F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

05.05.2024

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Zespoły chcą zmian w przepisach dotyczących neutralizacji

Ekipy chcą rozwiązać problem maruderów, przeszkadzających szybszym zawodnikom.
Mateusz Szymkiewicz, 3 listopada 2011, wyświetlenia: 2323<< | lista | T- | T+ | >>
Zespoły Formuły 1 chcą, aby od przyszłego sezonu weszły w życie nowe przepisy dotyczące zdublowanych kierowców za samochodem bezpieczeństwa.

Obecną udręką kierowców F1 są zdublowani zawodnicy znajdujący się przed nimi po zakończeniu okresu neutralizacji. Szefowie zespołów Formuły 1 spotkali się ze sobą podczas weekendu Grand Prix w Indiach, gdzie dyskutowali o możliwości zmian przepisów dotyczących okresu, podczas którego znajduje się na torze samochód bezpieczeństwa.

W przeszłości istniał przepis, który nakazywał zdublowanym kierowcom pod koniec neutralizacji przejechanie jednego okrążenia przed samochodem bezpieczeństwa, w celu ustawienia się na końcu stawki i nieprzeszkadzaniu zawodnikom z przodu. Zrezygnowano jednak z tego, ponieważ cała procedura trwała zbyt długo.

„Oba wyjścia mają swoje wady i zalety” – powiedział menedżer zespołu Sauber, Beat Zehnder.

Źródło: onestopstrategy.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.05.2024  Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM
29.04.2024  Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem
27.04.2024  Lista startowa na sezon 2025
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
Tagi:
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Il Capitano, 03.11.2011 21:51[!]
WG mnie gdy jest neutralizacja powinno byc od dublowanie, ale nie tak jak kiedys ze sie ich puszczało do przodu i gnali jak mogli, tylko niech zwolnią, przepuszcza liderów i zajma pozycje w szyku wtedy dalej będą mieli kółko straty ale nie będą zawadzać w czołówce
adnowseb, 03.11.2011 21:55[!]
No w końcu się za to wzięli,bo była paranoja.
pawel92setter, 03.11.2011 21:58[!]
@Il Capitano
Zauważ, że czasem przez SC robi się z 5 sekund różnicy między zawodnikami całe okrążenie!
DJ Malina, 03.11.2011 22:03[!]
Cytat adnowseb :
No w końcu się za to wzięli,bo była paranoja.

Dokładnie
tomapacz, 03.11.2011 22:15[!]
Najprostsze rozwiązanie - podczas SC obowiązuje zasada niebieskiej flagi.
KryS, 03.11.2011 22:59[!]
Cytat tomapacz :
Najprostsze rozwiązanie - podczas SC obowiązuje zasada niebieskiej flagi.

Polać Mu ;)
General, 04.11.2011 00:16[!]
Przecież kontrola wyścigu oraz poszczególne zespoły mają mapkę GPS z zaznaczonymi bolidami. Co to za filozofia, aby np. na jednym z trzech okrążeń za samochodem bezpieczeństwa jakiś delegat przeszedł się po kolei wzdłuż alei serwisowej i zatrzymywał się tam gdzie jest potrzebna korekta pozycji i przekazywał przez team radio Iksińskiemu odpowiedni komunikat.

"Okey, możesz wyprzedzić 3 bolidy przed Tobą - Virgin, Lotus, Virgin" albo "Okey, zjedź na na bok i lekko zwolnij, musisz puścić 10 bolidów i ustawić się za Lotusem". Raczej ta pierwsza wersja z wyprzedzaniem do przodu jest bezpieczniejsza i spokojnie przez jedno okrążenie do ogarnięcia po tym jak już niektórzy odwiedzą pit lane.
patgaw, 04.11.2011 00:28[!]
tak jak napisał tomapacz, trzeba umożliwić dublowanie podczas sc i po kłopocie.
marla, 04.11.2011 09:58[!]
@tomapacz
Otóż to. :)

Zresztą jakkolwiek tego nie zrobią (lub jakkolwiek tego nie nazwą), kolejność za SC powinna być taka jak aktualna rzeczywista kolejność w wyścigu, bo tak jak jest teraz, to jakiś absurd.
Masio, 04.11.2011 10:15[!]
Powinni ten przepis przywrócić, aby zdublowani mogli odzyskać stracone okrążenie. Oni utrudniają jazdę szybszym kierowcom. To jest po prostu chore. To musi się zmienić!!!
pawel92setter, 04.11.2011 11:42[!]
Głupota! Koncentrujecie się na złej kwestii! Wyobraźcie sobie, że jak wyjeżdża SC lider zdublował 6. zawodnika. W ten sposób robią się dwa wyścigi: o miejsca 1-5 i o miejsca 6-24. Mimo, że przed SC mogła być różnica 10 sek między tymi grupami.

Powinno być oddublowywanie i to przeprowadzone w taki sposób, aby bolidy ustawiały się wg pozycji i były w zbitej grupie.
DJ Malina, 04.11.2011 16:11[!]
@pawel92setter
Zgadzam się z tobą. Właśnie taka sytuacja była w GP Brazylii 2010, że Hulkenberg i Kubica byli zdublowani, a Rosberg nie i Niemiec w tym czasie był dwa razy w boksach, a i tak utrzymał swoją pozycję.
McLuke, 04.11.2011 23:45[!]
Ja też się podpisuje pod tym co napisał Tomapacz - najprościej byłoby gdyby w pewnym momencie (na jakiś określony sygnał) wszystkie zdublowane bolidy zjechały na bok i pozwoliły się minąć czołówce i po kłopocie wg mnie. Po co kombinować?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca