F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Zespoły chcą silników V6, ale na wyższych obrotach

Oczekuje się zwiększenia ograniczenia prędkości obrotowej z pierwotnych 12000 do 15000 obr/min.
Michał Roszczyn, 27 czerwca 2011, wyświetlenia: 3546<< | lista | T- | T+ | >>
Szefowie techniczni zespołów Formuły 1 poparli oficjalnie plany wprowadzenia od 2014 roku turbodoładowanych silników V6 o pojemności 1,6 litra, lecz domagają się oni zwiększenia limitu obrotów na minutę w nowych jednostkach napędowych.

Podczas spotkania na padoku w Walencji wczorajszego poranka, przedstawiciele ekip przystali na nowe plany, które zatwierdziła Komisja Formuły 1 w ubiegłym tygodniu. Zgoda ta była niezbędna jako część oficjalnego procesu wymaganego do wdrożenia nowych przepisów, co FIA chce uczynić jeszcze w tym miesiącu.

Choć spotkanie to nie było formalnym zebraniem Technicznej Grupy Roboczej, to można przyjąć, że zespoły wysłały pismo do Charliego Whitinga, wyrażając w nim swoje poparcie dla planów związanych z silnikami V6 – z kilkoma drobnymi zmianami, które obejmują zwiększenie ograniczenia prędkości obrotowej z pierwotnych 12 000 do 15 000 obr/min.

Oczekuje się, że – podobnie jak w przypadku przesunięcia debiutu nowych jednostek na sezon 2014 – teamy żądają także rocznej korekty terminu wprowadzenia nowych regulacji dotyczących nadwozia, by weszły one w życie jednocześnie z nową generacją silników. Sprawa zostanie teraz prawdopodobnie poddana oficjalnemu głosowaniu Światowej Radzie Sportów Motorowych drogą faksową, co może oznaczać zatwierdzenie zmian już w tym tygodniu.

Dyrektor Mercedes-Benz ds. sportów motorowych – Norbert Haug wyraził swoje zadowolenie z zamiarów wprowadzenia silników V6, po wcześniejszych sporach między dostawcami jednostek napędowych w sprawie pierwotnie planowanych czterocylindrowych motorów. „Ważne, że koszty zostaną w przyszłości jeszcze bardziej obniżone. Jest to wyraźny sygnał, iż wszystkie zespoły głosowały identycznie, a producenci doszli do porozumienia w dość krótkim czasie. To pozytywny obrót spraw”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.05.2024  Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM
29.04.2024  Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem
27.04.2024  Lista startowa na sezon 2025
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
Tagi:
Przepisy
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Aeromis, 27.06.2011 20:50[!]
Przyznam szczerze, że temat silników mało mnie interesuje, bowiem czasy krzyczących v10 są już dawno za nami i nigdy nie wrócą, a moim zdaniem było to najlepsze co mogło być. Co będzie po kolejnej zmianie to będzie, zawsze można rozkoszować się pyrkaniem Syreny, też było ładne.
omen10, 27.06.2011 20:53[!]
Fernandof1- A V12 Ferrari? http://www.youtub.../watch?v=M1InrgZiv30 Też bosko brzmią :)

Powiedzmy sobie szczerze. F1 zawsze brzmiała ostro, zaczynając już od BRM (już wtedy było słychać charakterystycznie, hmm, "WNIIIIIAAAAAŁŁŁŁŁŁ" xD). Teraz od V8 zaczęło być trochę gorzej. Ale można się pocieszyć, że skoro teraz wracają do lat '80 to potem będą V10 (nadzieja :/)
Aeromis, 27.06.2011 21:23[!]
@omen10
Choć V12 ładniejsze niż V8, to jednak to V10 było dla mnie jak teksańska masakra piłą mechaniczną, takie "bardziej wściekłe".
ICEman, 27.06.2011 23:04[!]
V10-18600 rpm ryło ucho
RY2N, 28.06.2011 09:52[!]
Im więcej cylindrów i im większe obroty tym wyższy dźwięk silnika na pełnym gazie.
Mi tam wszystkie konstrukcje się podobają. Jak będą chcieli wprowadzić 2 cylindrowe, też mogą być. Nigdy nie zapomnę dźwięku jaki wydawały A grupowe maluchy gdy wychodziły na pełnym gwizdku pod górę z tunelu na Karowej (na warszawskiej Barbórce).

A co do mocy to przy silniku z turbo wszystko zależy od tego czy będą zwęzki i jakie. Bo bez zwężki to spokojnie 1000KM się wykręci z takiego silnika.
Schumacher, 28.06.2011 19:10[!]
Subaru czy Porsche nie wejdą do F1 tym bardziej że Porsche należy podobnie jak 11 innych marek do grupy VW a jak powiedział dr. Ulrich oni nie są zainteresowani F1 bo nic nie daje samochodom i popieram te myślenie
RY2N, 29.06.2011 09:10[!]
@Schumacher
Popierasz że nie są zainteresowani czy że nic nie daje samochodom?
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca