F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Kierowcy będą w Korei ostrzegani o bolidach wyjeżdżających z boksów

Do tego celu wykorzystana zostanie sygnalizacja świetlna na torze i w pit lane.
Michał Sulej, 14 pa?dziernika 2011, wyświetlenia: 1652<< | lista | T- | T+ | >>
Kierowcy na torze Yeongam będą informowani przy pomocy sygnalizacji świetlnej na prostej startowej o bolidach wyjeżdżających z alei serwisowej, celem uniknięcia powtórki kolizji, do jakiej doszło dzisiaj pomiędzy Nico Rosbergiem a Jaime Alguersuarim.

Wyjazd z alei serwisowej na koreańskim obiekcie poprowadzony jest w taki sposób, że kierowcy opuszczający boksy wjeżdżają na tor po zewnętrznej pierwszego zakrętu. Tworzy to potencjalnie niebezpieczną sytuację, ponieważ błąd kierowcy wchodzącego w pierwszy zakręt może doprowadzić do kolizji z zawodnikiem wyjeżdżającym z pit lane, o czym mogliśmy przekonać się podczas dzisiejszej sesji treningowej, kiedy Rosberg w taki właśnie sposób wjechał w bolid Toro Rosso.

Dezaprobata kierowców wobec takiego umiejscowienia wyjazdu dodatkowo pogłębiła się po wspomnianej kolizji i sprawa została poruszona na spotkaniu kierowców po piątkowych sesjach. Jako że przeprojektowanie tego fragmentu toru jest w ten weekend z oczywistych względów niewykonalne, uzgodniono, że kierowcy, zarówno na torze, jak i w alei serwisowej, będą informowani o potencjalnym niebezpieczeństwie przy użyciu sygnalizacji świetlnej. W tym celu wykorzystane zostaną najprawdopodobniej białe światła przy torze i dodatkowe niebieskie sygnalizatory w pit lane, co powinno wzmóc ostrożność kierowców w newralgicznym miejscu.

„Niełatwo jest się znaleźć w takiej sytuacji, kiedy tak naprawdę niczego nie zrobiłeś” – powiedział Jaime Alguersuari, odnosząc się do kolizji z Rosbergiem. „Prawie nie widziałem Nico i tylko poczułem kontakt. Ze swojego punktu widzenia, Nico nie widział nikogo i nie dostrzegł mnie, gdy dojechał do punktu hamowania. Myślę więc, że dobrym pomysłem jest wcześniejsze ostrzeganie kierowców”.

„Podczas spotkania z Charliem Whitingiem zapytaliśmy o realną możliwość rozwiązania tego problemu, wiedząc, że najlepsza opcja, jaką byłoby przedłużenie wyjazdu z pit lane aż do drugiego zakrętu, jest niemożliwa do wykonania. Nie możemy zmodyfikować toru, ale możemy zapobiegać wypadkom, ostrzegając kierowców o bolidach wyjeżdżających z alei serwisowej. Moim zdaniem to powinno pomóc” – wyjaśnił Hiszpan.

W tej sprawie, obok kilku innych głosów niezadowolenia, wypowiedział się też Witalij Pietrow: „Wyjazd z alei serwisowej jest bardzo niebezpieczny. Myślę, że powinien być poprowadzony bardziej okrężną drogą, by zwiększyć bezpieczeństwo. Czy możecie sobie wyobrazić sytuację, kiedy podczas wyścigu w mokrych warunkach tracę kontrolę nad bolidem? Dojdzie do wypadku przy 300 km/h. Mogę mieć problemy z hamulcami lub czymkolwiek innym i zawodnikowi, w którego uderzę, nie będzie przyjemnie. W mojej opinii obecny wyjazd z boksów jest zbyt niebezpieczny”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
08.04.2024  GP Korei Południowej powróci do kalendarza?
20.02.2015  Organizatorzy GP Korei Południowej chcą powrotu imprezy w 2016 roku
19.12.2014  AMuS: F1 obrała kurs na zmianę przepisów dotyczących silników
13.12.2014  Ecclestone: Formuła 1 raczej nie pojedzie w Korei
05.12.2014  Organizatorzy GP Korei zaskoczeni obecnością w kalendarzu F1
Tagi:
Yeongam

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kubakuba1990, 14.10.2011 13:47[!]
już rok temu chyba ktoś z Mclarena powiedział, że tor wygląda, jakby został zaprojektowany do jazdy w drugą stronę...
rno2, 14.10.2011 13:53[!]
Dziwne jest to, że w erze torów Tilke wszystko jest perfekcyjne, zakręty jak od linijki, pobocza aż obrzydliwie za duże, a po raz kolejny jest kłopo z aleją serwisową.

W Singapurze kłopotiliwy był wjazd i wyjazd, co zmienili po pierwszym wyscigu, w Walencji nadal jest kłopotiliwy wjazd, w Korei do tej pory narzekano na wjazd teraz jest problem z wyjazdem...

Dziwne, że pan architekt projektując pobocza bierze pod uwagę najczarniejsze scenariusze, dzięki czemu rozbicie samochodu o bandę jest wręcz niemożliwe, a nie widzi, że jeśli robi taki dziwny zjazd do boksów, gdzie kierowca zjeżdżający musi gwałtownie hamować, a ten co zostaje na torze jedzie pełną prędkością to stwarza to największe zagrożenie dla kierowców...
Gie, 14.10.2011 14:13[!]
Tak, najlepiej zaprojektować tory bezkolizyjne z kilometrowymi poboczami. Wtedy kierowcy nie będą narzekać.
rno2, 14.10.2011 14:41[!]
@Gie

Też wolę stare klasyczne tory, z dużo mniejszym marginesem błędu, ale chyba nikt nie chce oglądać wyścigów, gdzie jeden samochód rozwala sie o drugi podczas zjazdu do boksów...

Mówi się, że obecni kierowcy to płaczki i narzekacze, ale postawcie się w ich sytuacji - jeśli jest ryzyko, że ktoś w ciebie wjedzie z pełnym impetem to chciałbyś jednak nieco zmienić konfigurację toru, żeby tego uniknąć, no chyba że kierowca jest kaskaderem albo bawi się w jackassów :-)
ENDR, 14.10.2011 20:34[!]
Czy możecie sobie wyobrazić sytuację, kiedy podczas wyścigu w mokrych warunkach tracę kontrolę nad bolidem?
Pietrow? Jasne, bez najmniejszego wysiłku jestem w stanie to sobie wyobrazić ;D
Bambek, 14.10.2011 20:52[!]
Pietrow juz przewidzial swoj los podczas wyscigu :D
fordern, 14.10.2011 23:06[!]
Jakby przeprojektowali wyjazd na wzór tego, co było w grze F1 2010, byłoby o wiele bezpieczniej. Tam wyjazd był po zewnętrznej zakrętu drugiego, jednak bolid byłby widoczny o wiele wcześniej.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca