|
|
|
|
|
|
Wymarzona Formuła Jeden - Rubens Barichello |
Kierowca Williamsa opowiada o swoim wyśnionym obliczu F1. |
|
•Nataniel Piórkowski, 28 kwietnia 2011, wyświetlenia: 3805 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Rubens Barrichello to najbardziej doświadczony kierowca z całej stawki. W tym wywiadzie jak w żadnym innym nie pojawią się pytania o jego relacje z Michaelem Schumacherem i odczucia z jazdy w Ferrari.
To czas człowieka, który kocha Interlagos – choć nie pogardziłby też wyścigiem w Rio. Człowieka, który ceni Ayrtona Sennę, za jego zdolności do motywacji partnerów zespołowych. Wiecie czym jest Churrascaria? Dokładnie to danie Rubens zjadłby po wygraniu swego pierwszego tytułu mistrzowskiego. Oto kolejny z grupy wielkich marzycieli Formuły 1...
Gdybyś miał wybrać miejsce dla nowego toru ulicznego, to w jakim mieście z całego świata byś go ulokował i dlaczego?
„Chciałbym z powrotem zobaczyć F1 w jednym z miast USA. Dlatego wierzę, że Austin będzie świetne. W przeszłości były już wyścigi w Las Vegas i Dallas – oglądałem je w TV i wyglądały świetnie”.
Gdybyś miał wybrać jednego z byłych mistrzów świata jako kolegę zespołowego, kogo byś wybrał i dlaczego?
„Ayrtona Sennę. Bardzo chciałbym go mieć za mojego kolegę z zespołu. To byłaby nauka i walka, bo nigdy nie nauczysz się bez walki. Nigdy nie byłbym szczęśliwy będąc za nim, więc stale naciskałbym do granic możliwości. Myślę, że Ayrton był fantastyczny w naciskaniu do granic możliwości”.
Innowacje związane z dawną Formułą 1 – efekt przyziemienia, aktywne zawieszenie, turbodoładowanie, sześć kół – lista jest długa. Jeśli miałbyś przywrócić jedną z dawnych innowacji, co by to było i dlaczego?
„Myślę, że silniki turbo – 1000 KM w kwalifikacjach, aby przejechać najszybsze okrążenie! Chłopie, chciałbym poprowadzić jeden z tych samochodów”.
Jakie nowości chciałbyś w przyszłości zobaczyć w F1?
„To bardzo trudne, aby dostrzec coś innego w przyszłości, ale jako ludzie musimy być gotowi aby zaakceptować różne rzeczy, o których w tej chwili mówimy: «nie, nie lubię tego», ale które mogą okazać się dla nas bezpieczniejsze w przyszłości. Wszystko co czyni nas bezpieczniejszymi – i pozwala nam pokonywać szalone zakręty – będzie mile widziane!”
Załóżmy, że możesz jeździć tylko na jednym torze przez resztę swojego życia, Który z torów całego świata wybierzesz i dlaczego?
„To proste. Chciałbym już ciągle jeździć po Interlagos. Zostać w domu i ścigać się po Interlagos. To byłoby niesamowite – to fantastyczna trasa”.
Maserati, Alfa Romeo, Tyrrell i March – to tylko niektóre z zespołów, które odeszły z tego sportu. W jakim byłym zespole chciałbyś się ścigać i dlaczego?
„Kocham moje pierwsze wspomnienie z Formuły 1 i tym wspomnieniem jest Lotus – Lotus Colina Chapmana. To było niesamowite i prawdopodobnie dlatego zdecydowałem się rozpocząć karierę w wyścigach”.
Projektujesz nowy tor wyścigowy Formuły 1, łącząc wszystkie ulubione zakręty z torów całego świata. Jakie trzy zakręty są na szczycie twojej listy i dlaczego?
„Powiedziałbym że Eau Rouge ze Spa, zakręty Becketts z Silverstone i zakręt 6 z Interlagos – niewidoczny prawy zakręt. To byłby mój wybór”.
Możesz podróżować w czasie i konkurować w każdej dekadzie Formuły 1, od 1950 do 1990. Jakie dekady byś wybrał i dlaczego?
„1980, gdyż z tego okresu mam moje pierwsze wspomnienia z Formuły 1 i to wtedy narodziły się moje pragnienia. Dostałem się do F1 w 1993 roku i wtedy samochody wyglądały o wiele bardziej nowocześnie niż dziś. W latach 80' wyglądały zaś zupełnie inaczej. Wyglądały jak piekielne maszyny – szybkie i wściekłe”.
Co w obecnych regulaminach Formuły 1 chciałbyś zmienić i dlaczego?
„Jestem elastyczny i bardzo dobrze dostosowuję się do nowych zasad, więc niewiele bym zmienił. Zbyt wiele rzeczy w samochodzie nie jest idealnych, ale mogę powiedzieć, że ruchome tylne skrzydło i to wszystko – możesz się do tego przyzwyczaić. Jedyną rzeczą jakiej kierowcy prawdopodobnie nie lubią – dlatego, że chcesz być szybki – jest fakt ciężkiego samochodu na starcie wyścigu. Tankowania w pit stopach były świetne, lecz może nie aż tak bezpieczne, ale jeśli rozbijasz się z pełnym bakiem tym bardziej nie jest to bezpieczniejsze. Myślę, że samochody są lepsze do prowadzenia i w dodatku szybsze, jeśli mają mniej paliwa”.
Gdybyś mógł wybrać dwóch mistrzów Formuły 1 z przeszłości – z różnych epok – do wyścigu między sobą nawzajem, kogo byś wybrał i dlaczego?
„To co możesz zobaczyć dziś na YouTube – i chciałbym zobaczyć to na żywo – gdy Gilles Villeneuve jechał koło w koło z Rene Arnoux. To było fantastyczne, więc chciałbym wybrać tych dwóch i powiedzieć im «jedźcie!»”
Gdybyś był szefem zespołu, których z obecnych kierowców F1 wybrałbyś do swojego zespołu? (wyłączając ciebie i twojego partnera z zespołu)
„Jestem fanem Lewisa Hamiltona i chciałbym zobaczyć obok niego Roberta Kubicę. Myślę, że mogliby być wielkim duetem kierowców”.
Tylko 19 z wszystkich torów wyścigowych na świecie jest w bieżącym kalendarzu F1. Możesz dodać jeszcze jeden. Który tor byś wybrał i dlaczego?
„Zdecydowanie wyścig w USA. Powinniśmy także wrócić do Argentyny i Rio, jednocześnie zachowując wyścig na Interlagos”.
Urządzasz przyjęcie przy obiedzie i możesz zaprosić cztery osoby ze świata sportów motorowych przeszłości lub czasów obecnych. Kogo zaprosisz?
„Miałem tyle zabawy oglądając Gerharda Bergera i Ayrtona Sennę, więc na pewno zaprosiłbym ich dwóch. Następnie chciałbym wybrać Felipe Massę, aby dać mu okazję do zabawy z tą dwójką. Do tego Juan Manuel Fangio – arcymistrz we własnej osobie”.
Masz szansę poprowadzenia jednego ze wszystkich legendarnych samochodów Formuły 1 z przeszłości (z wyłączeniem tych skonstruowanych przez twój obecny zespół). Który z bolidów byś wybrał?
„Pierwszym samochodem, który poprowadziłem gdy miałem 5 lat było Renault – mój tato zabrał mnie na jego test na torze Interlagos. Chciałbym raz jeszcze poprowadzić ten samochód, to moje pierwsze wspomnienie. Kiedy jesteś tak młody marzysz o tym, że przychodzi do ciebie facet i pyta się: «Chcesz pojeździć?» Wtedy ja powiedziałem: «Oczywiście!». Mam jeszcze w domu model tego samochodu”.
Basen na dachu, kręgielnia, obrotowy bar sushi – to tylko niektóre z rzeczy, których nie posiadają motorhome'y. Jeśli miałbyś dodać jedną rzecz do siedziby swojego zespołu na torze, to co by to było?
„Gdybyśmy mieli basen na jednym z dachów motorhome'ów to domyślam się, że publiczność nigdy nie zobaczyłaby kierowców, więc prawdopodobnie nie byłby to najlepszy pomysł. Myślę, że padok jest niesamowitym miejscem. To fantastyczne środowisko pracy, centrum prasowe i pomieszczenia gościnne na samej górze – to jest perfekcyjne już teraz”.
Wyobraź sobie, że właśnie zdobyłeś tytuł mistrza świata. Gdzie zjadłbyś posiłek dla uczczenia tego faktu i co wybrałbyś z menu?
„Chciałbym wtedy jak najszybciej wrócić do Brazylii, pójść na churrascaria (brazylijskie steki) i postawić je wszystkim moim znajomym – mam ich około trzystu. Churrascaria byłoby na pewno najlepsze na tego rodzaju przyjęcie”.
Źródło: formula1.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|