F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

03.05.2024

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2005
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Unikalny format kwalifikacji w serii A1 Grand Prix

Marek Roczniak, 6 sierpnia 2005, wyświetlenia: 1040<< | lista | T- | T+ | >>
W momencie gdy władze Formuły 1 zastanawiają się nad kolejną zmianą formatu kwalifikacji, nie mogąc od kilku lat dojść do sensownego rozwiązania, które zadowoliłoby zarówno kibiców, jak i stacje telewizyjne oraz sponsorów najsłabszych zespołów, twórcy serii A1 Grand Prix przedstawili własną koncepcję przeprowadzania kwalifikacji.

Zaplanowane na dwie godziny sobotnie kwalifikacje w serii A1 GP będą składały się z czterech 15-minutowych bloków, co na pierwszy rzut oka przypomina drugą z propozycji Bernie Ecclestone'a. Pierwszą nowością jest to, iż kwalifikacje rozpoczną się od krótkiego wstępu, w skład którego wejdą wywiady z kierowcami i szefami zespołów.

Następnie samochody wezmą udział w pierwszej 15-minutowej sesji, podczas której każdy uczestnik będzie miał do przejechania jedno okrążenie pomiarowe, przy czym moment wyjazdu na tor nie będzie z góry określony, tak jak ma to obecnie miejsce w F1, bowiem sesja będzie otwarta dla wszystkich na raz. Po sesji nastąpi 10-minutowa przerwa, w trakcie której widzowie na trybunach i przed telewizorami zapoznają się z dotychczasowymi wynikami. Ponadto w czasie przerwy stacje telewizyjne będą mogły wyemitować blok reklamowy bez obawy o to, że umknie jakieś istotne wydarzenie na torze.

Później rozpocznie się druga 15-minutowa sesja, po której nastąpi kolejna 10-minutowa przerwa i schemat ten będzie powtarzany do momentu, aż zakończy się czwarta sesja. Na koniec dwa najlepsze czasy uzyskane przez każdego uczestnika zostaną zsumowane i na tej podstawie ustalona zostanie kolejność startowa do pierwszego, krótkiego wyścigu z lotnym startem. Dopiero rezultat tego wyścigu wyznaczy kolejność startową do głównego wyścigu, w skład którego podobnie jak w przypadku World Series by Renault wejdzie obowiązkowy postój w boksach.

Twórcy serii przyznają, że wymyślony przez nich format kwalifikacji wydaje się być dosyć skomplikowany, jednakże 10-minutowe przerwy pozwolą widzom na zapoznanie się z aktualnymi wynikami po każdej sesji, co będzie szczególnie ważne w przypadku sumowania dwóch najlepszych czasów po drugiej, trzeciej i czwartej sesji. Udział w każdej sesji nie będzie obowiązkowy, jednakże biorąc pod uwagę fakt, iż na torze może być czasem dosyć tłoczno, przepuszczenie chociażby jednej okazji do wykręcenia czasu może okazać się brzemienne w skutkach. Decyzja będzie jednak należała do poszczególnych ekip.

W przypadku nieprzewidzianych okoliczności, np. jakiegoś wypadku czy gwałtownych opadów deszczu, organizatorzy będą mogli anulować jedną bądź nawet kilka sesji. W najgorszym wypadku po uwagę wzięte zostaną czasy tylko z jednego bloku 15-minutowego, tak więc nie będzie dochodziło do takiej sytuacji, kiedy zdobywcą pole position zostanie kierowca, który zdążył zaliczyć dwa okrążenia pomiarowe przed pogorszeniem warunków do jazdy. Być może władze F1 powinny zainteresować się pomysłem twórców serii A1 GP, który wydaje się być bardzo dobrze przemyślany.

Na koniec warto wspomnieć o tym, że zespoły A1 GP mają już za sobą udział w pierwszych wspólnych testach na torze Silverstone (wersja krajowa), które wykazały dużą niezawodność bolidów i niewielkie różnice czasowe pomiędzy ekipami z poszczególnych krajów. W czołówce znalazł się nawet reprezentant Pakistanu, czyli kraju nie mającego zbyt dużych tradycji związanych ze sportami motorowymi. Inauguracyjny wyścig sezonu 2005/2006 odbędzie się 25 września na torze Brands Hatch.

Kierowcy reprezentujący poszczególne kraje podczas testów na Silverstone:
Australia – Christian Jones
Brazylia – Nelson Piquet jnr, Danilo Dirani i Joa-o Paulo Oliveiria
Chiny – Qing Hua Ma i Tingyi Jiang
Francja – Loic Duval, Alexandre Premat i Nicolas Lapierre
Wielka Brytania – Robbie Kerr i Alex Lloyd
Liban – Kalil Beschir i Basil Shaaban
Malezja – Alex Yoong
Meksyk – Luis Diaz, Memo Rojas, David Martinez i Salvador Duran
Holandia – Jos Verstappen i Jeroen Bleekemolen
Nowa Zelandia – Jonny Reid i Matt Halliday
Pakistan – Adam Khan
Portugalia – Pedro Lamy
RPA – Stephen Simpson i Thomas Scheckter
Szwajcaria – Neel Jani
USA – Jeff Simmons

Źródło: A1GP.com, pitpass.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
13.08.2012  A1GP zostanie reaktywowane?
29.04.2012  Mistrzostwa A1GP zostaną reaktywowane?
05.03.2011  Firmy odpowiedzialne za A1GP podejrzane o oszustwa finansowe
02.02.2011  Znane są kolejne szczegóły na temat A10WS
22.01.2011  Pierwsze szczegóły na temat A10 World Series
Tagi:
A1GP/A10WS

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca