F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Relacja z F4 podczas Grand Prix de Pau

Tomasz Krzemiński zdobył dwa punkty do klasyfikacji mistrzostw.
Inf. prasowa, 24 maja 2011, wyświetlenia: 4190<< | lista | T- | T+ | >>
Tomasz Krzemiński startujący w F4 podczas jubileuszowego 70. Grand Prix de Pau uzyskał punktowane 9. miejsce w stawce dwudziestu zawodników. Choć pozostał niedosyt, kolejna cenna lekcja nauki za kierownicą bolidu, pierwsza na torze ulicznym, z pewnością zapadnie w pamięci jako bardzo pozytywne doświadczenie.

Atmosfera panująca podczas minionego weekendu w malowniczym miasteczku Pau przypominała święto. Dla fanów sportów samochodowych, ale również mieszkańców Pau i okolic, rzeczywiście była to okazja do świętowania, bowiem w tym roku było to jubileuszowe 70. Grand Prix na torze ulicznym.

Jedną z wielu atrakcji były wyścigi Formuły 3 International Trophy, Formuły Renault 2.0 oraz pierwsze w historii Elektryczne Grand Prix z udziałem gwiazd takich jak Olivier Panis, Nicolas Prost czy były bramkarz reprezentacji Francji Fabien Barthez. Ściganie podczas takiego weekendu to niewątpliwie duże wyróżnienie dla młodych kierowców Auto Sport Academy, a wśród nich naszego rodaka Tomasza Krzemińskiego.

W piątkowym wolnym treningu, jedynego podczas całego weekendu, Krzemiński uzyskał siódmy czas. Wynik był obiecujący, ale w kwalifikacjach zajął miejsce 17, co nie zapewniało udanego startu. „Czasówka nie wyszła mi najlepiej, bo zdecydowanie zabrakło doświadczenia w przestawieniu się na jazdę na nowych oponach. Trening jechałem jeszcze na oponach starych i poprawiając czas w kwalifikacjach o 2 sekundy na dosyć krótkim okrążeniu, wydawało się, że dobry wynik jest zapewniony. Niestety, okazało się, że należało wycisnąć jeszcze jedną sekundę. Pocieszające jest to, że każdy wyjazd na tor, to kolejne wnioski do wyciągnięcia. Uwagi inżyniera i współpraca z mechanikami Auto Sport Academy to najciekawsza dla mnie szkoła. Szkoda tylko, że treningów jest tak mało. Przed następnym startem w Val de Vienne zaliczę dodatkowy dzień na tamtejszym torze. To na pewno wpłynie na poprawienie wyników. Jestem w bardzo dobrej kondycji i optymistycznie nastawiony” – komentuje Tomasz.

Wyścig numer 1 został rozegrany wieczorem i jak to zwykle bywa na torach ulicznych, byliśmy świadkami wielu starć i kraks. Krzemiński już po starcie wyprzedził dwóch kierowców i starał się przesuwać o kolejne miejsca. Rozważna jazda, zwłaszcza pod koniec wyścigu, opłaciła się. Przez ponad połowę wyścigu bronił się przed atakującym Aleksandrem Mantovanim. Ostatecznie 9. miejsce przyniosło 2 punkty do klasyfikacji generalnej Mistrzostw.

Drugi wyścig był jeszcze trudniejszy, ale Tomkowi również udawało się przesuwać o kolejne miejsca. Niestety przez ponad pięć okrążeń utknął za P. Petit, który jechał z uszkodzonym przednim spojlerem i zawzięcie bronił swojej pozycji. Wcześniej zbyt odważny atak na Francuza przypuścił Alex Loan, ale zakończył wyścig na barierze. Wydawało się, że ze względów bezpieczeństwa, sędziowie skierują Francuza do boksów, ale tak się nie stało. Wyprzedzenie na wąskim torze powiodło się dopiero na 2 okrążenia przed końcem i Krzemiński ukończył ten wyścig na jedenastej pozycji.

Źródło: Informacja prasowa Open Communication
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.10.2023  Kacper Sztuka mistrzem włoskiej Formuły 4
05.02.2015  Syn Michaela Schumachera dołączy do stawki Formuły 4?
12.09.2012  Rusza BRDC Formula 4
14.10.2011  Loeb w GT, Ogier w GT i F4
19.05.2011  Zapowiedź rundy F3 International Trophy i F4 w Pau
Tagi:
F4

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Karol26, 24.05.2011 21:28[!]
No dość ładnie powodzenia :)
Porky2, 24.05.2011 22:24[!]
co to jest f4? ile jest tych efow?:D
Nirnroot, 24.05.2011 22:29[!]
Dwanaście :D
maciejas512, 24.05.2011 22:40[!]
@Nirnroot więcej
są jeszcze f-16, hmm f22 nie wiem czy są f19 ale te dwa napewno
mkente, 24.05.2011 22:54[!]
Są jeszcze: F5, F8, F9, F11, F14, F15, F35, F80, F82, F84, F86, F89, F94, F100, F101, F102, F104, F105, F106, F111, F2H, F3D, F3H, F6U, F7U, F8F i F9F. Sporo tego:)

A Tomaszowi trzeba życzyć powodzenia, młody jest, więc ma szanse na poważniejszą karierę.
damian27, 25.05.2011 09:18[!]
F4 to mistrzostwa Francji coś na poziomie formuły BMW wyżej jest Formuła Renault 2.0, potem Formuła 3 i/lub FR3.5 oraz GP3 i StarMazda
następnie GP2 i F2, IndyLights a na końcu mamy F1 i IRL (dawniej jeszcze był CART)

A niżej to już lokalne mistrzostwa na poziomie Formuły Mauruti lub Abarth
Adakar, 25.05.2011 10:29[!]
GP2 stawiasz na równi z F2 ?
Ja bym raczej postawił znak prawie równości między F4 i F2 (pod względem poziomu "rozgrywek") i prestiżu ...
Kojag, 25.05.2011 15:05[!]
@Adakar
F2 nie dorównuje GP2 stawką i osiągami, ale mają badzo ciekawą nagrodę, także z tym bardzo małym prestiżem to bym nie przesadzał...

Miło byłoby, gdyby ktoś możny w naszym kraju pomyślał i zrobił taką lokalną F4. Poznań, czy Kilce nadają się na takie wyścigi, można skoczyć jeszcze do Czech i Niemiec, postarać się o międzynarodową stawkę (choćby taką jak we francuskiej)... ech... Ale jak zwykle nikt o tym nawet nie pomyśli...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca