F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

10.05.2024

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Montezemolo nie widzi sensu zmiany silników V8 na czterocylindrowe

Adam Parr przekonuje jednak, że taki krok przyciągnie do F1 nowych partnerów.
Nataniel Piórkowski, 21 kwietnia 2011, wyświetlenia: 2246<< | lista | T- | T+ | >>
Luca di Montezemolo po raz kolejny dał jasno do zrozumienia, że sprzeciwia się zmianom regulaminowym dotyczącym silników, które mają wejść w życie od sezonu 2013.

Adam Parr z zespołu Williams powiedział w tym tygodniu, że Formuła 1 musi coraz szerzej rozglądać się w kierunku uczynienia sportu bardziej ekologicznym: „Technologia silników V8 jest przestarzała, nie jest w żaden sposób związana z realnym światem i wydaje mi się, że jest to główna bariera w zdobywaniu nowych partnerów i rozwoju sportu”.

Zdaniem Parra, w samochodach Formuły 1 należy zwiększyć ilość hybrydowych części, a nawet doprowadzić do tego, że bolidy jadące po alei serwisowej będą poruszały się tylko za sprawą „czystej elektryki”. Jednakże całkiem innego zdania jest Montezemolo, który ostatnio w bardzo wymowny sposób krytykuje zmiany w regulaminach.

„Nie możemy zatracić DNA Formuły 1” – powiedział Włoch w rozmowie z Auto Motor Und Sport, odnosząc się do planowanych zmian silników V8 na turbodoładowane czterocylindrowe. „Następnym krokiem będzie jeden cylinder – my przecież nie budujemy motocykli. Prawdziwym wyzwaniem jest to, aby uczynić 8 lub 12 cylindrowe jednostki bardziej ekonomicznymi”.

Źródło: onestopstrategy.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.05.2024  Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM
29.04.2024  Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem
27.04.2024  Lista startowa na sezon 2025
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
Tagi:
di Montezemolo L.
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
rno2, 21.04.2011 14:47[!]
Najbardziej stratni będą kibice na trybunach... szkoda tego niesamowitego dźwięku. W TV nie uświadczy się jakiegoś szoku, no chyba, ze samochody będą wolniejsze o 5-6 sekund na okrążeniu niż teraz.
Ogólnie nie podoba mi się to oszczędzanie na wszystkim... wyscigów przybywa, a ilość silników wciąż taka sama - 8. Kierowcy jeżdżą w treningach minimum, żeby pod koniec sezonu nie byli karani. Tak samo z oponami - muszą uważać ile kółek zrobić w piątek i sobote, żeby w ogóle mieli na czym się ścigać w niedziele :-(
lukaas97, 21.04.2011 14:51[!]
"Prawdziwym wyzwaniem jest to, aby uczynić 8 lub 12 cylindrowe jednostki bardziej ekonomicznymi”.

W pełni się z tym zgadzam. Powinni odblokować silniki i ukierunkować ich rozwój na ekologie.
Adakar, 21.04.2011 15:01[!]
Tutaj mogłoby być idealnym rozwiązaniem ... V6 + turbo i LIMIT PALIWA jakie możemy spalić w trakcie 300 km.
Coś jak w MOTOGP.

I w ramach tej prostej koncepcji V6 turbo i limit paliwa ... DAĆ WOLNOŚĆ na zbrojenia w silniakch.

Producenci szukali by najlepszych rozwiązań w dwóch kierunkach:
- MAKSYMALNE wykorzysatnie paliwa, uzyskanie maksimum mocy z każdej kropli i jazda na limicie (parkujemy w parc ferme i w baku zostaje szklanka paliwa - do kontroli)
lub
- MAKSYMALNA oszczędność kosztem mocy - nie zabieramy na pokład pełnego limitu paliwa, szukamy oszczędności, a wagę zaoszczędzoną zamieniamy na balast

Turbo otwierałoby nowe możliwości, ale i piętrzyło problemy. Wg mnie to byłoby najlepsze wyjście
SkC, 21.04.2011 15:04[!]
Gdyby jeszcze dać wolną rękę w sprawie silników to Mercedes nie miałby sobie równych w tym sporcie
Czechoslowak, 21.04.2011 15:11[!]
Nie rozumiem tej "fetyszyzacji" liczby cylindrów. Jako kierowcy jest mi naprawdę obojętne czy jadę samochodem 4,5 czy 6 cylindrowym ("ósemką" ani czymś większym nie miałem jeszcze okazji jechać) - ważne żeby zapewniał odpowiednie przyspieszenie, elastyczność na wysokich biegach...
Jeśli pakiet 1.6 Turbo+KERS zapewni takie same osiągi co aktualne 2.4 V8 to nie widzę tu żadnego problemu.
bartek199874, 21.04.2011 15:48[!]
No właśnie takie same.I w tym problem,bo seryjne auta są coraz szybsze i mocniejsze. Przykładowo rekord na nordschleife należy do 911 gt2rs rok modelowy 2010 a w przypadku f1,przykładowo na monzy czy turcji mają rekordy samochody z lat 2004-2005.Samochody drogowe typu kompakt na przełomie tysiąclecia miały średnio po 80-90KM,a teraz ok 120-130KM paląc nawet mniej paliwa niż te 10 lat temu,a silniki f1 z lat 2000/2001 były mocniejsze i bardziej zaawansowane technicznie niż te dzisiejsze. Samochody f1 powinny być coraz szybsze (o ok.3-4 sekund od tych z lat 2004-2005).Dla mnie taki silnik powinien mieć 900-950km +KERS z 80kW przez ok15s na okrążeniu.Silnik 1.6 V6 Twin Turbo najlepiej.
garo, 21.04.2011 15:49[!]
Jest wywiad z Robertem. przesyłam link http://www.lotusr...lks-to-his-fans.html
lukaas97, 21.04.2011 16:00[!]
v8 to minimum w f1
kabans, 21.04.2011 16:01[!]
f1 jest dla mnie emocjonująca że jest tak niezwykła i nieosiągalna. Masa przyczepności, zawrotne prędkości i mocne silniki. Jeśli f1 będzie czymś pospolitym to nie za bardzo mnie to zainteresuje. Do tej pory nie mogę się przyzwyczaić do dźwięku v8 (tęsknie za dźwiękiem v10)
Ferrarif1, 21.04.2011 16:05[!]
@Czechoslowak
takie silniki czterocylindrowe mają głównie mniejszą równomierność pracy od silników które mają więcej cylindra

@Adakar chciałbym cię widzieć w przyszłości w FIA to najlepszy kompromis z silnikami V6
Karol26, 21.04.2011 16:30[!]
Nie nie nie ! Po co jakieś 4 cylindry. Ja maże o V10 albo V12 było by dużo lepiej. Ferrari na pewno ucieknie i może inne zespoły. Ja nie chcę na torze słyszeć głosu motorków. :/
michal5, 21.04.2011 16:52[!]
ja tez chce żeby były silniki V10 a nie tak jakiejś ekologiczne
kabans, 21.04.2011 19:08[!]
po co f1 ma być ekologiczna skoro wszystko inne już jest? Chce mieć jakąś odmianę, tym bardziej że zanieczyszczenia z f1 stanowią 0,000000000000000000000000..............0000000123%
wszystkich zanieczyszczeń. Jeden lot z londynu do nowego jorku to więcej co2 niż w f1 przez cały sezon
adept, 21.04.2011 20:26[!]
Jak dla mnie mogą być nawet 3 cylindry, byleby obrotów nie zmniejszali. 12000 obrotów, to jakiś żart jest. Wydaje mi się że właśnie obroty najbardziej wyróżniały F1 od innych serii do tej pory.
Falarek, 21.04.2011 21:49[!]
Cytat :
Technologia silników V8 jest przestarzała, nie jest w żaden sposób związana z realnym światem i wydaje mi się, że jest to główna bariera w zdobywaniu nowych partnerów i rozwoju sportu

A od kiedy F1 ma być związana z realnym światem. Dla mnie F1 to ma być ekstremum. Potężne silniki, ogromne moce, prędkości, przyśpieszenia nie osiągalne przez żadne drogowe samochody. Jak ma być "realny świat" to może wprowadźmy do F1 "legendarne" 1,9TDI :)
LowR, 21.04.2011 22:45[!]
o rety chłopaki ale biadolicie :) świat się nie zatrzyma w miejscu, żeby fani f1 mogli sobie posłuchać silników. Spalinowe śmierdziuchy są skazane na śmierć i każdy o tym wie. Więc patrzcie spokojnie jak idzie nowe. I spokojnie, szybkość nie spadnie.
kabans, 22.04.2011 08:22[!]
jakbym chciał ekologiczne wyścigi to nie śledziłbym f1, wtcc,porsche sc, f2 itd tylko bym sobie pooglądał kolarstwo
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca