|
|
|
|
|
|
Zwycięstwo Słomiana w "Zielonym Piekle" w Supercopa |
Zawodnik zespołu Damiana Sawickiego D.S. Young Driver, odniósł wspaniałe zwycięstwo. |
|
•Inf. prasowa, 27 czerwca 2011, wyświetlenia: 3623 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Michał Słomian, zawodnik zespołu Damiana Sawickiego D.S. Young Driver, odniósł wspaniałe zwycięstwo w ciężkim wyścigu na najtrudniejszym torze świata Nürburgring Nordschleife, zwanym „Zielonym Piekłem”.
Polak wystartował do sobotniego deszczowego wyścigu z siódmej pozycji na oponach typu slick, na suchą nawierzchnię. Na kolejnych czterech okrążeniach dał popis perfekcyjnej jazdy, wyprzedzając po kolei swoich rywali na bardzo trudnym i śliskim niemieckim torze. Dzięki zwycięstwu Michał Słomian zbliżył się do lidera punktacji i na półmetku sezonu cały czas liczy się w walce o najwyższe trofea SEAT Leon Supercopa.
Wyścigowy weekend na torze Nürburgring Nordschleife (niem. Północna Pętla) rozpoczął się dzień wcześniej niż zwykle i już we czwartek zawodnicy SEAT Leon Supercopa wzięli udział w pierwszej z dwóch sesji kwalifikacyjnych, która to stanowiła też swoisty trening. Oleśniczanin uzyskał siódmy czas we czwartek i na legendarnym torze zwanym „Zielonym Piekłem”, liczącym ponad 25 km długości, stracił do najszybszego zawodnika 9 sekund. W piątek nie mógł powalczyć o poprawę swojej pozycji startowej, ponieważ zaczęło padać. Pomimo tego Michał uzyskał trzeci czas w deszczu.
21-latek wystartował do rywalizacji w sobotni poranek wyposażony w ogumienie przeznaczone na suchy asfalt, pomimo iż cały czas padał deszcz. Zrobiła tak zresztą znaczna większość stawki i tylko Węgier Gabor Weber (LogiPlus) oraz Czech Petr Fulin (GAG Racing) zdecydowali się na „deszczówki”. Początkowo prowadził Max Sandritter (Team Marschall) a Michał Słomian jechał siódmy, ale już na pierwszych 25. kilometrach awansował o pięć lokat. Na trzecim okrążeniu z czterech przewidzianych, Polak został liderem trudnego wyścigu, za sprawą wypadku Sandrittera. Ten dublując Renault Clio Huanga Yi z Hongkongu został przez niego uderzony i wpadł w opony na zakręcie Flugplatz. Wraz z uczestnikami Supercopy na torze jednocześnie rywalizowali zawodnicy MINI Challenge oraz Renault Race Festival, startując w kolejnych odstępach 3-minutowych.
Na zakończenie ponad 100-kilometrowego wyścigu Michał Słomian minął linię mety 7 sekund przed Weberem i 21 przed Thomasem Marschallem, trzykrotnym czempionem serii. Pod koniec warunki były coraz gorsze i wyposażony w opony deszczowe Węgier przebił się z końca stawki na 2. pozycję. Po weekendzie na Nordschleife nowym liderem punktacji został Niemiec Elia Erhart, a Michał Słomian traci do niego 13 punktów.
Następne zawody SEAT Leon Supercopa z udziałem jedynego Polaka zostaną rozegrane już w najbliższy weekend 1-3 lipca, tym razem na ulicznym torze Norisring w Norymberdze.
Michał Słomian: „Jestem bardzo zadowolony ze zwycięstwa na Północnej Pętli! To szczególny tor, mój ulubiony, a zarazem ponoć najtrudniejszy taki obiekt na całym świecie. Także ze względu na to szampan na podium smakował wyśmienicie.
Czwartkowa sesja kwalifikacyjna była bardzo tłoczna, gdyż Supercopa startowała razem z serią Renault i MINI. Niestety nie udało mi się przejechać czystego okrążenia. Ten kto wyjechał pierwszy na tor miał dobry czas. W piątek czasówka była mokra, więc nie było szansy na poprawienie pozycji. Przetestowaliśmy tylko set-up na deszcz. Sobotni wyścig był bardzo mokry a tor zamienił się w istne lodowisko. Wystartowałem na slickach, bezpiecznie bez ryzyka i powoli zacząłem wyprzedzać rywali. Po pierwszym kółku byłem już na drugim miejscu za Sandritterem. Przejechałem je asekuracyjnie, żeby wybadać sytuację na torze. Potem dublowaliśmy Clio i Max zderzył się z nim odpadając z wyścigu. Wiem, że i tak wyszedłbym na prowadzenie, gdyż byłem od niego znacznie szybszy. Wtedy zacząłem jechać rozsądnie kontrolując sytuację. Na ostatnim okrążeniu zobaczyłem w lusterku światła Webera, który jechał na deszczówkach. Udało mi się obronić i wygrać całe zawody. Po wyścigu zebrałem wiele pochwał w padoku, największe padły z ust trzykrotnego mistrza Thomasa Marschalla”.
•Czołówka wyścigu | | | | | P. | Kierowca | Kraj | Zespół | Czas wyścigu |
|
1. | Michał Słomian | | D.S. Young Driver | 4 okr. / 46.32,655 |
2. | Gabor Weber | | LogiPlus | + 6,966 |
3. | Thomas Marschall | | Team Marschall | + 21,045 |
4. | Elia Erhart | | Aust Motorsport | + 32,258 |
5. | Petr Fulin | | GAG Racing | + 32,286 |
6. | Mario Dablander | | HRS | + 41,499 |
7. | Mathew Hodges | | Burgmann Racing | + 1.25,842 |
8. | Imre Birizdo | | Zsille Motorsport | + 1.34,730 |
9. | Nicole Müllenmeister | | Müllenmeister Motorsport | + 2.04,008 |
10. | Michael Podlogar | | SEAT Deutschland | + 2.15,883 |
| |
Najszybsze okrążenie: Gabor Weber (HUN) - 10.58,931 |
|
|
•Czołówka punktacji Supercopy | | | | | P. | Kierowca | Punkty |
|
1. | Elia Erhart | 93 |
2. | Shane Williams | 87 |
3. | Gabor Weber | 83 |
4. | Michał Słomian | 80 |
5. | Petr Fulin | 68 |
| |
|
|
Źródło: Informacja prasowa HEXA PLUS
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|