F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Marcinkiewicz debiutuje w Radical European R-Cup w wielkim stylu

To był weekend polskiego kierowcy na torze w Moście.
Inf. prasowa, 13 czerwca 2011, wyświetlenia: 2992<< | lista | T- | T+ | >>
To był weekend polskiego kierowcy na torze w Moście. W swoim debiucie w Radical European R-Cup Maciej Marcinkiewicz jadący Radicalem SR3 RS 1340cc zdominował kwalifikacje i wygrał pierwszy wyścig, w drugim ustępując tylko o blisko połowę mocniejszej maszynie.

Już podczas treningów wolnych debiutujący w tej serii wyścigowej Marcinkiewicz wdarł się do samej czołówki, uzyskując najlepszy czas w słabszej z dwóch klas i szósty w klasyfikacji generalnej. Stawkę oprócz jedynego Polaka uformuje jeszcze szesnastu zawodników z Austrii, Czech, Słowacji i Litwy w trzynastu samochodach. Uzyskany przez niego wynik 1:40,5 to absolutny rekord dla Radicala o tej pojemności. Czesi, którzy już od trzech sezonów jeżdżą tym modelem po Moście oceniali możliwości tego modelu na 1:42.

Weekend wyścigowy Pucharu Radicala składa się z dwóch 25-minutowych kwalifikacji, oddzielnych dla każdego niedzielnego wyścigu. Pierwsze z nich rozpoczęły się od opadów deszczu. W ciężkich warunkach Marcinkiewicz w sensacyjnym stylu zwyciężył w klasie, jednocześnie zajmując wysokie trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej. Po pięciominutowej przerwie odbyła się walka o pola startowe do drugiego wyścigu. W połowie sesji tor przesechł i można było zmienić opony na slicki. Marcinkiewiczowi przypadło tym razem ponownie pierwsze miejsce w klasie i czwarte w klasyfikacji generalnej.

Po bardzo obiecujących treningach i kwalifikacjach oczekiwania były bardzo wysokie – jak do tej pory żaden inny zawodnik nie mógł zagrozić polskiemu kierowcy. Sytuacja powtórzyła się w pierwszym wyścigu, kiedy niezagrożony utrzymywał przewagę nad konkurentami i wygrał swoją klasę, jednocześnie ustępując tylko dwóm samochodom z mocniejszej klasy, liczonym w oddzielnej klasyfikacji.

W drugim wyścigu z Marcinkiewiczem walkę nawiązał Radek Barres, jadący modelem SR3 SL o mocy 300 KM. Już od następnego wyścigu wersja ta będzie należała do wyższej klasy, tutaj jednak czeski zespół wykorzystał jeszcze swoją szansę i po bardzo zaciętej walce, wzbogaconej jeszcze o wyjazd na tor safety cara, ostatecznie zwyciężył. Tym samym Polak zajął drugie miejsce w swojej klasie i czwarte w generalce.

Maciej Marcinkiewicz: „To miał być treningowy start naszego zespołu, ale właściwie od razu okazało się, że mamy duże szanse w klasie. Jeśli chodzi o generalkę, ciężko będzie walczyć z 1500cc, które mają ponad 50 KM więcej i na suchym praktycznie nie dają żadnych szans. Dość szybko poznałem specyfikę jazdy Radicalem po Moście. Wcześniej jeździłem tu tylko autami GT. Muszę przyznać, że sekwencja trzech łuków za Matadorem w wykonaniu tego auta robi duże wrażenie. Tak szybko to chyba po nich jeszcze nie jeździłem, co najwyżej podczas testów Audi A4 DTM trzy lata temu. Kwalifikacje ze względu na zmiany pogodowe były dla nas pomyślne. Oczywiście skupialiśmy się na walce w klasie, ale deszcz nieco wyrównał szanse.

W niedzielę zaliczyliśmy dwa świetne, pełne walki wyścigi. W pierwszym było bardziej spokojnie, jeszcze przed pit stopem miałem dość bezpieczne prowadzenie, chociaż ataków nie brakowało. Drugi to pełna walka przez całe 60 minut wyścigu. Walczyłem z kierowca modelu SR3 SL, który jest cięższy o ok. 80kg, ale mocniejszy o blisko 100 koni. Sytuacja wyglądała tak, że on miał przewagę na prostych, a ja atakowałem na hamowaniach, a nawet w zakrętach. Podczas ostatnich 10 minut uzyskałem bezpieczną przewagę ok. 3 sekund, podczas gdy on wdał się w walkę z innymi kierowcami. Jednak nieco pokrzyżował mi plany safety car, który wyjechał na trasę po kolizji i zjechał na jedno okrążenie przed końcem. Nie miałem szans na długiej prostej startowej – moje auto było łatwym kąskiem do przejścia i nie udało mi się odzyskać prowadzenia, ale drugie miejsce też jest dla mnie bardzo satysfakcjonujące. Ogólnie to był dla mnie świetny weekend”
.

Źródło: Informacja prasowa
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.05.2021  ORLEN Team WRT wygrywa drugą rundę ELMS
01.09.2019  Marcus Armstrong pewnie wygrywa sprint F3 w Spa
31.08.2019  Wyścig F2 anulowany po ogromnej kraksie na Spa
31.08.2019  Piquet wygrywa główny wyścig F3 na Spa
04.08.2019  Mick Schumacher odnosi pierwsze zwycięstwo w F2
Tagi:
Inne wyścigi

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Yurek, 13.06.2011 11:44[!]
To on jeszcze żyje? Coś takiego, myślałem że już się nie ściga, a tu okazuje się, że nawet ma się nieźle.
Adakar, 13.06.2011 11:57[!]
@Yurek
to samo u mnie :-D
Pamiętam go jeszcze za kierownicą F3 u nas w Polandi, później z C.Ried w FIA GT 2003/2004

Elektrosystem to jego firma ?
Kojag, 13.06.2011 16:13[!]
Ale on chyba już nie jeździł jakiś czas? To jakiś powrót, czy tylko jednorazowy wybryk? Kiedyś wiązano z nim spore nadzieje, ale to raczej taki "Juras motosportu"...
Yurek, 13.06.2011 21:11[!]
Z jego strony wynika, że ostatnim sukcesem było wicemistrzostwo Polski w klasyfikacji generalnej Długodystansowych Mistrzostw Polski w 2008 roku. Ale nie wiadomo, na ile ta strona jest aktualizowana.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca