F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Haug: Mercedes nie popiera pomysłu wystawiania 3 bolidów w F1

Niemiec uniknął z kolei odpowiedzi na pytanie, czy jego zespół próbował zatrudnić ludzi z Red Bulla.
Grzegorz Filiks, 2 lutego 2011, wyświetlenia: 1690<< | lista | T- | T+ | >>
Norbert Haug wyznał, że nie popiera pomysłu, który miałby pozwalać największym zespołom Formuły 1 na wystawianie trzech bolidów do wyścigu.

Za taką zasadą mocno obstaje Ferrari, a prezes tej marki – Luca di Montezemolo swoje zdanie uzasadnia niekonkurencyjnością małych ekip w stawce. Haug ma jednak nieco inne zdanie na ten temat

W rozmowie z serwisem F1Today.nl podczas testów w Walencji szef działu sportu Mercedesa powiedział: „Trzy samochody jednego zespołu to coś, czego nie popieramy. To byłaby katastrofa dla mniejszych stajni, więc naszym zdaniem obecna sytuacja jest o wiele bardziej zdrowsza. Jeżeli możemy uniknąć wystawiania trzech aut jednej ekipy, to oczywiście to zrobimy”.

Niemiec odniósł się również do ostatnich głośnych wymian pracowników pomiędzy najlepszymi zespołami F1. Spytany przez dziennik Welt, czy także Mercedes próbował podkupić ludzi Red Bulla, powiedział: „Nie chcę tego wykluczyć, jak i potwierdzić. Wszyscy staramy się, by nasze ekipy były lepsze i szukamy dobrych ludzi”.

Źródło: motorsport.com (1), motorsport.com (2)
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.08.2022  Haug: Haas wprowadza nerwowość w relacjach z Schumacherem
16.11.2021  McLaren dementuje plotki o sprzedaży Grupy na rzecz Audi
10.06.2021  Mazepin: Nie chciałem przestraszyć Schumachera
24.11.2020  Hamilton odpowiada na komentarze o byciu 'szczęściarzem'
26.07.2018  Organizatorzy GP Niemiec próbują wynegocjować nową umowę z F1
Tagi:
Mercedes
Red Bull
Haug N.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
ahn, 02.02.2011 11:46[!]
Czyli Haug jednak potwierdził, że próbowali zdobyć ludzi z Red Bulla :)
jpslotus72, 02.02.2011 11:53[!]
Byłaby to "katastrofa dla mniejszych stajni", gdyby rozumieć to dosłownie - jako możliwość wystawiania trzech czerwonych Ferrari, trzech srebrnych Mercedesów itd. Ale w drugiej, zmodyfikowanej przez di Montezemolo wersji, w której trzeci bolid byłby "użyczony" innemu, mniejszemu zespołowi i startował w jego barwach (jak bywało już w latach 70' w F1), mogłoby to tym mniejszym stajniom stwarzać większe szanse konkurencyjności - np. jeden bolid Ferrari, używany dajmy na to przez HRT, dałby im szansę na całkiem przyzwoite punkty, podczas gdy i sześć ich własnych konstrukcji skończyłoby sezon z zerowym kontem...

Nie jestem tak bezwarunkowo za - ale wydaje mi się to warte jeszcze namysłu.

(Problemem w takim rozwiązaniu jest wciąż stosunek klienckiego zespołu do stajni "macierzystej" - czy np. Ferrari w barwach HRT mogłoby zagrozić czerwonym bolidom, czy też hamowałaby je "tajna klauzula"...)
General, 02.02.2011 12:58[!]
Ja tam jestem za trzema bolidami, kiedys pisalem o swojej koncepcji jakby to moglo wygladac:)

W sumie dla mnie np. Toro Rosso to taki drugi Red Bull, tylko w gorszej wersji. Jak latwo sie domyslic jest to celowe zagranie by TR nie bylo zagrozeniem dla RBR, ale w sumie juz sa nawet nie trzy, a cztery bolidy spod tego samego szyldu.
romq76, 02.02.2011 15:31[!]
to po co organizwać GP
Ferrari dostało co chciało w tym sezonie - pozwolono na team orders. Teraz by chcieli 3 bolidów. To możne niech od razu dogadają sie z Berniem że w lata pażyste wygrywa Ferrari a niepażyste McLaren
SirKamil, 02.02.2011 16:38[!]
idiotyczny pomysł, kretyńska idea, durne scenariusze wykonania. Totalnie wszystko co powiązane jest z trzema bolidami jednego konstruktora wprost PORAŻA GŁUPOTĄ. Bardzo dobrze, że strony Mercedesa. Luca... niech sobie bredzi- od lat 70 robi to dobrze, jedno i to samo.
piotrasgp, 02.02.2011 16:55[!]
Ja myślę, że trzy bolidy to albo dla wszystkich albo dla nikogo. Słabsze ze zespoły nie mają pieniędzy na trzy więc rozwiązanie jest oczywiste.
jpslotus72, 02.02.2011 19:38[!]
@up
Chyba źle zrozumiałeś ostatnią propozycję di Montezemolo - chodzi właśnie o to, że te biedniejsze, małe stajnie dostałyby do użytku jeden bolid czołowego zespołu i jeździłby on w ich barwach. Teoretycznie więc takie HRT nie musiałoby się męczyć z tym swoim gratem, tylko miałoby do dyspozycji Ferrari czy McLarena w swoich barwach i punktującego dla nich. A czołowe zespoły w swoich barwach miałyby nadal tylko po 2 wozy. Tak wygląda ta propozycja - a nie, że Ferrari miałoby 3 czerwone bolidy w firmowym zespole. Chodzi o umożliwienie małym teamom startowania w konkurencyjnych bolidach.

Tak już kiedyś było w F1 - i wtedy się sprawdzało... Np. March wystawiał dwa swoje wozy w fabrycznym zespole, a trzecim jeździł Mark Donohue dla zespołu Penske - Williams też na początku nie konstruował własnych bolidów, tylko jego kierowcy jeździli także w Marchach, ale w barwach zespołu Williams. Podobnie McLaren - w firmowym zespole z barwami Marlboro jeździli w 1974 Fittipaldi i Hulme, a Hailwood i Mass startowali McLarenami w barwach zespołu Yardley. W tym samym roku w firmowym Brabhamie jeździli Reutemann i Pace, a Wietzes miał do dyspozycji Brabhama w barwach Team Canada itd. itd.
yaper, 02.02.2011 20:30[!]
@jpslotus72, Twój koncept ma sens, gdyby ten mały zespół dostał dziewiczy bolid od takiego Ferrari w lutym i sam go udoskonalał na przestrzeni całego sezonu. Żadnej ingerencji producenta, żadnego stałego przepływu danych. Tylko takie coś bym zaakceptował - 3 bolidy na jednego teamu F1 - nigdy! Dwa to liczba optymalna, a i tak musimy przetrawić team orders.
jpslotus72, 02.02.2011 21:01[!]
@yaper
to nie mój "koncept" - taka była właśnie poprawiona propozycja di Montezemolo, tylko zdaje się, że niewielu ją właściwie zrozumiało.
Kiedy ludzie słyszą "3 bolidy Ferrari", od razu ich odrzuca (poza zagorzałymi fanami tej stajni - którym nie przeszkadzałoby pewnie i 10 czerwonych maszyn) - a tutaj nie o to chodzi. W pierwszej wersji Luca myślał rzeczywiście o 3 czerwonych wozach (najpierw chciał, żeby w trzecim jeździł Schumacher - to było jeszcze przed jego powrotem w barwach Mercedesa - a później mówił nawet o Valentino Rossim) - ale niedawno zmodyfikował ten pomysł - tak jak to opisałem. I to jest właśnie odwołanie do historii F1 - nie wiem, czy jest to dzisiaj możliwe, ale nie psioczyłbym na niego tak bardzo akurat za ten "koncept" (miewał głupsze).
SirKamil, 03.02.2011 14:35[!]
Głupota.

F1 to formuła KONSTRUKTORÓW. Jeśli kogoś nie stać na dorobienie się własnego pakietu nie powinno być go w F1. Za przeproszeniem, ale niedopuszczalne jest żeby jakieś obszczymury za kilka banie kupiły sobie przemalowane Ferrari które jest bardzo dobre, bo wydano na nie 300 mln i ktoś taki pokonywał Williamsa, Saubera, Force India i inne stajnie który pokonują potężne wyzwanie prowadzenia i finansowania ekip, ale mają samochody za 150 mln, nie 300 jak Ferrari.
NEO86, 18.02.2011 13:32[!]
Zgadzam się z Haugiem. Każdy zespół powinien sam sobie konstruować bolid a nie używać bolidu opracowanego przez inną stajnię. 3 bolid to totalna głupota.

@SirKamil

Popieram w 100%
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca