F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Allen z wizytą w Ferrari - 458 Italia

Drugi dzień swojej wizyty w Maranello były komentator F1 spędził na torze testowym Fiorano.
Bartosz Orłowski, 6 czerwca 2011, wyświetlenia: 1813<< | lista | T- | T+ | >>
(Oryginalne opracowanie: James Allen, www.jamesallenonf1.com)

James Allen podczas drugiego dnia swojej wizyty w Maranello miał okazję przetestować Ferrari 458 Italia na torze Fiorano, przy wsparciu instruktorów z programu Corse Clienti.

„Jak możecie się domyślać, był to bardzo niezwykły dzień, po raz pierwszy mogłem przejechać się po torze Fiorano, leżącym tuż obok fabryki Ferrari. Byłem już wcześniej kilka razy na tym obiekcie, jednak zawsze był jakiś samochód F1 nabijający kilometry testowe. Te czasy jednak juz minęły.

Zamiast tego, tor wykorzystywany jest teraz do takich celów, jak Akademia Ferrari, dzięki której młodzi kierowcy trenują na dwuletnich bolidach F1. Co ciekawe, jedną z rzeczy, które się dowiedziałem było to, że Sergio Perez już w zeszłym roku uczestniczył w Akademii i był bardzo dobrze przyjęty przez Ferrari. Krążą plotki, że pewnego dnia może on zastąpić Felipe Massę. [...]

Fiorano wykorzystywane jest obecnie również do jazd treningowych klientów Ferrari. Mieliśmy szczęście, że podczas mojej wizyty obecny był na torze Raffaele de Simone, szef testerów i kierowca rozwojowy samochodów drogowych Ferrari oraz wykwalifikowana ekipa instruktorów. Na swojej stronie umieszczę niedługo film pokazujący, jak sobie radziłem, będziecie mogli się więc pośmiać.

Krótko mówiąc, program treningowy miał naukowy sznyt, pomagał zrozumieć sztukę kierowania, przyspieszania i hamowania. Jak dało się zobaczyć na telemetrii, szło mi całkiem nieźle, jeśli chodzi o dwa pierwsze zagadnienia, gorzej szło mi z hamowaniem. Im więcej jednak trenowałeś, tym szybciej korygowałeś uchybienia.

Na torze jest kilka podchwytliwych zakrętów, dających bardzo dużo radości z jazdy Ferrari 458 Italia, który jest samochodem wybaczającym błędy, posiadającym również wiele trybów, pozwalających wycisnąć z niego bardzo wiele, nawet takiemu zwyczajnemu kierowcy, jak ja.

Tor jest bardzo ciasny, ale pędziliśmy ponad 200 km/h na głównej prostej. Na Fiorano dużą część okrążenia stanowią strefy hamowania. To uświadomiło mi rolę hamulców w F1. Np. 13% okrążenia w Montrealu przejeżdża się z wciśniętym pedałem hamulca. To prawie 11 sekund. Jak na ironię, bycie bardzo szybkim zależy w dużej mierze od tego, jak się hamuje.

Teraz wiem już dokładnie, jak duży wpływ ma hamowanie na czas okrążenia, to jeden z elementów, którego nauczyłem się tutaj, a do którego zawsze dążyłem podczas rozmów z inżynierami i kierowcami. [...]

Pod koniec dnia na Fiorano wyeliminowałem większość moich błędów, oprócz odpuszczenia hamulca w samym zakręcie, ale gdyby było to takie łatwe, to wszyscy moglibyśmy to robić!”


Źródło: jamesallenonf1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
06.10.2011  Przypuszczalna strategia okiem Jamesa Allena - Japonia
28.09.2011  Strategia okiem Jamesa Allena - Singapur
21.09.2011  Przewidywane strategie podczas GP Singapuru wg Jamesa Allena
14.09.2011  Strategia okiem Jamesa Allena - Monza
02.09.2011  Strategia okiem Jamesa Allena - GP Belgii
Tagi:
Ferrari
Allen J.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca