F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Karne sekundy dla najlepszych zamiast balastu?

Tak przynajmniej będzie w mistrzostwach europy FIA GT3.
Paweł Zając, 5 lutego 2011, wyświetlenia: 3433<< | lista | T- | T+ | >>
Powszechnie stosowany w wielu seriach wyścigowych balast sukcesu zniknie z mistrzostw europy FIA GT3. Zamiast dodatkowej wagi samochodu, trzej najlepsi zawodnicy będę musieli spędzić więcej czasu w boksie podczas zmiany kierowców.

Zadaniem balastu jest wyrównywanie stawki poprzez dodatkowe obciążenie aut najlepszych kierowców w danym wyścigu. W przypadku GT3 pierwsza trójka otrzymywała kolejno dodatkowych 20, 15 i 10 kilogramów.

W tym sezonie balast ma zniknąć z torów na rzecz dodatkowych sekund podczas zmiany kierowców. Pierwsza załoga poprzedniego wyścigu będzie musiała spędzić w boksie 15 sekund ponad regulaminowy czas, druga 10, a najniższy stopień podium zaowocowałby pięciosekundowym opóźnieniem.

Zmiany zostały podyktowane faktem, że balast przyznawany za zwycięstwa, w połączeniu ze standardowym doważaniem niektórych samochodów GT3 celem wyrównywania osiągów, niekorzystnie wpływał na konkurencyjność niektórych pojazdów. Według organizatorów serii wprowadzenie dodatkowego czasu postoju w boksach wyeliminuje ten problem, zachowując podobne proporcje spowolnienia najszybszych załóg, co użycie balastu.

Co więcej, dodatkowe kilogramy za zwycięstwa były nadawane na cały weekend. Dodatkowe sekundy mają zaś być naliczane osobno na każdy wyścig, więc jeśli któraś z załóg musiała spędzić więcej czasu w boksie podczas pierwszego wyścigu i zajęła w nim pozycję poza podium, to w drugim wyścigu będzie obejmował ją standardowy czas postoju.

Jak na razie nie wiadomo, czy zmiany będą dotyczyły również narodowych mistrzostw GT3. Niewiadomym pozostaje również fakt, czy jest to zmiana przeznaczona tylko dla tej serii, czy też może FIA planuje wprowadzenie tego w innych zawodach w przypadku sukcesu inicjatywy. Obecnie balast sukcesu jest powszechnie używany w wyścigach samochodów GT oraz samochodów turystycznych.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.09.2016  Broniszewski zdobywa tytuł w Blancpain GT Endurance Series
17.01.2016  Pech Michała Broniszewskiego w Dubaju
09.01.2016  Michał Broniszewski powraca do Dubaju
16.05.2015  Porsche pokazało nowy samochód klasy GT3
24.01.2015  Lamborghini zaprezentowało Huracana GT3
Tagi:
Wyścigi GT

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Sar trek, 05.02.2011 10:56[!]
Całe to wyrównywanie osiągów poprzez balast czy dodatkowe sekundy jest bez sensu i oby nigdy nie trafiło do F1, bo jest to tak sztuczne, jak to tylko może.

Wolę oglądać, jak ktoś wygrywa dzięki osiągom, talentowi, szybkości pojazdu, a nie dlatego, że inny dostali balans. Już wolę oglądać dominację jednego zawodnika, niż coś takiego.
bartek199874, 05.02.2011 11:21[!]
@up-zgadzam się,fia umie tylko ***ć wyścigi.
Ralph1537, 05.02.2011 11:54[!]
to jakiś absurd
sas, 05.02.2011 15:01[!]
zapytajmy samych kierowców o zdanie co wolą, balast czy karne sekundy.
NEO86, 20.02.2011 12:09[!]
@Sar trek

Zgadzam się z Tobą
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca