|
|
|
|
|
|
Kierowcy będą w Korei ostrzegani o bolidach wyjeżdżających z boksów |
Do tego celu wykorzystana zostanie sygnalizacja świetlna na torze i w pit lane. |
|
•Michał Sulej, 14 pa?dziernika 2011, wyświetlenia: 1652 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Kierowcy na torze Yeongam będą informowani przy pomocy sygnalizacji świetlnej na prostej startowej o bolidach wyjeżdżających z alei serwisowej, celem uniknięcia powtórki kolizji, do jakiej doszło dzisiaj pomiędzy Nico Rosbergiem a Jaime Alguersuarim.
Wyjazd z alei serwisowej na koreańskim obiekcie poprowadzony jest w taki sposób, że kierowcy opuszczający boksy wjeżdżają na tor po zewnętrznej pierwszego zakrętu. Tworzy to potencjalnie niebezpieczną sytuację, ponieważ błąd kierowcy wchodzącego w pierwszy zakręt może doprowadzić do kolizji z zawodnikiem wyjeżdżającym z pit lane, o czym mogliśmy przekonać się podczas dzisiejszej sesji treningowej, kiedy Rosberg w taki właśnie sposób wjechał w bolid Toro Rosso.
Dezaprobata kierowców wobec takiego umiejscowienia wyjazdu dodatkowo pogłębiła się po wspomnianej kolizji i sprawa została poruszona na spotkaniu kierowców po piątkowych sesjach. Jako że przeprojektowanie tego fragmentu toru jest w ten weekend z oczywistych względów niewykonalne, uzgodniono, że kierowcy, zarówno na torze, jak i w alei serwisowej, będą informowani o potencjalnym niebezpieczeństwie przy użyciu sygnalizacji świetlnej. W tym celu wykorzystane zostaną najprawdopodobniej białe światła przy torze i dodatkowe niebieskie sygnalizatory w pit lane, co powinno wzmóc ostrożność kierowców w newralgicznym miejscu.
„Niełatwo jest się znaleźć w takiej sytuacji, kiedy tak naprawdę niczego nie zrobiłeś” – powiedział Jaime Alguersuari, odnosząc się do kolizji z Rosbergiem. „Prawie nie widziałem Nico i tylko poczułem kontakt. Ze swojego punktu widzenia, Nico nie widział nikogo i nie dostrzegł mnie, gdy dojechał do punktu hamowania. Myślę więc, że dobrym pomysłem jest wcześniejsze ostrzeganie kierowców”.
„Podczas spotkania z Charliem Whitingiem zapytaliśmy o realną możliwość rozwiązania tego problemu, wiedząc, że najlepsza opcja, jaką byłoby przedłużenie wyjazdu z pit lane aż do drugiego zakrętu, jest niemożliwa do wykonania. Nie możemy zmodyfikować toru, ale możemy zapobiegać wypadkom, ostrzegając kierowców o bolidach wyjeżdżających z alei serwisowej. Moim zdaniem to powinno pomóc” – wyjaśnił Hiszpan.
W tej sprawie, obok kilku innych głosów niezadowolenia, wypowiedział się też Witalij Pietrow: „Wyjazd z alei serwisowej jest bardzo niebezpieczny. Myślę, że powinien być poprowadzony bardziej okrężną drogą, by zwiększyć bezpieczeństwo. Czy możecie sobie wyobrazić sytuację, kiedy podczas wyścigu w mokrych warunkach tracę kontrolę nad bolidem? Dojdzie do wypadku przy 300 km/h. Mogę mieć problemy z hamulcami lub czymkolwiek innym i zawodnikowi, w którego uderzę, nie będzie przyjemnie. W mojej opinii obecny wyjazd z boksów jest zbyt niebezpieczny”.
Źródło: autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|