F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2005
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Trzeci dzień testów na torze Monza

Marek Roczniak, 25 sierpnia 2005, wyświetlenia: 944<< | lista | T- | T+ | >>
P.Kierowca Konstruktor Op. Czas okr. Strata Okr. 
1.Juan Pablo Montoya McLaren Mercedes 1:19,827   119 
2.Kimi Raikkonen McLaren Mercedes 1:20,067 +0,240 73 
3.Giancarlo Fisichella Renault 1:20,772 +0,945 145 
4.Mark Webber Williams BMW 1:20,967 +1,140 118 
5.Michael Schumacher Ferrari 1:21,066 +1,239 95 
6.Fernando Alonso Renault 1:21,088 +1,261 127 
7.Jenson Button B.A.R Honda 1:21,237 +1,410 114 
8.Takuma Sato B.A.R Honda 1:21,440 +1,613 90 
9.Luca Badoer Ferrari 1:21,500 +1,673 77 
10.David Coulthard Red Bull Cosworth 1:21,713 +1,886 79 
11.Nick Heidfeld Williams BMW 1:21,819 +1,992 58 
12.Christian Klien Red Bull Cosworth 1:21,912 +2,085 88 
13.Jacques Villeneuve Sauber Petronas 1:21,917 +2,090 113 
14.Ralf Schumacher Toyota 1:22,152 +2,325 107 
15.Tiago Monteiro Jordan Toyota 1:23,383 +3,556 47 
16.Robert Doornbos Minardi Cosworth 1:24,800 +4,973 75 
17.Nicky Pastorelli Jordan Toyota 1:24,806 +4,979 34 
18.Adam Carroll B.A.R Honda 1:25,099 +5,272 36 
19.Nicolas Kiesa Jordan Toyota 1:25,104 +5,277 25 
20.Olivier Panis Toyota (V8) 1:26,125 +6,298 24 
Kierowcy zespołu McLaren, Juan Pablo Montoya i Kimi Raikkonen, zdominowali trzeci dzień testów na torze Monza. Obaj kierowcy łącznie przejechali ponad 190 okrążeń, jednak ponownie tylko Montoya zdołał zejść poniżej jednej minuty i 20 sekund, poprawiając ustanowiony w środę nieoficjalny rekord toru o kilka setnych sekundy. Dla stajni z Woking czwartek był drugim i zarazem ostatnim dniem testów w tym tygodniu, których celem były przygotowania do rozdzielonych zaledwie tygodniową przerwą dwóch najbliższych wyścigów. Program testów obejmował doskonalenie ustawień bolidu MP4-20 w konfiguracji zapewniającej minimalną siłę dociskową, a także testy opon Michelin przeznaczone do użycia na torach Monza i Spa-Francorchamps.

Najszybszym z kierowców Renault okazał się tym razem Giancarlo Fisichella. Włoch uplasował się na trzeciej pozycji, mając blisko sekundę straty do Montoi. Tymczasem Fernando Alonso w czwartek musiał zadowolić się zaledwie szóstą pozycją, a jego strata do zespołowego partnera wyniosła niewiele ponad 0.3 sekundy. Obaj kierowcy byli za to zdecydowanie najbardziej aktywnymi uczestnikami trzeciego dnia testów, łącznie przejeżdżając ponad 270 okrążeń, co przekłada się na 1600 km. Tak duża aktywność była spowodowana przewidywanymi na jutro opadami deszczu. Francuska stajnia także testowała dzisiaj opony Michelin przeznaczone do użycia w dwóch najbliższych wyścigach, a ponadto Fisichella i Alonso pracowali nad hamulcami oraz nad ustawieniami bolidu R25.

Testy opon i praca nad ustawieniami auta były także głównym celem zespołu Williams podczas drugiego dnia przygotowań do najbliższych wyścigów. Stajnię z Grove tym razem reprezentowali obydwaj główni kierowcy, Mark Webber i Nick Heidfeld, który w czwartek przejął drugi bolid FW27 od Nico Rosberga. Webber skupił się na testowaniu opon Michelin i udało mu się uzyskać bardzo dobry, czwarty czas dnia. Nieco słabiej wypadł Heidfeld (P11), przy czym była to dla niego pierwsza jazda tegorocznym bolidem Williamsa po torze Monza. W dodatku Niemiec przejechał ponad dwa razy mniej okrążeń od swojego partnera, koncentrując się na znalezieniu optymalnych ustawień auta. Zespół kontynuował dzisiaj także badanie przyczyn pęknięć opon w Turcji i przeprowadzał testy aerodynamiczne.

Piąty czas uzyskał Michael Schumacher, dając nadzieję ekipie Ferrari na nieco lepszy występ w domowym wyścigu. Strata siedmiokrotnego mistrza świata do najszybszego kierowcy wyniosła niewiele ponad sekundę, co w porównaniu z uzyskiwanymi wczoraj przez reprezentantów włoskiej stajni czasami stanowi zdecydowany postęp. Wyraźnie szybszy był dzisiaj także kierowca testowy Ferrari, Luca Badoer. Włoch uplasował się na dziewiątej pozycji, mając niewiele ponad półtorej sekundy straty do Montoi. Dzisiejsze testy obejmowały prace rozwojowe nad aerodynamiką bolidu F2005 i napędzającym go silnikiem 055 V10, oraz tradycyjnie testy opon Bridgestone.

Kolejno na siódmej i ósmej pozycji uplasowali się kierowcy zespołu B.A.R, Jenson Button i Takuma Sato, mając około półtorej sekundy straty do Montoi. Dla stajni z Brackley był to pierwszy dzień testów w tym tygodniu, w którym oprócz głównych kierowców udział wziął także należący do programu rozwojowego młodych kierowców B.A.R uczestnik serii GP2, Adam Carroll. Brytyjczyk zasiadł za kierownicą bolidu przeznaczonego do testowania systemów na sezon 2006 i przejechał 35 okrążeń, plasując się na przedostatniej pozycji. Tymczasem Button i Sato za kierownicami tegorocznych bolidów 007 przeprowadzali testy opon Michelin, a także pracowali nad aerodynamiką i ustawieniami auta. Aktywność Sato ograniczyły trochę problemy ze skrzynią biegów, jednak mimo to Japończyk przejechał w sumie 90 okrążeń.

Pierwszą dziesiątkę zamknął najszybszy z kierowców Red Bull, David Coulthard, mieszcząc się poniżej dwóch sekund straty do Montoi. Tymczasem drugi bolid RB1 od Vitantonio Liuzziego przejął w czwartek Christian Klien. Austriak uplasował się na 12 pozycji, mając 0.2 sekundy straty do swojego partnera. Obaj kierowcy bez większych problemów łącznie przejechali blisko 170 okrążeń.

Tuż za Klienem na 13 pozycji znalazł się Jacques Villeneuve, dla którego czwartek był ostatnim dniem testów w tym tygodniu. Kanadyjczyk zakończył swoje przygotowania do wyścigu o Grand Prix Włoch, dokonując przy okazji weryfikacji pakietu aerodynamicznego, jaki zespół Sauber zamierza użyć na Monzy. Jutro Villeneuva zastąpi Felipe Massa, kontynuując zapoczątkowane w czwartek przez swojego partnera testy opon Michelin.

Drugi dzień testów okazał się niezbyt udany dla Toyoty. Po wczorajszych problemach Ralf Schumachera pech dopadł tym razem jednego z kierowców testowych, Ricardo Zontę. Brazylijczyk zasiadł za kierownicą zmodyfikowanej wersji tegorocznego bolidu (TF105B), jednak liczne problemy uniemożliwiły mu zaliczenie nawet jednego okrążenia pomiarowego. Ralf Schumacher (P14) przejechał tymczasem 107 okrążeń, ale także nie miał zbyt wielu powodów do zadowolenia, gdyż jego strata do najszybszego kierowcy wyniosła grubo ponad dwie sekundy. Ostatni z reprezentantów japońskiej stajni, Olivier Panis, kontynuował w czwartek testy silnika V8. Francuz poprawił swój najlepszy czas z pierwszego dnia testów o blisko dwie sekundy, ale przejechał tylko 24 okrążenia, narzekając na zbyt duże wibracje.

Ostatnimi uczestnikami dzisiejszych testów były najsłabsze zespoły w stawce, Jordan i Minardi. Stajnię z Silverstone reprezentowali Tiago Monteiro (P15) i dwaj kierowcy testowi, Nicky Pastorelli (P17) i Nicolas Kiesa (P19). Monteiro ponownie zasiadł za kierownicą zmodyfikowanej wersji tegorocznego auta i przy okazji potwierdził, że to właśnie on w Grand Prix Włoch będzie miał do dyspozycji jedyny gotowy egzemplarz EJ15B. Pastorelli i Kiesa po południu także mogli zapoznać się z nowym autem, a jutro poprowadzi go drugi główny kierowca, Narain Karthikeyan. Tymczasem barwy zespołu Minardi reprezentował dzisiaj tylko Robert Doornbos, który uplasował się 16 pozycji. Holender skupił się na znalezieniu optymalnych ustawień auta, a także sprawdził konfigurację aerodynamiczną PS05, przeznaczoną do użycia na torze Monza. Jutro Doornbosa zastąpi Christijan Albers.

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

Źródło: pitpass.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
23.02.2024  Charles Leclerc kończy zimowe testy na czele tabeli
23.02.2024  Sainz najszybszy w porannej sesji ostatniego dnia testów
23.02.2024  Harmonogram zespołów na testy w Bahrajnie
22.02.2024  Sainz na czele tabeli drugiego dnia testów na torze Sakhir
22.02.2024  Poranna sesja drugiego dnia testów przerwana
Tagi:
Testy
Monza

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca