|
|
|
|
|
|
Szczerbiński testował bolid Formuły BMW |
Patryk po raz pierwszy miał okazję jeździć po słynnym torze Silverstone. |
|
•Inf. prasowa, 28 lutego 2011, wyświetlenia: 5318 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Aktualny mistrz Formuły Autosport Young Guns, 17-letni Patryk Szczerbiński przetestował w zeszłym tygodniu bolid Formuły BMW. Patryk odbył testy na angielskich torach w Thruxton i Silverstone ze swoim zwycięskim zespołem Falcon Motorsport.
Przez dwa dni jazd cały czas panowała zmienna pogoda, raz padało a raz było sucho. Pozwoliło to Polakowi na zapoznanie się z zupełnie nowym dla siebie pojazdem zarówno na oponach typu slick jak i deszczowych. W bolidzie Mygale FB2, wykorzystywanym dotąd w europejskiej Formule BMW towarzyszącej zawodom Formuły 1, Patryk zaliczył prawie 900 kilometrów. Testy były kolejnym etapem przygotowań utalentowanego koszalinianina do nadchodzącego sezonu.
Formuła BMW Europe została zlikwidowana po roku 2010 i bolidy Mygale trafiły m.in. do brytyjskiej federacji MSA (Motor Sports Association). W sezonie 2011 planowane jest powołanie regionalnych mistrzostw z wykorzystaniem dawnych pojazdów Formuły BMW i jedna taka seria ma właśnie powstać w Wielkiej Brytanii. Aktualnie Patryk Szczerbiński rozważa swoje opcje na sezon 2011: Formuła BMW czy Formuła Renault 2.0. Auto tej drugiej serii wyścigowej przetestował w grudniu 2010 na hiszpańskim torze w Walencji.
Przypomnijmy, że pochodzący z Koszalina Patryk Szczerbiński wystartował w roku ubiegłym w nowo utworzonej Formule Autosport Young Guns. Polak wygrał 3 wyścigi, 5 razy zdobył pole position, 11-krotnie stanął na podium i 6 razy wykręcił najlepszy czas okrążenia w wyścigu (tzw. fastest lap). Ostatecznie z dorobkiem 342 punktów został mistrzem Formuły Autosport Young Guns 2010 i trzecim w historii Polakiem, któremu udało się zwyciężyć w klasyfikacji generalnej międzynarodowych wyścigów bolidów. Pierwszym był Damian Sawicki w 2002 roku (Formuła Lista Junior), a potem Robert Kubica w 2005 (Formuła Renault 3.5).
Patryk Szczerbiński: „Test na torze Silverstone był dla mnie wyjątkowy, gdyż po raz pierwszy miałem okazję jeździć po tym słynnym obiekcie. Jeżeli chodzi o bolid Mygale, to nie miałem żadnego problemu z przystosowaniem się do niego. Różnica polegała tylko na przestawieniu się w sposobie zmiany biegów, ponieważ w Formule BMW nie ma łopatek przy kierownicy. W porównaniu do Autosport Young Guns i Formuły Renault 2.0, którą testowałem w grudniu w Walencji, uważam że bolid BMW jest po środku pod względem prowadzenia, szybkości i przeciążeń”.
Craig Dolby (konsultant i trener Falcon Motorsport, wicemistrz Superleague Formula): „To niesamowite jak Patryk potrafi szybko się przystosować i z jaką łatwością ścigać się różnymi bolidami. Rozmawiałem z Forteckiem, który był pod wrażeniem jego testów Formuły Renault w Walencji. Jeżeli w tym roku wystąpi w Formule BMW, postaramy się znowu o zwycięstwo”.
Zapraszamy do odwiedzania strony internetowej zawodnika pod adresem www.szczerbinski.com oraz do śledzenia jego oficjalnego profilu na Facebooku facebook.com/PatrykSzczerbinski i na Twitterze twitter.com/PatSzczerbinski.
Źródło: Informacja prasowa HEXA PLUS (foto: Michał Zemanek)
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|