F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

11.05.2024

Magnussen: Za opiekę nad dziećmi odpowiadam w domu

F1-Insider: Ocon i Gasly chcą odejść z Alpine po sezonie 2024

10.05.2024

Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Button chciałby powrotu silników V10

Brytyjski kierowca nie jest osamotniony w swojej opinii.
Paweł Zając, 13 kwietnia 2011, wyświetlenia: 2225<< | lista | T- | T+ | >>
Jenson Button wolałby większą liczbę koni mechanicznych w swoim bolidzie, niż przesiadkę na 'zielone' czterocylindrowe silniki, które mają zostać wprowadzone w sezonie 2013.

Ross Brawn ujawnił w zeszły weekend, że za kulisami Formuły Jeden toczy się wiele debat na temat nowych silników, odkąd Bernie Ecclestone zaczął dążyć do uchylenia decyzji FIA o powrocie do ery turbo.

Ponadto urzędujący mistrz świata Sebastian Vettel chciałby pozbyć się systemu KERS z Formuły 1, a zamiast niego wprowadzić 'brutalne' silniki V12.

„Większość z kierowców chciałaby powrotu silników V10” – powiedział Button w rozmowie z hiszpańskim dziennikiem El Pais. „Słuchanie ryku 20.000 obrotów było po prostu niesamowite. W 2004 czy 2005 roku hałas był naprawdę imponujący. Tak było kiedyś, jednak V8 również brzmi dobrze”.

Anglik zaznaczył jednak, że F1 musi dostosować się do przyszłości. „Formuła Jeden staje się bardziej zielona i to jest droga, którą musimy obrać, jeśli chcemy cieszyć się tym sportem jeszcze przez wiele lat”.

Źródło: onestopstrategy.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
29.01.2024  Button rozbawiony nową nazwą zespołu z Faenzy
27.09.2023  Jota Porsche potwierdza rozmowy z Vettelem ws. startu w Le Mans
04.05.2023  Button: Hamilton nie zamierza odchodzić z F1
03.03.2023  Norris: Nie żałuję przedłużenia kontraktu z McLarenem
01.11.2022  Button: Mam wątpliwości, czy Ricciardo zdoła wrócić w sezonie 2024
Tagi:
Button J.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
bartek199874, 13.04.2011 19:35[!]
No lukas bardzo oszczędny ten czołg:).Co do silników-silnik palący ok 80l/100km może być również bardzo ekologiczny. Nie zapomnijmy, że współczesne bolidy f1 nie mają katalizatora,nie wspominając już o układach egr. Tak więc silnik v10 o mocy 1100km mógłby być o wiele ekologiczniejszy niż to co mamy teraz.
lukaas97, 13.04.2011 21:10[!]
Wlasnie to by bylo dobre rozwiazanie, gdyby teamy zrobily silniki z emisja co2, mniejsza niz w osobowkach ;D
maroo, 14.04.2011 07:23[!]
jednooki_cyklop

Myślę że w cywilnych silnikach jest sporo więcej nowatorskich technologii niż w silnikach F1. F1 to przede wszystkim materiały - których ze względu na koszty raczej nie ujżymy w cywilach. Oczywiście jest to w dużym uproszczeniu i w jakimś tam procencie taki poligon mógłby być przydatny cywilom. Być może na polu optymalizacji procesów spalania, komór splania itd. Ale już taki rozrząd MultiAir w cywilnych silnikach jest tym czego szukano i na dzisiaj nie ma lepszej alternatywy. Sterowanie zaworami elektruczne z wielu powodów dzisiaj nie ma szans, pneumatyka odpada również z pewnych przyczyn. A jak pisałem - materiały niestety raczej zbyt kosztowne.

edit: No i jak powyżej koledzy piszą - liczy się emisja CO2 (choć po prawdzie to bzdura jakich mało - CO2 to najmniejszy problem chyba w dzisiejszych spalinach. Sprawa sie dzieje o związki azotu przy spalaniu ubogich mieszanek - tutaj jest duży problem. Stąd GDI Mitsu które poległo, stąd bezpośredni wtrysk jest ale go nie ma bo hmmm, więcej z nim kłopotu niż z niego pożytku, bo bardzo trudno uzyskać to czego się chce). Zatem poligonem na polu zużycia paliwa na moc czyli np l/kw czy ilości co2 oraz innych badziewii może być i v8 i v10 i v4 - nie ma znaczenia ile garów będzie.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca