F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Awaria pozbawiła Broniszewskiego zwycięstwa

Przebita opona zmusiła polsko-austriacką załogę do dodatkowej wizyty w boksie.
Inf. prasowa, 24 lipca 2011, wyświetlenia: 3284<< | lista | T- | T+ | >>
Michał Broniszewski i Philipp Peter zaliczyli pechowy start w pierwszym wyścigu czwartej rundy serii International GT Open na brytyjskim torze Brands Hatch. Początek weekendu był bardzo udany.

Polsko-austriacka załoga zespołu Kessel Racing zajęła pierwsze i trzecie miejsce w dwóch piątkowych treningach. W sobotę, w pierwszej sesji kwalifikacyjnej Philipp Peter uzyskał drugi czas, przegrywając nieznacznie pojedynek o pole position.

W końcówce sesji zaczęły się problemy z samochodem – silnik tracił moc na najwyższych biegach. Inżynierom nie udało się rozwiązać problemu w krótkim czasie pozostałym do rozpoczęcia drugiej sesji kwalifikacyjnej i Michał Broniszewski pojechał niesprawnym, przerywającym samochodem – stąd dopiero 12 miejsce.

Pomiędzy sesją Q2 i startem wyścigu w garażu zespołu Kessel Racing inżynierowie i mechanicy pracowali w pocie czoła, próbując znaleźć przyczynę defektu. Pomimo pomocy głównego inżyniera firmy Michelotto, która zbudowała samochód, nie udało się zdiagnozować problemu. Gdy Philipp Peter wyjeżdżał z garażu wyruszając na pola startowe, komputer pokładowy wciąż pokazywał błąd, który sam się skasował, zanim Austriak ustawił samochód w pierwszej linii!

Philipp Peter popisał się doskonałym startem z drugiego pola i wchodząc w pierwszy zakręt wyprzedził Andreę Monterminiego, obejmując pozycję lidera! Z początku doświadczony Włoch mający na koncie 20 startów w Formule 1 oraz jadący tuż za nim Francuz Soheil Ayari, były kierowca Pescarolo w Le Mans, dotrzymywali tempa Austriakowi i czołowa trójka jechała w odstępie mniejszym, niż sekunda. Po kilku okrążeniach Peter podkręcił tempo i zaczął odjeżdżać rywalom. Po 30 minutach miał już przewagę prawie 10 sekund.

Zanosiło się na zdecydowane zwycięstwo załogi zespołu Kessel Racing! Niestety, na 25 okrążeniu w żółto-czarnym Ferrari z numerem 11 doszło do defektu lewej przedniej opony i Peter musiał zjechać do boksów, aby zmienić koło. Powrócił na tor, by po kolejnym okrążeniu ponownie pojawić się w boksie, tym razem na regulaminowy, obowiązkowy postój. Miejsce w kokpicie zajął Michał Broniszewski. Polak powrócił na tor na 9 miejscu. Stracił jedną pozycję wyprzedzony przez doświadczonego Włocha Lucę Rangoniego, ale chwilę potem wyprzedził Białorusina Aleksandra Talkanicę. Na 10 minut przed końcem na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa. Rywalizację wznowiono na dwa okrążenia. Tuż przed metą Polak przegrał w tłoku na torze walkę o 9 miejsce z Andreą Ceccato i ostatecznie zajął 10 pozycję.

Michał Broniszewski: „Zanosiło się na zwycięstwo, a skończyło wielkim rozczarowaniem. Widać w tym roku nie należymy do ulubieńców fortuny. Po pierwszej, bardzo udanej sesji kwalifikacyjnej zaczęły się problemy z samochodem. Zawiodła elektronika. Do ostatniej chwili nie wiedzieliśmy, czy w ogóle wystartujemy w tym wyścigu! Szczęście w nieszczęściu – błąd sam się skasował i początek wyścigu był fantastyczny. Niestety, w połowie dystansu pech znów dał o sobie znać. Uszkodzona opona oznaczała koniec szans na dobry wynik. Zmieniona opona była niedogrzana i nie pozwalała na szybką jazdę. Dziesiąte miejsce to wszystko, na co nas było dzisiaj stać. W nocy silnik będzie całkowicie rozebrany. Mamy nadzieję, ze wreszcie uda się rozwiązać problem”.

„Mieliśmy wielką szansę na wygraną. Co ciekawe, nasz samochód należał do najwolniejszych na torze! Maksymalna szybkość, jaką osiągnęliśmy podczas wyścigu była o niemal 10 km/h mniejsza, niż rywali. W klasyfikacji według szybkości maksymalnej w wyścigu nasz samochód zajął dopiero 17 miejsce! Pomimo pecha pokazaliśmy, że gdy samochód jest w porządku, stać nas w tym sezonie na walkę nawet o zwycięstwo.”

Wyniki pierwszego wyścigu International GP Open na torze Brands Hatch
P.Załoga Samochód Czas/strata  
1.Soheil Ayari / Nicolas Marroc Ferrari 458 GT Italia 46 okrążeń  
2.Miguel Ramos / Raffaele Giammaria Ferrari 458 GT Italia +1,160  
3.Andrea Montermini / Emanuele Moncini Ferrari 458 GT Italia +3,641  
4.Daniel Brown / Glynn Geddie Ferrari 458 Italia GT3 +6,271  
5.Lorenzo Bontempelli / Stefano Gattuso Ferrari 458 Italia GT3 +7,485  
6.Nicola de Marco / Marcello Puglisi Mercedes SLS AMG GT3 +12,387  
7.Alessandro Garofano / Luca Rangoni Ferrari 430 GT2 +13,199  
8.Gianluca Roda / Fabio Babini Porsche 911 GT3 R +16,544  
9.Andrea Ceccato / Alvaro Barba Porsche 911 GT3 RSR +17,343  
10.Michał Broniszewski / Philipp Peter Ferrari 458 GT Italia +17,487  
Źródło: Informacja prasowa MB Racing
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.09.2016  Broniszewski zdobywa tytuł w Blancpain GT Endurance Series
17.01.2016  Pech Michała Broniszewskiego w Dubaju
09.01.2016  Michał Broniszewski powraca do Dubaju
16.05.2015  Porsche pokazało nowy samochód klasy GT3
24.01.2015  Lamborghini zaprezentowało Huracana GT3
Tagi:
Wyścigi GT
Polacy
Broniszewski M.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca