|
|
|
|
|
|
Davidson i Bourdais triumfatorami wyścigu w Zhuhai |
Peugeot przypieczętował tytuł zdobyty podczas ostatniej wcześniejszej rundy. |
|
•Mariusz Karolak, 14 listopada 2011, wyświetlenia: 5755 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Anthony Davidson i Sebastien Bourdais zapewnili Peugeotowi kolejne zwycięstwo w klasie LMP1 w cyklu Intercontinental Le Mans Cup. W chińskim Zhuhai odbyła się ostatnia runda cyklu, w której francuska marka odniosła podwójne zwycięstwo.
Drugi Peugeot był prowadzony przez byłych kierowców Formuły Jeden – Francka Montagny'ego i Stephana Sarrazin. Model 908 okazał się bezkonkurencyjny i główny rywal w postaci Audi R18 TDI, nie miał w Chinach żadnych szans. Najlepszy samochód niemieckiego producenta zajął trzecie miejsce ze stratą okrążenia do zwycięzców.
Timo Bernhard i Marcel Fassler po mniej więcej połowie wyścigu zostali sami na placu boju, gdyż drugie Audi prowadzone przez Allana McNisha i Toma Kristensena, odpadło po problemach z elektryką, które powstały w wyniku kolizji. Lola Rebelion wjechała w tył Audi, za którego kierownicą siedział w tym momencie McNish. Ten Incydent nie przeszkodził jednak Neelowi Janiemu i Nicolasowi Prostowi w zajęciu czwartego miejsca – najlepszego wśród prototypów napędzanych silnikiem benzynowym.
Klasę LMP2 wygrał zespół Signtech Nissan, natomiast klasę GTE Pro ekipa BMW w składzie Jorg Muller i Augusto Farfus. Drugie miejsce w tej klasie również zajęło BMW prowadzone przez Andy'ego Priaulx i Uwe Alzena. Ostatnie, tj. dwudzieste trzecie miejsce, zajął zespół AF Corse, w którym jechali Giancarlo Fisichella i Gianmaria Bruni. Mika Hakkinen reprezentujący zespół AMG China Mercedes nie dojechał do mety.
•Intercont. Le Mans Cup > 2011 > 1000 Km of Zhuhai, Zhuhai - 4,319 km | | | | | | |
Pole position: Anthony Davidson (Peugeot Sport Total) - 1:21,769 (+1 pkt.) Premia za użycie silnika, który ma przepracowane więcej niż 15 godzin: Gianmaria Bruni (AF Corse) +0 pkt. Premia za użycie silnika, który ma przepracowane więcej niż 15 godzin: Frederic Makowiecki (Luxury Racing) +0 pkt. Premia za użycie silnika, który ma przepracowane więcej niż 15 godzin: Oskar Slingerland (Lotus JetAlliance) +0 pkt. Premia za użycie silnika, który ma przepracowane więcej niż 15 godzin: Julien Canal (Larbre Competition) +0 pkt. Premia za użycie silnika, który ma przepracowane więcej niż 15 godzin: Niclas Jonsson (Krohn Racing) +0 pkt. Premia za użycie silnika, który ma przepracowane więcej niż 15 godzin: Pierre Ehret (CRS Racing) +0 pkt. Zdjęcia z imprezy | Klasyfikacje generalne | Kalendarz wyścigów
Pokaż rezultat tego wyścigu z rozbiciem na klasy |
|
Źródło: autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|