jak zwykle sponsorzy marudzą,
jak im przeszkadzają czarne paski to trudno, taki regulamin i tyle,
na pewno to dużo lepsze wyjście niż używanie szyb rodem z le mans bo dla mnie oszpeciłoby to F1
cóż szkodzi im nakleić naklejkę sponsora na to?? Vettel podczas treningów miał fajnie zaklejone.
no w miare szybko fia zareagowala. jeszcze tylko czekac na zabezpeczenie przed latajacymi oponami, za ktore mieli sie wziac.
@patgaw
raczej kołami, które odpadają razem z częścią urwanego zawieszenia, a na to trudno znaleźć jakiekolwiek zabezpieczenie.
Zylon to planeta ze Star Treka?
@Galvan - wyobrażam sobie, że jeśli troska o bezpieczeństwo nadal będzie posuwała się w tym tempie to najpierw czekają nas zamknięte kabiny (były już próby), a potem bolidy bezzałogowe. Kierowcy będą siedzieć w swoich symulatorach w fabrykach, a bolidy będą mogły osiągać nieprawdopodobne przyspieszenia ;)
sas, 03.10.2011 19:31 | | |
Cytat Galvan : raczej kołami, które odpadają razem z częścią urwanego zawieszenia, a na to trudno znaleźć jakiekolwiek zabezpieczenie.
Na ewentualność o której mówisz są podwójne linki w wahaczach. Prawdziwe niebezpieczeństwo stanowią koła urwane na płaszczyźnie piasty, np po awari nakrętki. Takiego "odkręconego" podczas jazdy koła nic nie trzyma. Koła urwane wraz elementami zawieszenia jest zabezpieczone przecież linkami.
@sas
a co powiesz nt. Buemiego w Chinach? Zbytnio się nie orientuję, ale wydaje mi się, że tam odpadły koła razem z elementami zawieszenia.
Masz rację z tymi piastami, od razu przypomniała mi się sytuacja z Alonso, za co (o ile się nie mylę) Renault dostało karę w zawieszeniu
Jeśli o koła chodzi to było rozwiązanie na chronienie głów kierowców, jednak FIA nie zgodziła się mówiąc, że wtedy kierowcy nie będą mogli spełnić wymogu szybkiego opuszczenia bolidu, a akcja ratunkowa będzie bardzo utrudniona. Otóż rozwiązaniem były takie pokrywy nad kierowcami jakie widać w niektórych seriach. Mają obły kształt i są bardzo wytrzymałe, więc mogą zapobiec ewentualnemu uderzeniu jakiejś ostrej części, jednak jak wyżej powiedziałem, FIA się nie zgodziła na takie rozwiązanie.
Co do ALONSO to się zgadzam w 100% nie zostało dokręcone prawe przednie koło, które później odpadło niestety ;( . Renault zostało zawieszone na jeden wyścig . Co do kasków wiadomo bezpieczeństwo jest najważniejsze, ale opinia kierowców też jest ważna ...
|