F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Podsumowanie startu Polaków na Slovakiaringu

Wrażeniami dzielą się Maciej Stańco, Maciej i Jakub Marcinkiewicz.
Inf. prasowa, 23 sierpnia 2011, wyświetlenia: 3415<< | lista | T- | T+ | >>
Z mieszanymi uczuciami zespół Star Moto Racing opuścił tor Slovakia Ring. Przez większość wyścigowego weekendu ekipa walczyła ze szwankującym samochodem. Pomimo trudności Maciej Stańco zdołał wywalczyć trzecie i drugie miejsce w klasyfikacji Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski w sprintach.

Ferrari F430 GT3 Scuderia sprawiało problemy już od pierwszego kontaktu ze słowackim asfaltem. Szwankowała elektronika sterująca skrzynią biegów oraz układ hamulcowy. Na domiar złego w ostatniej chwili ze startu w wyścigu długodystansowym zrezygnował zmiennik Stańcy, Luis Scarpaccio. W zaistniałej sytuacji bielszczanin postanowił skupić na biegach sprinterskich, ograniczając się do roli kibica w trakcie wyścigu Endurance.

Podczas pierwszej sesji kwalifikacyjnej Ferrari oznaczone numerem 1 było zdecydowanie najszybszym pojazdem kategorii GT3, wykręcając siódmy czas w klasyfikacji generalnej oraz drugi wśród uczestników WSMP. Tuż po rozpoczęciu wyścigu reprezentant Star Moto Racing stracił dwie pozycje z powodu systemu startowego Ferrari źle znoszącego starty zatrzymane. Na drugim okrążeniu pojawiły się problemy z układem hamulcowym. Auto zaczęło wpadać w silne wibracje podczas hamowania, przez co bielszczanin znalazł się poza torem, w rezultacie spadając na 14. miejsce. Pomimo dobrej jazdy w dalszej fazie wyścigu, czasu starczyło jedynie do awansu na 11. pozycję, trzecią w mistrzostwach Polski.

Przed drugim sprintem Stańco również zaliczył bardzo udane kwalifikacje, ponownie zdobywając siódme pole startowe (w WSMP ustępując jedynie Miro Konopce), poprawiając przy tym czas z poprzedniej sesji o przeszło sekundę. Kierowca Ferrari zaliczył dobry start do wyścigu, jednak na skutek zamieszania na pierwszym zakręcie znalazł się poza torem, w rezultacie pierwsze okrążenie kończąc na dziesiątej pozycji. Mistrz Polski rzucił się do odrabiania strat, do trzeciego okrążenia zyskując trzy pozycje. Niestety, na czwartym kółku powróciły wibracje przy hamowaniu. W związku z czym skupił się na obronie zajmowanego miejsca, ostatecznie finiszując na siódmej pozycji w klasyfikacji generalnej oraz drugiej w mistrzostwach Polski.

Maciej Stańco: „Jestem ogromnie rozczarowany postawą Luisa. Szkoda, bo ostatni długi dystans, który wspólnie jechaliśmy, wygraliśmy. Miałem propozycję z innego teamu, ale nie chciałem wsiadać do nieznanego mi samochodu. W sprintach wiodło nam się różnie. Przez cały weekend przeszkadzały wibracje, były tak silne, że trzęsła mi się przednia szyba a podczas hamowania musiałem odpuszczać. Mam nadzieję, że na Pannonia Ringu nie będziemy mieli podobnych problemów.”

Polacy wygrywają kolejne wyścigi European Radical Cup

Następna runda European R-Cup przyniosła kolejne sukcesy Polakom biorącym udział w tej serii. Od początku swojej obecności w tym Pucharze Radical Polska Racing Team dominuje nad rywalami.

W ostatni weekend tor Slovakiaring pod Bratysławą gościł piątą i szóstą rundę European R-Cup. W stawce pojawił się Maciej Marcinkiewicz wraz z bratem Jakubem Marcinkiewiczem. Dla pierwszego z nich był to drugi start w serii, młodszy Jakub tu debiutował. Olsztynianie zmieniali się za kierownicą Radicala SR3 RS 1340 cc, należącym do słabszej z dwóch klas. Natura toru z długimi czterema prostymi nie pozwoliła w tym przypadku na rywalizację z mocniejszymi samochodami, jak miało to miejsce podczas rundy w czeskim Moście. Moc silnika i prędkość maksymalna przyjęły kluczową rolę. Zespół szybko dostosował się do tych warunków – zmiany ustawień przynosiły coraz lepsze rezultaty wraz z każdym wyjazdem z boksów. Przyniosło to efekty już w kwalifikacjach – dwie sobotnie sesje bracia Marcinkiewiczowie podzielili między sobą (uzyskanie wyniku decyduje o tym który z zawodników pierwszy jedzie w wyścigu), w obydwu przypadkach zajmując drugie miejsce.

Rywalizacja w czasie wyścigu była bardzo zacięta – kierowcy przez cały czas musieli utrzymywać wysokie tempo i jechać na 100%. Obydwaj zacięcie walczyli z konkurentami, ostatecznie sięgając po prowadzenie w kluczowym momencie i zwyciężając. W drugim wyścigu powtórzył się dokładnie ten sam scenariusz. Jest to wielkie osiągnięcie zważając na fakt, że to dopiero drugi weekend wyścigowy polskiego zespołu wobec bardzo bogatego doświadczenia konkurujących zespołów z Czech, Austrii, Łotwy, Rosji i Słowacji. Maciej Marcinkiewicz, który w poprzednich dwóch rundach na torze Most zajął pierwsze i drugie miejsce, objął prowadzenie w klasyfikacji generalnej Pucharu w swojej klasie. Do końca sezonu pozostał już tylko jeden weekend – polski kierowca będzie bronił swojego prowadzenia w Brnie w dniach 23-25 września.

Maciej Marcinkiewicz: „Na Slovakiaringu byłem pierwszy raz. Bardzo szybki tor z ciekawymi szczytami. Nie ukrywam, że chciałem powtórzyć wynik z Mostu, więc było ciśnienie. Zarówno w pierwszym i drugim wyścigu startowaliśmy z drugiego pola. Podobnie było ze zdobyciem prowadzenia, było dużo walki i zmian pozycji, prowadzenie w obu wyścigach objęliśmy w połowie rywalizacji. Na tym torze nie mogliśmy powalczyć z mocniejszymi autami z wyższej klasy. Cztery długie proste dają dużą przewagę dla mocniejszych Radicali 1500cc. Weekend bardzo satysfakcjonujący.”

Jakub Marcinkiewicz: „Jestem bardzo zadowolony. Pierwszy start Radicalem i od razu z sukcesem. Tor znałem z rundy Mistrzostw Polski z zeszłego sezonu. Musiałem przyzwyczaić się do dużo szybszego pokonywania zakrętów. Radical SR3 RS to świetny samochód wyścigowy, dający ogromną satysfakcję z jazdy. Najszybsze auto wyścigowe jakim do tej pory jeździłem.”


Źródło: Informacja prasowa
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.05.2021  ORLEN Team WRT wygrywa drugą rundę ELMS
01.09.2019  Marcus Armstrong pewnie wygrywa sprint F3 w Spa
31.08.2019  Wyścig F2 anulowany po ogromnej kraksie na Spa
31.08.2019  Piquet wygrywa główny wyścig F3 na Spa
04.08.2019  Mick Schumacher odnosi pierwsze zwycięstwo w F2
Tagi:
Inne wyścigi

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
sas, 24.08.2011 18:12[!]
Fatalnie to wygląda, jedyny news o Polakach i zero komentarzy.
Akcje z Ferrką Stańcy dosyć zabawne. Nie zdawałem sobie sprawy, że przednia szyba może wpadać w wibracje :).
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca