F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Red Bull nie potrafi wyjaśnić uszkodzenia opony w bolidzie Vettela

Dla Christiana Hornera najbardziej sensownym wytłumaczeniem jest odłamek na torze.
Michał Sulej, 16 listopada 2011, wyświetlenia: 2177<< | lista | T- | T+ | >>
Przeprowadzona przez Red Bull Racing analiza zniszczonej opony z bolidu Sebastiana Vettela okazała się nieskuteczna w znalezieniu jednoznacznego wytłumaczenia jej uszkodzenia i zespół sądzi, że wyjaśnienie tej zagadki może okazać się zwyczajnie niemożliwe.

Dochodzenie przeprowadzone przy współpracy z Pirelli wykluczyło możliwość konstrukcyjnej wady opony lub wentyla, a włoski producent przyznał także, że nie znaleziono żadnego dowodu na uszkodzenie opony przez odłamki znajdujące się na torze. Red Bull podejrzewa jednak, że to właśnie fragment włókna węglowego z innego bolidu jest najbardziej prawdopodobnym winowajcą w tej sprawie.

Szef zespołu, Christian Horner przyznał, że badania wykonane wraz z Pirelli nie przyniosły rezultatu w postaci znalezienia definitywnej przyczyny nagłego ujścia powietrza z tylnej opony Vettela. „Ciężko pracowaliśmy przy pełnym wsparciu ze strony Pirelli, niestety praktycznie niemożliwe jest znalezienie jednoznacznej odpowiedzi, kiedy do dyspozycji masz tylko torbę szczątków”.

„Nic w naszych danych nie sugeruje, że z oponą było coś nie tak jeszcze przed startem, ale po rozpoczęciu wyścigu nastąpił gwałtowny spadek ciśnienia, kiedy Sebastian przejeżdżał po tarce na wyjściu z pierwszego zakrętu. Sądzimy, że najbardziej prawdopodobną przyczyną jest przebicie opony przez ciało obce, ale prawdziwa odpowiedź może okazać się niemożliwa do znalezienia”.

Horner oddalił spekulacyjne teorie, jakoby defekt opony mógł zostać spowodowany przegrzaniem jej ścianek bocznych przez gazy wydechowe o wysokiej temperaturze. Na materiale filmowym zarejestrowanym przez kamerę umieszczoną na bolidzie Jensona Buttona widoczny był dym wydobywający się z okolicy tylnej części samochodu Vettela, kiedy ustawił się on na polu startowym, jednakże Brytyjczyk twierdzi, że jego źródłem nie była opona, a tlące się nadwozie bolidu.

„Fragment nadwozia został przypalony i po starcie wyglądało to jak dym wydobywający się z opony” – wyjaśnił. „Procedura startowa Sebastiana jest identyczna, jak w przypadku Marka i tak samo wyglądała też przez cały sezon. Ponadto używaliśmy tej samej specyfikacji bolidu, co wcześniej, zatem nie istnieje żaden powód, dla którego nagle powinien zaistnieć ten problem”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.05.2024  The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu
01.05.2024  Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a
30.04.2024  Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu
26.04.2024  Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku
25.04.2024  Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla
Tagi:
Vettel S.
Red Bull

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
MairJ23, 17.11.2011 03:12[!]
@zgf1 strzal jak magiczna kula Lee Harvey Oswalda !

@duca dokladnie - dlatego Webber jak wjechal na zmiane to ekipa sie przygladala jego zawieszeniu i oponom z tylu !!
marios76, 19.11.2011 22:21[!]
@monza82 - klawiatura, czcionka rozumiem. Tekst już mniej. Ale proszę Cię- jak jeszcze nie całkiem zapomniałeś język ojczysty to... hamulców, nie ChamulcY :) I nie pisz że we Francji pisze się mitsubisChi, bo nie uwierzę :)
Jak chcieli zbadać tę oponę, to mógł Seba zostać przy tym zakręcie we żwirku :) Poza tym niby tylko kapeć, ale nie mogli koła zmienić... może jakaś usterka doprowadziła do przetarcia boku opony? Może ten wydech...
monza82, 21.11.2011 14:55[!]
moze i ten wydech byc moze ale jakos do tej pory nie rzwalaly sie opony redbulach
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca