy wiecej ich pozabija!?Jak zmian nie ma to tez zle, bo nie ma wyprzedzania, wyscigi sa nudne i przewidywalne! co to to nie! tak byc nie moze!No ale jak zmiany sa to tez czasem zle i tak w koło. Technologia ciagle parła do przodu i ciagle bylo wiecej przyciskow. F1 to elitarna seria, najwyzsza, tak? To co tu robią ludzie ktorzy na takie zmiany odpowiadają głośnym lamentem? Na miejsce narzekajacych jest 100 innych młodych gniewnych, wiec nie nalezy byc jakas primadonną ktorej nic nie pasi tylko robic swoje albo skonczyc i oszczedzic wstydu...;P
kabans, 30.01.2011 13:37[!]
aronek aha, młodych takich jak pietrov? Szkoda tylko, że jeśli chodzi o kase z kibiców to zabierają ją głównie organizatorzy wyścigów a oni sami muszą zapłacić jeszcze przed berniemu. Nie każde gp przynosi zyski bo więcej trza zapłacić niż się dostanie spowrotem.
michal132, 30.01.2011 13:41[!]
narzekacie, że w F1 zabraniają wprowadzania nowinek, że jest brak wyprzedzania. A jak chcą coś z tym zrobić to też wam nie pasuje bo oni mają jechać a nie wciskać guzików. F1 to jest technologia z najwyższej półki i tam zawsze kierowca będzie musiał dużo wciskać
aronek, 30.01.2011 15:04[!]
kabans, idac Twoim tokiem rozumowania to nie wpuszczajmy mlodych do F1, niech bedzie 2 Szumacherow, Coulthard, Baricz,Truli,Heidfeld....Jeden debiutant lepszy drugi gorszy... to naturalne ze do F1 nie zawsze trafiaja diamenty.
...
No i czego tu nei rozumiesz? Jak nie bedzie kibicow, to zaden organizator wysciug nie zrobi bo przynajmniej dostanie kase od kibicow(jak beda). Jak ich nie bedzie to nie bedzie organizatora(niewazne ze wyjdzie na minus, byleby nie byl to kolosalny minus-w przypadku gdy beda).Jak nie bedzie organizatorow to wtedy koniec cyrku!
Przyklad- SPA. Duze straty-pewnie za pare lat Berniemu znudzi sie ciagniecie tego. I na miejsce spa bedzie rosja, rpa, burkina faso albo wyspy owcze... gdyby ten sport doszedl do momentu, ze bylby niesprawiedliwy, niestabilny i inne zle okreslenia, nie byloby kibicow i juz nikt nie ciagnąłby tego gó**a dalej bo byloby to nieplacalne.
Campeon, 30.01.2011 17:03[!]
"wcześniej kierowcy mieli gorzej jak nie mieli biegów w kierownicy i jezdzili a teraz mają pełen komfort i narzekają."

Błędne myślenie. Nie mieli biegów w kierownicy, ale drążek zmiany biegów był jeden, w danym miejscu, kierowca mógł zatem na wyczucie go złapać bez patrzenia i zmienić bieg. Nie porównuj tego do dziesiątek guzików na kierownicy, na które siłą rzeczy musisz spojrzeć, by czasami ich nie pomylić, bo to mogłoby się okazać fatalne w skutkach.
SirKamil, 30.01.2011 17:13[!]
Nie pamiętam dokładnie jak to było ale chyba Fisico stwierdził kiedyś, że w Force India po prostu wsiadał do samochodu i jeździł podczas gdy w Ferrari musiał bezustannie bawić się przyciskami. Może być więc tak, że regulacja systemów nie jest uniwersalna i taka sama w całej stawce, ale zachodzą tutaj spore różnice i Ferrari po prostu nie wypada na tym tle zbyt dobrze. Narzekał na to Fisico, narzekał Massa, teraz temat podnosi Costa- wszyscy w czerwieni.
michal132, 30.01.2011 18:13[!]
ale porównaj tamtą jazdę jak wchodzisz i trzymasz jedną ręką kiere bo drugą szukasz biegów. Ruchome skrzydło wcale nie będzie tak częsta używane a jak już to na prostej. Jedynie Kers ale reszta jest ta sama co rok temu chyba, że ferrari dodało jeszcze guzik od odpinania pasów dla kierowcy auto pilota,
Huckleberry, 30.01.2011 20:10[!]
Wszyscy się będą gimnastykować z tymi nowościami, a Newey zaskoczy wszystkich i zrobi zero guzików, zero regulacji, zero KERSu i cały zysk z masy w balast i zanim się konkurencja połapie o co chodzi znowu zdobędą mistrza ;)
NEO86, 09.02.2011 23:06[!]
@kabans

Od 2006 roku co roku mamy innego mistrza świata

Campeon, 30.01.2011 17:03
"wcześniej kierowcy mieli gorzej jak nie mieli biegów w kierownicy i jezdzili a teraz mają pełen komfort i narzekają."

Błędne myślenie. Nie mieli biegów w kierownicy, ale drążek zmiany biegów był jeden, w danym miejscu, kierowca mógł zatem na wyczucie go złapać bez patrzenia i zmienić bieg. Nie porównuj tego do dziesiątek guzików na kierownicy, na które siłą rzeczy musisz spojrzeć, by czasami ich nie pomylić, bo to mogłoby się okazać fatalne w skutkach.

Popieram w 100%
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca