F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Wymarzona Formuła Jeden - Rubens Barichello

Kierowca Williamsa opowiada o swoim wyśnionym obliczu F1.
Nataniel Piórkowski, 28 kwietnia 2011, wyświetlenia: 3805<< | lista | T- | T+ | >>
Rubens Barrichello to najbardziej doświadczony kierowca z całej stawki. W tym wywiadzie jak w żadnym innym nie pojawią się pytania o jego relacje z Michaelem Schumacherem i odczucia z jazdy w Ferrari.

To czas człowieka, który kocha Interlagos – choć nie pogardziłby też wyścigiem w Rio. Człowieka, który ceni Ayrtona Sennę, za jego zdolności do motywacji partnerów zespołowych. Wiecie czym jest Churrascaria? Dokładnie to danie Rubens zjadłby po wygraniu swego pierwszego tytułu mistrzowskiego. Oto kolejny z grupy wielkich marzycieli Formuły 1...

Gdybyś miał wybrać miejsce dla nowego toru ulicznego, to w jakim mieście z całego świata byś go ulokował i dlaczego?
„Chciałbym z powrotem zobaczyć F1 w jednym z miast USA. Dlatego wierzę, że Austin będzie świetne. W przeszłości były już wyścigi w Las Vegas i Dallas – oglądałem je w TV i wyglądały świetnie”.

Gdybyś miał wybrać jednego z byłych mistrzów świata jako kolegę zespołowego, kogo byś wybrał i dlaczego?
„Ayrtona Sennę. Bardzo chciałbym go mieć za mojego kolegę z zespołu. To byłaby nauka i walka, bo nigdy nie nauczysz się bez walki. Nigdy nie byłbym szczęśliwy będąc za nim, więc stale naciskałbym do granic możliwości. Myślę, że Ayrton był fantastyczny w naciskaniu do granic możliwości”.

Innowacje związane z dawną Formułą 1 – efekt przyziemienia, aktywne zawieszenie, turbodoładowanie, sześć kół – lista jest długa. Jeśli miałbyś przywrócić jedną z dawnych innowacji, co by to było i dlaczego?
„Myślę, że silniki turbo – 1000 KM w kwalifikacjach, aby przejechać najszybsze okrążenie! Chłopie, chciałbym poprowadzić jeden z tych samochodów”.

Jakie nowości chciałbyś w przyszłości zobaczyć w F1?
„To bardzo trudne, aby dostrzec coś innego w przyszłości, ale jako ludzie musimy być gotowi aby zaakceptować różne rzeczy, o których w tej chwili mówimy: «nie, nie lubię tego», ale które mogą okazać się dla nas bezpieczniejsze w przyszłości. Wszystko co czyni nas bezpieczniejszymi – i pozwala nam pokonywać szalone zakręty – będzie mile widziane!”

Załóżmy, że możesz jeździć tylko na jednym torze przez resztę swojego życia, Który z torów całego świata wybierzesz i dlaczego?
„To proste. Chciałbym już ciągle jeździć po Interlagos. Zostać w domu i ścigać się po Interlagos. To byłoby niesamowite – to fantastyczna trasa”.

Maserati, Alfa Romeo, Tyrrell i March – to tylko niektóre z zespołów, które odeszły z tego sportu. W jakim byłym zespole chciałbyś się ścigać i dlaczego?
„Kocham moje pierwsze wspomnienie z Formuły 1 i tym wspomnieniem jest Lotus – Lotus Colina Chapmana. To było niesamowite i prawdopodobnie dlatego zdecydowałem się rozpocząć karierę w wyścigach”.

Projektujesz nowy tor wyścigowy Formuły 1, łącząc wszystkie ulubione zakręty z torów całego świata. Jakie trzy zakręty są na szczycie twojej listy i dlaczego?
„Powiedziałbym że Eau Rouge ze Spa, zakręty Becketts z Silverstone i zakręt 6 z Interlagos – niewidoczny prawy zakręt. To byłby mój wybór”.

Możesz podróżować w czasie i konkurować w każdej dekadzie Formuły 1, od 1950 do 1990. Jakie dekady byś wybrał i dlaczego?
„1980, gdyż z tego okresu mam moje pierwsze wspomnienia z Formuły 1 i to wtedy narodziły się moje pragnienia. Dostałem się do F1 w 1993 roku i wtedy samochody wyglądały o wiele bardziej nowocześnie niż dziś. W latach 80' wyglądały zaś zupełnie inaczej. Wyglądały jak piekielne maszyny – szybkie i wściekłe”.

Co w obecnych regulaminach Formuły 1 chciałbyś zmienić i dlaczego?
„Jestem elastyczny i bardzo dobrze dostosowuję się do nowych zasad, więc niewiele bym zmienił. Zbyt wiele rzeczy w samochodzie nie jest idealnych, ale mogę powiedzieć, że ruchome tylne skrzydło i to wszystko – możesz się do tego przyzwyczaić. Jedyną rzeczą jakiej kierowcy prawdopodobnie nie lubią – dlatego, że chcesz być szybki – jest fakt ciężkiego samochodu na starcie wyścigu. Tankowania w pit stopach były świetne, lecz może nie aż tak bezpieczne, ale jeśli rozbijasz się z pełnym bakiem tym bardziej nie jest to bezpieczniejsze. Myślę, że samochody są lepsze do prowadzenia i w dodatku szybsze, jeśli mają mniej paliwa”.

Gdybyś mógł wybrać dwóch mistrzów Formuły 1 z przeszłości – z różnych epok – do wyścigu między sobą nawzajem, kogo byś wybrał i dlaczego?
„To co możesz zobaczyć dziś na YouTube – i chciałbym zobaczyć to na żywo – gdy Gilles Villeneuve jechał koło w koło z Rene Arnoux. To było fantastyczne, więc chciałbym wybrać tych dwóch i powiedzieć im «jedźcie!»”

Gdybyś był szefem zespołu, których z obecnych kierowców F1 wybrałbyś do swojego zespołu? (wyłączając ciebie i twojego partnera z zespołu)
„Jestem fanem Lewisa Hamiltona i chciałbym zobaczyć obok niego Roberta Kubicę. Myślę, że mogliby być wielkim duetem kierowców”.

Tylko 19 z wszystkich torów wyścigowych na świecie jest w bieżącym kalendarzu F1. Możesz dodać jeszcze jeden. Który tor byś wybrał i dlaczego?
„Zdecydowanie wyścig w USA. Powinniśmy także wrócić do Argentyny i Rio, jednocześnie zachowując wyścig na Interlagos”.

Urządzasz przyjęcie przy obiedzie i możesz zaprosić cztery osoby ze świata sportów motorowych przeszłości lub czasów obecnych. Kogo zaprosisz?
„Miałem tyle zabawy oglądając Gerharda Bergera i Ayrtona Sennę, więc na pewno zaprosiłbym ich dwóch. Następnie chciałbym wybrać Felipe Massę, aby dać mu okazję do zabawy z tą dwójką. Do tego Juan Manuel Fangio – arcymistrz we własnej osobie”.

Masz szansę poprowadzenia jednego ze wszystkich legendarnych samochodów Formuły 1 z przeszłości (z wyłączeniem tych skonstruowanych przez twój obecny zespół). Który z bolidów byś wybrał?
„Pierwszym samochodem, który poprowadziłem gdy miałem 5 lat było Renault – mój tato zabrał mnie na jego test na torze Interlagos. Chciałbym raz jeszcze poprowadzić ten samochód, to moje pierwsze wspomnienie. Kiedy jesteś tak młody marzysz o tym, że przychodzi do ciebie facet i pyta się: «Chcesz pojeździć?» Wtedy ja powiedziałem: «Oczywiście!». Mam jeszcze w domu model tego samochodu”.

Basen na dachu, kręgielnia, obrotowy bar sushi – to tylko niektóre z rzeczy, których nie posiadają motorhome'y. Jeśli miałbyś dodać jedną rzecz do siedziby swojego zespołu na torze, to co by to było?
„Gdybyśmy mieli basen na jednym z dachów motorhome'ów to domyślam się, że publiczność nigdy nie zobaczyłaby kierowców, więc prawdopodobnie nie byłby to najlepszy pomysł. Myślę, że padok jest niesamowitym miejscem. To fantastyczne środowisko pracy, centrum prasowe i pomieszczenia gościnne na samej górze – to jest perfekcyjne już teraz”.

Wyobraź sobie, że właśnie zdobyłeś tytuł mistrza świata. Gdzie zjadłbyś posiłek dla uczczenia tego faktu i co wybrałbyś z menu?
„Chciałbym wtedy jak najszybciej wrócić do Brazylii, pójść na churrascaria (brazylijskie steki) i postawić je wszystkim moim znajomym – mam ich około trzystu. Churrascaria byłoby na pewno najlepsze na tego rodzaju przyjęcie”.

Źródło: formula1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
03.07.2023  Pourchaire: Nie pokazałem jeszcze całego potencjału
11.08.2018  Wywiad z e-sportowym kierowcą Mercedesa - Patrykiem Krutyjem
24.05.2013  Riccardo Patrese: Moim największym problemem na torze byłem ja sam
03.03.2012  Paul Hembery dla Wyprzedź Mnie! - "Nie baliśmy się o nasze opony!"
26.02.2012  Heikki Kovalainen dla Wyprzedź Mnie! - "Wiedziałem, że będzie ciężko"
Tagi:
Barrichello R.
Wywiady

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
ziomkris1, 28.04.2011 21:38[!]
Kolejny wybrał USA? :P "ze świata spotów motorowych" poprawić proszę ;)
nij0, 28.04.2011 21:51[!]
Hamilton - Kubica, rzeczywiście mieszanka wybuchowa :)
Masio, 28.04.2011 22:18[!]
Miło ze strony Rubensa, że wspomniał o Robercie. ;) Kubica i Hamilton w jednym teamie, wyglądałoby to ciekawie, zwłaszcza walki na torze. Kubek nie odpuszczałby. ;)
dxx91, 28.04.2011 23:21[!]
Jakaż szkoda, że nie ma on tytułu MŚ :(
jpslotus72, 29.04.2011 00:30[!]
Już trzeci marzy o Lotusie Chapmana (tylko Rosberg się pomylił, twierdząc że Lotus wrócił - wróciła tylko nazwa i mniej lub bardziej zbliżone malowania, ale nie prawdziwy Lotus) - ja się nie dziwię... Kiedyś miałem taką grypę, że nie miałem siły się podnieść z łóżka - powiedziałem wtedy, że jedyne co mogłoby mnie zmusić do wstania, to gdyby pod moje okno zajechał Fittipaldi w Lotusie 72... :)
phildoon, 29.04.2011 00:37[!]
Hamilton i Kubica w jednym zespole? Mój Boże! To by była kwintesencja ścigania. Ścigania na najwyższym możliwym poziomie! Nie tak "dżentelmeńsko" jak z Buttonem ale również nie tak agresywnie i konfliktowo jak z Alonso, po prostu duet marzeń. Widać, że Rubihnio wie co dobre, Interlagos, Chapmanowski Lotus, Eou Rouge, Villeneuve vs Arnoux i 1000-konne, mechaniczne monstra... Panie Barichello, podpisuję się pod tym rękami i nogami! :D
rentonB, 29.04.2011 09:14[!]
Ja to bym przywrocil jedno okrazeniowe kwalifikacje
damian27, 29.04.2011 09:50[!]
czytając wywiad przyszedł mi do głowy pomysł zwązany z tankowaniem.
Jeśli powróciłoby tankowanie to spowrotem było jazda na dwa tankowania i nic nie działo by się na torze.
Co innego jak by były przepisy co najmniej dwa pit stopy ale tylko raz można było by dotankować bolid :D
Robota dla całego sztabu strategów :P
jasiukowalski, 29.04.2011 14:55 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
Dosyć fajna wypowiedź Rubensa. A co do tego duetu Hamilton Kubica to no nie wiem czy z tego faktu Robert Kubica byłby zachwycony... choć zniósł Heidfelda, Pietrova... to i może z wytrzymałby i Hamiltona... choć nie życzę mu tego, lepiej żeby miał kogoś z dobrym charakterem... bo tak to męka... chyba żeby Hamilton wykrzesał z siebie jedynie to co dobre a złe na zawsze zwyciężył... choć póki co nie ma przesłanek za tym żeby można było się takiej przemiany w Hamiltonie doszukać...
THC-303, 29.04.2011 15:35[!]
A co jest złego w charakterze Heidfelda? To samo co Hannawalda i Pepe Reiny, prawda?
Kubecks, 29.04.2011 18:28[!]
Haha THC-303 brawo :D
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca