F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Więcej wiadomości

  Archiwum 2005
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Podsumowanie wyścigu o Grand Prix San Marino

Marek Roczniak, 24 kwietnia 2005, wyświetlenia: 6793<< | lista | T- | T+ | >>
Tak emocjonującego wyścigu Formuły 1 aż do ostatnich metrów nie oglądaliśmy już chyba dosyć dawno, a tym bardziej nie na torze Imola. Zaczęło się nienajlepiej, gdyż już na 10 okrążeniu jazdę zakończył ze względu na problemy techniczne początkowy lider wyścigu, Kimi Raikkonen (McLaren). Na prowadzenie wyszedł wówczas Fernando Alonso (Renault), a że Hiszpan miał już blisko 10 sekund przewagi nad Jensonem Buttonem (B.A.R), zwycięzca wydawał się być przesądzony. Tymczasem jadący z początku dosyć spokojnie na dalszej pozycji Michael Schumacher wystartował z dosyć dużą ilością paliwa w baku i dzięki temu pierwszy postój w boksach odbył jako jeden z ostatnich kierowców, awansując w efekcie na trzecią pozycję. W dodatku kierowca Ferrari mając przed sobą pustą drogę był tak niewiarygodnie szybki, iż dzielący go od Buttona dystans blisko 22 sekund, w przeciągu dziesięciu okrążeń zmniejszył do zaledwie pięciu sekund. Wkrótce Niemiec był już tuż za tylnym spojlerem bolidu B.A.R i chociaż był szybszy od Buttona o blisko dwie sekundy na okrążeniu, to jednak zanosiło się na to, że walka o trzecią pozycję rozstrzygnie się dopiero w boksach.

Sytuacja uległa zmianie, gdy na 47 okrążeniu kierowca B.A.R jadąc tuż za mającym blisko okrążenie straty Markiem Webberem popełnił mały błąd. Schumacher zaryzykował w tym momencie atak i po pokonaniu szykany Variante Alta był już drugi. Ostatnia faza wyścigu po drugim postoju w boksach to szaleńczy pościg za Alonso i wręcz heroiczna obrona Hiszpana, który pomimo napierającego z całych sił siedmiokrotnego mistrza świata zachował stalowe nerwy do ostatnich metrów, dzielnie odpierając wszelkie ataki. Ostatecznie Alonso wygrał trzeci raz z rzędu, ale tym razem dosłownie o włos, mając zaledwie 0.2 sekundy przewagi na mecie! Hiszpan powiększył swoją przewagę w klasyfikacji generalnej nad najbliższym kierowcą do 20 punktów, jednak biorąc pod uwagę dzisiejszą szybkość bolidu Ferrari F2005 można być pewnym, iż walka o mistrzostwo jest daleka od rozstrzygnięcia. Gdyby nie błąd popełniony na kwalifikacjach, Schumacher miałby zapewne zwycięstwo w garści i choć do rozwiązania pozostają jeszcze drobne problemy techniczne (Rubensa Barrichello z walki wyeliminowała awaria instalacji elektrycznej), to jednak włoska stajnia z pewnością powróciła już do bardzo dobrej formy. Miejmy nadzieję, że jest to zapowiedź emocjonującej walki do ostatniego wyścigu sezonu.

Button pomimo przegranego pojedynku z Schumacherem także powinien być zadowolony z pierwszej wizyty na podium w tym sezonie, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, iż w trzech poprzednich wyścigach nie zdobył ani jednego punktu. Powrót do formy zespołu B.A.R udowodnił dzisiaj także Takuma Sato, popisując się efektownym wyprzedzeniem Webbera na 22 okrążeniu. Japończyk już na początku wyścigu stoczył pierwszy pojedynek z kierowcą Williamsa, ale dopiero za drugim podejściem udało mu się go w końcu pokonać. Ostatecznie Sato musiał jednak zadowolić się piątą pozycją, gdyż podczas pierwszej rundy postojów ze względu na wcześniejszy zjazd do boksów został pokonany przez Alexa Wurza. Tak czy inaczej zespół B.A.R łącznie zdobył aż 10 punktów i może być jak najbardziej zadowolony z postawy na torze Imola (aktualizacja: zespół B.A.R został później zdyskwalifikowany za użycie paliwa jako balastu i nieprawidłowości podczas badań kontrolnych). Tymczasem zespół McLaren pomimo nienagannej postawy Wurza z pewnością nie zaliczy tego wyścigu do zbyt udanych. Kolejna awaria pozbawiła Raikkonena jeśli nawet nie wygranej, to przynajmniej pewnej wizyty na podium. Za to pierwsza sesja kwalifikacyjna nie wydaje się już być problemem dla bolidów MP4-20, ale tak czy inaczej stajnię z Woking czeka jeszcze trochę pracy. Wracając jeszcze do Wurza, to Austriak pojechał nieco mniej widowiskowo od Pedro de la Rosy w Bahrajnie, ale na pewno nie mniej skutecznie i decyzja o powierzeniu mu drugiego auta w zastępstwie Juana Pablo Montoi była raczej słuszna.

Na słowa uznania zasłużył dzisiaj także Jacques Villeneuve, jadąc jak przystało na kierowcę z tak dużym doświadczeniem szybko i skutecznie. Efektem tego jest zdobycz pierwszych punktów w tym sezonie i to od razu trzech, gdyż tyle otrzymuje się za szóste miejsce (aktualizacja: po dyskwalifikacji B.A.R pięć punktów za czwarte miejsce). Kanadyjczyk pokazał tym samym, że jeśli stworzy mu się odpowiednie warunki i da w miarę szybkie auto, może zdobywać punkty i to nawet w sytuacji, gdy ciąży na nim tak duża presja ze strony mediów. Rezultat ten powinien uspokoić nieco napiętą sytuację w zespole Sauber, a w takiej sytuacji z pewnością łatwiej jest o uzyskanie dobrych rezultatów. Szansę na zdobycz punktową w dzisiejszym wyścigu powinien mieć także Felipe Massa, jednak kara nałożona za wymianę silnika po piątkowych treningach była równoznaczna ze startem z końca stawki i w tej sytuacji uzyskanie dobrego wyniku było bardzo trudne. Do tego doszła jeszcze niewielka kolizja z Davidem Coulthardem, w wyniku której Brazylijczyk musiał odbyć wcześniej niż planował swój pierwszy postój. W końcu udało mu się jednak pokonać kierowcę Red Bull, ale na mecie był dopiero jedenasty (aktualizacja: po dyskwalifikacji B.A.R dziewiąty).

Na ostatnich pozycjach punktowanych wyścig pierwotnie ukończyli kierowcy Toyoty, Jarno Trulli i Ralf Schumacher. Młodszy z braci Schumacherów został jednak ukarany za stworzenie niebezpiecznej sytuacji tuż po drugim postoju w boksach, kiedy to udało mu się wyprzedzić Nicka Heidfelda. Po doliczeniu 25 sekund karnych Niemiec ostatecznie sklasyfikowany został na 11 pozycji (aktualizacja: po dyskwalifikacji B.A.R na 10). Japońska stajnia zadeklarowała odwołanie się od decyzji stewardów, ale ostatecznie zrezygnowała z tego. Nie zmienia to oczywiście faktu, że na torze Imola bolidy TF105 nie były zbyt szybkie i ekipę z Kolonii czeka jeszcze trochę pracy, zanim będzie mogła walczyć o podium na wszystkich torach Grand Prix. W zaistniałej sytuacji Trulli spisał się w miarę dobrze, kończąc wyścig na punktowanej pozycji, choć pewnie jadący za nim przez wiele okrążeń szybsi kierowcy byli nieco innego zdania. Jednym z nich był z pewnością Webber, który nie mogąc sobie poradzić z wyprzedzeniem Trullego popełnił kilka błędów i w efekcie stracił aż dwa miejsca, gdyż najpierw wyprzedził go Sato, a następnie także i Villeneuve. Jakby tego było mało, Australijczyk przegrał także ze swoim partnerem z zespołu Williams, kończąc wyścig tuż za punktowaną ósemką (aktualizacja: po dyskwalifikacji B.A.R na siódmej pozycji). Po obiecującej postawie na kwalifikacjach, stajnia z Grove musiała zadowolić się zaledwie jednym punktem zdobytym przez Heidfelda, tak więc wyścigu tego raczej nie zaliczy do udanych (aktualizacja: po dyskwalifikacji B.A.R Williams zdobył łącznie pięć punktów).

Ponadto do mety dojechali tylko kierowcy z zespołów Red Bull i Jordan. Vitantonio Liuzzi być może nie zdołał zdobyć ani jednego punktu podczas swojego debiutu w wyścigach Formuły 1 (aktualizacja: po dyskwalifikacji B.A.R jednak tak), ale wynikało to głównie z tego, że bolidy Red Bull nie były zbyt szybkie na torze Imola. Tym niemniej Włoch pokonał znacznie bardziej doświadczonego partnera, Davida Coultharda i na koniec miał bardzo niewielką stratę do Webbera, tak więc spisał się przyzwoicie. Oprócz Barrichello i kierowców Minardi, którzy ze względu na niezbyt dobrze przetestowane bolidy PS05 jazdę zakończyli przed połową wyścigu, flagi w szachownicę nie ujrzał dzisiaj także Giancarlo Fisichella. Kierowca Renault już na szóstym okrążeniu popełnił błąd, kończąc jazdę na bandzie, jednak nie wykluczone, że było to następstwem jakiejś awarii. Tak czy inaczej jest to już trzeci nieukończony z rzędu wyścig dla tego kierowcy, który pomimo wygranej w Australii początku sezonu 2005 raczej nie zaliczy do udanych.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
03.05.2024  GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu
03.05.2024  Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami
03.05.2024  Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów
21.04.2024  GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu
21.04.2024  GP Chin: wyniki wyścigu
Tagi:
Grand Prix F1
Imola

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca