F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Bezpieczniejsze kaski obowiązkowe od GP Japonii

Paski Zylonu staną się standardową częścią kasków.
Paweł Zając, 3 pa?dziernika 2011, wyświetlenia: 3749<< | lista | T- | T+ | >>
Wszyscy kierowcy F1 będą używali bezpieczniejszych kasków podczas rozgrywanego w ten weekend Grand Prix Japonii.

Wcześniej, w trakcie sezonu, kilku kierowców testowało kuloodporne paski z Zylonu zamontowane na górnej części wizjera. Mają one uchronić kierowców przed tak rozległymi obrażeniami jakich doznał Felipe Massa podczas wypadku w 2009 roku.

W Singapurze już połowa stawki używała kasków z paskiem Zylonu, jednak Auto Motor und Sport donosi, że również zmniejszono otwór do minimalnego dozwolonego w regulaminie i nowy standard ma być obowiązkowy od wyścigu w Japonii. Nowe kaski są o 50 gramów cięższe, a niektórzy kierowcy donoszą, że paski uszkadzają powłokę kasku podczas ich demontażu. Ponadto zrywki są mniejsze i trudniej je dopasować. Mówi się również, że sponsorzy są niezadowoleni z faktu, że czarne paski Zylonu zajmują powierzchnię ponad wizjerami kasków.

Źródło: onestopstrategy.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.05.2024  Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM
29.04.2024  Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem
27.04.2024  Lista startowa na sezon 2025
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
Tagi:
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
rolnik sam w dolinie, 03.10.2011 13:04[!]
jak zwykle sponsorzy marudzą,
jak im przeszkadzają czarne paski to trudno, taki regulamin i tyle,
na pewno to dużo lepsze wyjście niż używanie szyb rodem z le mans bo dla mnie oszpeciłoby to F1
gornik, 03.10.2011 13:08[!]
cóż szkodzi im nakleić naklejkę sponsora na to?? Vettel podczas treningów miał fajnie zaklejone.
patgaw, 03.10.2011 14:20[!]
no w miare szybko fia zareagowala. jeszcze tylko czekac na zabezpeczenie przed latajacymi oponami, za ktore mieli sie wziac.
Galvan, 03.10.2011 15:52[!]
@patgaw
raczej kołami, które odpadają razem z częścią urwanego zawieszenia, a na to trudno znaleźć jakiekolwiek zabezpieczenie.
Huckleberry, 03.10.2011 16:02[!]
Zylon to planeta ze Star Treka?

@Galvan - wyobrażam sobie, że jeśli troska o bezpieczeństwo nadal będzie posuwała się w tym tempie to najpierw czekają nas zamknięte kabiny (były już próby), a potem bolidy bezzałogowe. Kierowcy będą siedzieć w swoich symulatorach w fabrykach, a bolidy będą mogły osiągać nieprawdopodobne przyspieszenia ;)
sas, 03.10.2011 19:31[!]
Cytat Galvan :
raczej kołami, które odpadają razem z częścią urwanego zawieszenia, a na to trudno znaleźć jakiekolwiek zabezpieczenie.

Na ewentualność o której mówisz są podwójne linki w wahaczach. Prawdziwe niebezpieczeństwo stanowią koła urwane na płaszczyźnie piasty, np po awari nakrętki. Takiego "odkręconego" podczas jazdy koła nic nie trzyma. Koła urwane wraz elementami zawieszenia jest zabezpieczone przecież linkami.
Galvan, 03.10.2011 19:39[!]
@sas
a co powiesz nt. Buemiego w Chinach? Zbytnio się nie orientuję, ale wydaje mi się, że tam odpadły koła razem z elementami zawieszenia.
Masz rację z tymi piastami, od razu przypomniała mi się sytuacja z Alonso, za co (o ile się nie mylę) Renault dostało karę w zawieszeniu
Xjumpaytech, 03.10.2011 20:42[!]
Jeśli o koła chodzi to było rozwiązanie na chronienie głów kierowców, jednak FIA nie zgodziła się mówiąc, że wtedy kierowcy nie będą mogli spełnić wymogu szybkiego opuszczenia bolidu, a akcja ratunkowa będzie bardzo utrudniona. Otóż rozwiązaniem były takie pokrywy nad kierowcami jakie widać w niektórych seriach. Mają obły kształt i są bardzo wytrzymałe, więc mogą zapobiec ewentualnemu uderzeniu jakiejś ostrej części, jednak jak wyżej powiedziałem, FIA się nie zgodziła na takie rozwiązanie.
FAster92, 03.10.2011 21:13[!]
Co do ALONSO to się zgadzam w 100% nie zostało dokręcone prawe przednie koło, które później odpadło niestety ;( . Renault zostało zawieszone na jeden wyścig . Co do kasków wiadomo bezpieczeństwo jest najważniejsze, ale opinia kierowców też jest ważna ...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca