F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Broniszewski na podium w Barcelonie!

Polsko-austriacka załoga wywalczyła drugie miejsce w pierwszym wyścigu GT Open.
Inf. prasowa, 29 pa?dziernika 2011, zmieniony 28.11.2012 23:57, wyświetlenia: 4290<< | lista | T- | T+ | >>
Polsko-austriacka załoga szwajcarskiego zespołu Kessel Racing Michał Broniszewski / Philipp Peter zajęła drugie miejsce w pierwszym wyścigu ostatniej rundy serii International GT Open w sobotnie popołudnie na torze Circuit de Catalunya w Montmelo pod Barceloną.

Wyścigowy weekend rozpoczął się w czwartek po południu prywatną sesją testową przy pochmurnej, wietrznej i deszczowej pogodzie. Jeździł tylko Michał Broniszewski, ponieważ Philipp Peter nie dotarł na czas z powodu odwołania lotu. Polak spisał się doskonale i zajął trzecie miejsce w sesji na mokrej nawierzchni.

W piątek, podczas dwóch sesji treningowych aura była podobnie niesprzyjająca. W pierwszym treningu polsko-austriacka załoga zajęła trzecią pozycję, a w drugim, na stopniowo wysychającej pod koniec sesji nawierzchni została sklasyfikowana na dziesiątym miejscu. W pierwszej sesji kwalifikacyjnej w sobotę rano załoga żółto-czarnego Ferrari z numerem 11 okazała się najszybsza, zapewniając sobie start z pole position w wyścigu zaplanowanym na sobotnie popołudnie.

Druga sesja została przerwana na ponad pół godziny po ciężkim wypadku dwóch samochodów klasy GT3 – Porsche i Mercedesa SLS, w wyniku którego kierowca Porsche, Austriak Thomas Gruber trafił do szpitala. Michał Broniszewski, uskarżający się na ból pleców po naciągnięciu mięśnia grzbietu podczas treningu kartingowego kilka dni wcześniej, zajął jedenaste miejsce w klasyfikacji International GT Open. Ból był na tyle silny, że w końcówce sesji Polak zrezygnował z walki o lepszy czas i zjechał wcześniej do boksów, nie chcąc ryzykować jeszcze poważniejszej kontuzji. Naszym kierowca zajął się masażysta zespołu Kessel Racing.

Pierwszy wyścig weekendu w sobotę po południu rozpoczął się ze sporym opóźnieniem, będącym skutkiem wypadku podczas sesji kwalifikacyjnej. Pierwsze okrążenie pokonano pod żółtymi flagami po kuriozalnej kolizji Ferdinando Geri ze ścianą na prostej start/meta tuż po rozpoczęciu okrążenia formującego. Gdy wywieszono zieloną flagę, jadący na pierwszej zmianie Philipp Peter objął prowadzenie i szybko powiększał przewagę nad Alessandro Pierguidim, którego na 7 okrążeniu wyprzedził walczący o tytuł mistrzowski Soheil Ayari, były kierowca fabryczny Peugeota w Le Mans.

Francuz szybko odrabiał stratę i na 12 okrążeniu wyprzedził Petera, ale po chwili Austriak znakomitym manewrem odzyskał prowadzenie. Przez kilka minut kibice byli świadkami wspaniałej walki o pierwsze miejsce. Na kolejnym kółku Ayari ponownie objął prowadzenie i w wyraźnie szybszym samochodzie odjechał Peterowi. Po 21 okrążeniach, na 28 minut przed metą miejsce w kokpicie żółto-czarnego Ferrari z numerem 11 zajął Michał Broniszewski.

Po powrocie na tor, gdy wszyscy zaliczyli obowiązkowy postój w boksach Polak był liderem wyścigu, ale ścigający go doświadczony Szwajcar Joel Camathias, zmiennik Ayariego, mistrz serii International GT Open z 2009 roku, szybko odrabiał stratę i na niespełna kwadrans przed końcem wyprzedził Polaka. Załoga zespołu JMB Racing wygrała wyścig, ale Michał Broniszewski pewnie dowiózł drugie miejsce do mety, niezagrożony przez żadnego z rywali.

„Jesteśmy zadowoleni. Mieliśmy co prawda apetyt na zwycięstwo, ale rywale z JMB walczący o tytuł mistrzowski byli dzisiaj piekielnie szybcy i nie dało się z nimi wygrać” – powiedział Michał Broniszewski. „Pozostaje mały niedosyt, ale zwycięstwo było poza zasięgiem. Samochód, szybki na początku wyścigu stał się bardzo nadsterowny. Na ostatnich okrążeniach dosłownie bałem się dotknąć gazu na wyjściu z zakrętu, bo groziło to obrotem samochodu. Przeżyłem chwilę grozy, gdy kierowca dublowanego Mercedesa nie chciał ustąpić mi drogi, ale wszystko skończyło się dobrze. Wciąż bolą mnie plecy, ale na środkach przeciwbólowych dało się jechać”.

A jak ocenia sobotni wyścig zmiennik Michała – Philipp Peter? „To był udany występ. Po raz trzeci z rzędu startowaliśmy z pole position i stanęliśmy na podium. Znów pokazaliśmy, że jesteśmy bardzo konkurencyjni. Chyba nikt nie ma wątpliwości, że gdyby nie pechowy początek sezonu i problemy z samochodem, walczylibyśmy o tytuł mistrzowski. Samochód był bardzo szybki, ale tylko przez 5, może 6 pierwszych okrążeń. Potem prowadził się zdecydowanie gorzej i dlatego straciłem prowadzenie w wyścigu. Nie byłem w stanie walczyć z dużo szybszym Ayarim. Nasi rywale, którzy walczą o tytuł mistrzowski mieli samochód o perfekcyjnych osiągach przez cały wyścig i dlatego wygrali”.

W wyścigu wystartowała rekordowa liczba 44 załóg, w tym 30 w klasyfikacji International GT Open, pozostałe w mistrzostwach Hiszpanii. Zespół Kessel Racing wyrósł na prawdziwą potęgę wystawiając łącznie aż 6 samochodów Ferrari czyli 1/5 stawki w International GT Open. Wszystkie pojazdy szwajcarskiego zespołu nosiły na przedniej szybie napis „Ciao SuperSic”. Było to pożegnanie znakomitego włoskiego motocyklisty Marco Simoncellego, który zginął tydzień temu w wypadku podczas Grand Prix Malezji.

Źródło: Informacja prasowa MB Racing
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.09.2016  Broniszewski zdobywa tytuł w Blancpain GT Endurance Series
17.01.2016  Pech Michała Broniszewskiego w Dubaju
09.01.2016  Michał Broniszewski powraca do Dubaju
16.05.2015  Porsche pokazało nowy samochód klasy GT3
24.01.2015  Lamborghini zaprezentowało Huracana GT3
Tagi:
Wyścigi GT
Polacy
Broniszewski M.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
adnowseb, 29.10.2011 22:45[!]
GRATULACJE! wspaniały wynik.
sas, 30.10.2011 00:41[!]
Ja również gratuluję!
Pozwolę sobie zauważyć, że ten hater co ostatnio produkował agresywne wpisy pod każdym tematem traktującym o sukcesach Broniszewskiego jakoś już się tym razem nie odezwał. Nie pamiętam kto to był, ale ostatnio próbował mnie przekonać, że B. to żaden driver i wygraną na Monzy zawdzięcia tylko i wyłącznie partnerowi z zespołu. Dziś w f1r przeczytałem natomiast, że gdy kierownicę przejął Broniszewski to miał wypracowane 6 sek. przewagi a na mecie było coś koło 12.
Jakby nie było to dobre maniery nakazują sukcesu pogratulować, szczególnie rodakowi.
pozdrawiam
jojob, 30.10.2011 03:04[!]
Hmm... może na monz'y było tak jak "sas" mówisz :) Faktycznie, w tym wyścigu Philipp Peter błysnął! Ale jak do dej pory był zawsze w cieniu Michała Broniszewskiego :)
Peter miał swój dzień i tyle :)
Ogólnie to bardzo kibicuje panu Michałowi :)
Za kilkanaście miesięcy LeMans i chyba bardziej warto w tej serii kibicować panu Michałowi niż w nudnym (choć zaawansowanych technologicznie ) wyścigu diselów :)
MatiXF1, 30.10.2011 08:24[!]
Gratulacje! Czyżby (jeśli wystartują) w tej serii w przyszłym roku walczyli o mistrzostwo?
opooona ;S, 30.10.2011 09:03[!]
Wspaniały wynik.
vojtas, 30.10.2011 14:51[!]
Ciekawi mnie w jakiej serii w przyszłym roku Michał wystartuje....słyszałem ze obok GT Open ma to byc cała Le Mans Series + 24h Le Mans lub ILMC razem z 24H
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca