|
|
|
|
|
|
Wybrane wypowiedzi po pierwszym dniu testów (10) |
Massa, Webber, Perez, Ricciardo, Hamilton, Sutil, Pietrow, Rosberg, Trulli, Glock. |
|
•M. Roszczyn/G. Filiks, 10 lutego 2011, wyświetlenia: 4725 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Felipe Massa (Ferrari, P1): „Jestem zadowolony z dzisiejszego dnia. Byłem w stanie testować bez przerwy, nie tracąc cennego czasu. Wszystkie te kilometry pomogły mi lepiej zrozumieć samochód, a zwłaszcza opony – obszar, gdzie mogliśmy spróbować innych rzeczy w porównaniu do Walencji. Najszybszy czas dnia? Nic nie znaczy, gdyż nie wiemy, jaki program wypełniali pozostali kierowcy. Cieszę się, że z Robertem jest coraz lepiej: to miłe, że wszyscy umieściliśmy na naszych samochodach dedykację dla niego i ponownie życzę mu wszystkiego najlepszego”.
(Michał Roszczyn)
Sergio Perez (Sauber, P2): „Jestem usatysfakcjonowany z przebiegu dnia. Pokonaliśmy duży dystans, a ja ponownie wiele się nauczyłem. Czuje się coraz bardziej pewny przy wszystkich procedurach związanych z zespołem i samochodem. Z niecierpliwością wyczekuję kolejnego pracowitego dnia, który nadejdzie jutro”.
(Michał Roszczyn)
Mark Webber (Red Bull Racing, P3): „Zaliczyliśmy całkiem udany dzień. Było kilka czerwonych flag, ale zdołaliśmy przejechać prawie sto okrążeń, a samochód dobrze się spisywał. Myślę, że pod względem osiągów podążamy dobrą drogą; to bardzo wczesna faza testów i nie wiem co robią inni, ale my skupiamy się na sobie i zdaje się, że zmierzamy w dobrym kierunku. Chciałbym dodać, że myślami jestem z Robertem. To był wielki szok dla nas wszystkich i nie mogę w to uwierzyć. Jestem zadowolony, gdyż wygląda na to, że lekarze wykonali niesamowitą robotę, by utrzymać go w możliwie najlepszej formie. Jego nieobecność tutaj jest wielką stratą dla Formuły 1, jak również dla nas jako konkurentów, ponieważ jesteśmy zmotywowani walcząc przeciwko najlepszym chłopakom na świecie, a Robert jest jednym z nich. Życzę mu wszystkiego najlepszego w drodze do zdrowia; każdego dnia będzie czynił postępy i nie mogę się doczekać jego powrotu, gdy już będzie na to gotowy”.
(Michał Roszczyn)
Daniel Ricciardo (Toro Rosso, P4): „W Jerez po raz pierwszy jeździłem bolidem Formuły 1, kiedy testowałem z Red Bull Racing pod koniec 2009 roku, natomiast ostatni raz zasiadłem za kierownicą samochodu F1 w listopadzie ubiegłego roku, znowu z Red Bullem w Abu Zabi. Nie wydaje się to dawno temu, ale trzy miesiące poza kokpitem to wystarczająco długo, zatem dobrze było dzisiaj ponownie w niego wskoczyć. Na szczęście wygląda na to, że nie zapomniałem, jak się jeździ bolidem F1! Pierwsza jazda w barwach Toro Rosso była kolejnym ekscytującym doświadczeniem dla mnie. Wszystko poszło dobrze i pokonałem odpowiednio dużo okrążeń, by zaaklimatyzować się w samochodzie, co jest ważne, ponieważ mam nadzieję na kolejne testy, aby móc czuć się pewnie, kiedy przybędę do Bahrajnu i wezmę udział w piątkowym porannym treningu podczas mojego pierwszego weekendu grand prix. Zdołałem ponadto przetestować dwa ważne usprawnienia w aucie: system KERS i regulowane tylne skrzydło (system redukcji oporu aerodynamicznego – DRS z ang. drag reduction system), które zdawały się funkcjonować zgodnie z założeniami i czułem się dość komfortowo pod koniec poranka”.
(Michał Roszczyn)
Lewis Hamilton (McLaren, P5): „Dzisiaj chodziło głównie o sprawdzenie samochodu – niezbyt ekscytujący dzień, ale ważne było upewnienie się, że wszystko w porządku z bolidem. Nie robiliśmy dzisiaj szczególnie długich przejazdów, a ja nie jeździłem zbyt agresywnie, ale dowiedzieliśmy się kilku użytecznych rzeczy. Samochód prowadzi się dobrze w porównaniu do poprzedniego modelu – co jest pozytywnym faktem – i zdaje się być krokiem naprzód względem niego”.
(Michał Roszczyn)
Adrian Sutil (Force India, P7): „Bardzo udany pierwszy dzień testów z nowym samochodem – kieruję słowa uznania do całego zespołu. Bolid dobrze się spisuje, generalnie lepiej od ubiegłorocznego modelu pod każdym względem. Mieliśmy dobre ustawienia bazowe i balans, dzięki czemu już teraz samochód bardzo współpracuje z kierowcą, co jest zawsze pozytywnym aspektem, bo można skupić się na poprawie osiągów. Pomimo małej starty czasu o poranku wskutek problemu z podłogą, zdołaliśmy pokonać 28 okrążeń – co jest niezłym wynikiem, jak na nowy bolid – i wykonać wszystkie podstawowe przejazdy. Mam dobre przeczucia i jutro zamierzamy przejechać więcej kilometrów, zaliczyć dłuższe przejazdy i porównać różne mieszanki opon. Jest zbyt wcześnie, by powiedzieć, gdzie jesteśmy, ale na tym etapie testów myślę, iż możemy być dość zadowoleni i dumni, że ciężka praca wszystkich w fabryce i tunelu aerodynamicznym opłaciła się jak dotychczas”.
(Michał Roszczyn)
Witalij Pietrow (Renault, P8): „Dzisiaj sprawy potoczyły się dla mnie o wiele lepiej, niż w Walencji i w końcu zdołaliśmy wykonać sporo okrążeń. Mimo tego straciliśmy trochę czasu z powodu wycieku oleju w bolidzie w południe, jednak efektywnie wykorzystaliśmy czas spędzony na torze i udało nam się po południu nieco popracować nad ustawieniami. W tym momencie ważne jest zrozumienie zachowania się opon i zauważyliśmy, że tylne ogumienie zużywa się dosyć mocno – właśnie dlatego trudno jest znaleźć właściwy set-up. Ponadto kontynuowałem korzystanie z KERS i ruchomego tylnego skrzydła – te sprawy przebiegły dobrze, bez jakichkolwiek kłopotów”.
(Grzegorz Filiks)
Nico Rosberg (Mercedes, P9): „Mieliśmy niezły dzień i byłem w stanie wykonać parę szybkich okrążeń, co jest pozytywne. Zarówno dla mnie, jak i zespołu ważne jest przejechanie dużej liczby kilometrów, ponieważ naprawdę uczymy się bolidu przez cały czas. Mieliśmy kilka drobnych problemów, co jest zawsze normalne, gdy ma się do czynienia z nową konstrukcją, więc po prostu musimy jak najwięcej jeździć. KERS spisywał się dobrze i posiadanie większej ilości czasu na używanie go jest naprawdę pomocne; to nie tylko kwestia przycisków, ale również zrozumienia efektu systemu w czasie hamowania. Zaczynamy także lepiej poznawać opony, co będzie jednym z kluczy do sukcesu podczas weekendów grand prix”.
(Grzegorz Filiks)
Jarno Trulli (Team Lotus, P10): „Bolid wydaje się być całkiem dobry, ale problem po południu ograniczył nasz czas spędzony na torze. Mimo tego ciągle jesteśmy tam, gdzie chcieliśmy – blisko środka stawki i mamy auto, z którego można jeszcze sporo wyciągnąć. Według mnie nasz samochód nadal może poprawić się jeszcze w znacznym stopniu, więc jestem bardzo zadowolony i czekam na jutrzejszy powrót do pracy”.
(Grzegorz Filiks)
Timo Glock (Virgin, P11): „Nie mogłem się doczekać pierwszej jazdy nowym bolidem i pierwszy dzień był interesujący. Rano mieliśmy problem i straciliśmy nieco czasu, ale kiedy już się pozbieraliśmy, to udało się pokonać dużo okrążeń w wyznaczonym czasie i zebrać cenne dane. Trochę frustrująca była niemożność wyjechania autem z garażu tego ranka, ale poza tym jestem zadowolony z naszych popołudniowych osiągnięć i z tego punktu widzenia zaliczyliśmy bardzo dobry początek”.
(Grzegorz Filiks)
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|