F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Tost: Dodatkowe testy dla słabszych zespołów nic by nie zmieniły

Włoch uważa również, że obecna liczba Grand Prix w kalendarzu F1 jest złotym środkiem.
Nataniel Piórkowski, 28 pa?dziernika 2011, wyświetlenia: 1407<< | lista | T- | T+ | >>
Franz Tost zaprzeczył, że oddanie słabszym zespołom do dyspozycji większej ilości prywatnych dni testowych, pomogłoby im zbliżyć się do czołówki, zwiększając tym samym atrakcyjność mistrzostw.

Podczas konferencji prasowej, która odbyła się bezpośrednio po drugim treningu przed Grand Prix Indii, jeden z kanadyjskich dziennikarzy przyznał, że niektórzy fani skarżą się, iż w walce o mistrzostwo ciągle liczą się te same stajnie, poddając ewentualną receptę na problem w postaci zwiększenia limitu prywatnych testów, które dobrze wykorzystane, pozwoliłby Force India czy Williamsowi na dorównanie zespołom pokroju Red Bulla lub Ferrari.

„Nie sądzę, że jeśli zespoły z końca lub środka stawki otrzymałyby większą ilość dni testowych, zdołałyby zbliżyć się lub wyprzedzić pod względem osiągów najlepsze na tę chwilę stajnie. To zawsze jest połączenie dużej ilości czynników. Spójrz na Red Bulla. Mają fantastyczny zespół z Adrianem Neweyem, który jest genialnym projektantem, mają w samochodach jednych z najlepszych kierowców, a sam zespół także wykonuje bardzo, bardzo dobrą robotę. Oznacza to, że ta kombinacja zaczęła owocować w ciągu ostatnich dwóch lat i niepoprawne byłoby powiedzenie teraz zespołowi, który jest za nimi «Dobra, damy wam więcej dni testowych i ich pokonacie»”.

„Aby stworzyć konkurencyjny zespół, wszystkie te czynniki muszą ze sobą współgrać i to dlatego na czele są tylko dwa, lub trzy zespoły zdolne walczyć o mistrzostwo. To wymaga dużej ilości czasu i zawsze niektóre zespoły będą lepsze od innych pod względem lepszej infrastruktury, pracowników, kierowców. Tak po prostu było już w historii tego sportu. Była era dominacji Ferrari, Williamsa, McLarena. Myślę, ze w tym roku, szczególnie w tym roku, mieliśmy fantastyczne wyścigi z wieloma wyprzedzeniami i choć Sebastian i Red Bull zdobyli mistrzostwo tak szybko, same wyścigi były bardzo interesujące. Myślę, że to, co ludzie chcą zobaczyć, to wyprzedzanie. Pieniądze są na samym końcu listy życzeń” – dodał.

Po ogłoszeniu umowy o organizacji Grand Prix Ameryki oraz wcześniejszych informacjach o Grand Prix USA i Rosji, dziennikarze zapytali Tosta o idealną liczbę wyścigów na sezon. Zanim Włoch udzielił odpowiedzi na to pytanie, żartobliwie przeszkodził mu Adam Parr z Williamsa, który zasugerował: „Franz powie pewnie, że jeden na dzień”. Szef Toro Rosso szybko ostudził jednak emocje twierdząc, że w obecnym kalendarzu jest zachowana odpowiednia równowaga. „Nie. Mając 26 wyścigów i 52 tygodni w roku wychodziłoby, że wyścig jest organizowany w co drugi weekend! Nie. Myślę, że 20 wyścigów w kalendarzu jest odpowiednie i to liczba, której powinniśmy się trzymać”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
15.01.2024  Tost łączony z funkcją konsultanta obu ekip Red Bulla
05.01.2024  Tsunoda: Gdyby nie Tost, nie byłoby mnie już w Formule 1
27.11.2023  Tost: Byliśmy zbyt głupi, być wybrać Tsunodzie właściwą strategię
28.10.2023  Tost: Hadjar wkrótce trafi do Formuły 1
18.10.2023  Rosberg: Ricciardo może wciąż odczuwać skutki kontuzji z Zandvoort
Tagi:
Tost F.
F1 ogólnie
Kalendarz GP

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
benethor, 28.10.2011 18:30[!]
Wyprzedzań jakoś wiele więcej niz w zeszłym sezonie nie było. Wspomaganego omijania, to co innego.

Ale fakt, zespołom, których w zasadzie nie stać na jakikolwiek poważny rozwój bolidu(nie mówie ofc o Williamsie czy STR, ale o Virgin i HRT) nie pomoże nawet pełna swoboda testowania.
Kamikadze2000, 28.10.2011 19:00[!]
Dokładnie! Co było chocby w 2007 roku!? Ekipy z dołu stawki jak były kiepskie na początku, tak też na końcu! Tak więc to żaden argument, który Tost zdementował. ;)

@benethor - dlatego też testy są zbędne. ;)
benethor, 28.10.2011 21:16[!]
@Kamikadze2000 Tu się nie zgodzę:) Obecnie zespoły przez testowanie nowych rzeczy w piątek przed wyścigiem nie mogą sobie pozwalać na takie kombinowanie z rozwojem jak w "erze testów", bo każde powazniejsze uszkodzenie samochodu niszczy im weekend. A to dość mocno utrudnia dołączenie do czołówki zespołom, które maja jakiś ta potencjał w kwestii rozwoju. Ba, nawet Mclaren w 2009 potrzebował połowy sezonu żeby choćby zbliżyć się do puszek. Dlatego uważam, że brak testów trochę psuje rywalizację:)
Kamikadze2000, 28.10.2011 21:24[!]
@benethor - bolid Lewisa Hamiltona był najszybszy na niektórych torach. Cóż, testy w przeszłości niewiele wpływały na rywalizację. Właściwie jak czołówka się ułożyła, taka praktycznie pozostała. Gdyby nie pochłaniały tak dużych kosztów, wówczas nie byłoby problemu. Ale skoro je zaniechali, to musi to byc problem. ;) Ja nie uważam, aby to psuło rywalizację. Szczerze wątpię w to, by testy wpłynęły na rozkład stawki. No może pomijając ekipy daleko w tyle, ale to duże koszty. Tak więc póki co nie ma co ich wprowadzac.
jpslotus72, 28.10.2011 22:22[!]
Cytat :
Myślę, że 20 wyścigów w kalendarzu jest odpowiednie i to liczba, której powinniśmy się trzymać.
Co do liczby - można się zgodzić. Ale jeśli chodzi o zestaw GP, przypisanych do konkretnych punktów kalendarza, to można by podyskutować... Nie tyle więc chodzi o proste dodawanie nowych wyścigów, ile o skonstruowanie optymalnego pod każdym (wyścigowym i biznesowym) względem "zestawu".

A testy - to już zespoły musiałyby sobie same skalkulować (koszty finansowe - zyski technologiczne). Na pewno przydałyby się młodym kierowcom - ale to osobny temat.
benethor, 29.10.2011 00:02[!]
@Kamikadze2000 Na niektórych torach może i był najszybszy, ale na początku sezonu mocno odstawał, a od Hungaroringu w końcu zaczął działać:) Gdyby testy nie byly sztucznie ograniczone, podejrzewam, że wyrównałoby się to szybciej i walka by była ciekawsza:) A czołówka wcześniej zostawała jak była, bo nie licząc toyoty czołówka miała największe budżety i najwięcej dni testowych:) Cóż, jak przycieli z powodu kosztów to faktycznie jakiś problem musiał być:) Ale z wycofaniem t-carów to juz raczej bez sensu:)
sneer, 29.10.2011 00:44[!]
Że się tak spytam, ile jest tygodni w roku i dlaczego nikt tego jeszcze nie zauważył? ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca