|
|
|
|
|
|
Drugi dzień testów na torze Jerez |
Do Williamsa dołączyły w środę zespoły McLaren, Red Bull i Toyota. |
|
•Marek Roczniak, 28 wrze?nia 2005, zmieniony 28.09.2005 19:57, wyświetlenia: 1078 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
| | | | | P. | Kierowca | Konstruktor | Op. | Czas okr. | Strata | Okr. |
|
1. | Pedro de la Rosa | McLaren Mercedes | | 1:16,410 | | 83 |
2. | Mark Webber | Williams BMW | | 1:16,734 | +0,324 | 103 |
3. | Antonio Pizzonia | Williams BMW | | 1:16,790 | +0,380 | 79 |
4. | Alex Wurz | McLaren Mercedes | | 1:16,834 | +0,424 | 71 |
5. | Vitantonio Liuzzi | Red Bull Cosworth | | 1:17,019 | +0,609 | 109 |
6. | Ralf Schumacher | Toyota | | 1:17,652 | +1,242 | 87 |
7. | Ricardo Zonta | Toyota | | 1:20,762 | +4,352 | 70 |
| |
|
|
Kierowca testowy zespołu McLaren, Pedro de la Rosa, uzyskał najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia podczas drugiego dnia testów na torze Jerez. Zajmująca obecnie pierwszą pozycję w klasyfikacji generalnej konstruktorów stajnia z Woking rozpoczęła dzisiaj przygotowania do finałowych wyścigów sezonu 2005, w których oprócz de la Rosy uczestniczył także drugi kierowca testowy, Alex Wurz. Austriak uplasował się na czwartej pozycji, mając blisko pół sekundy straty do swojego partnera. Obaj kierowcy testowali opony Michelin, przy czym aktywność de la Rosy ograniczyły nieco problemy z silnikiem.
Pomiędzy kierowcami McLarena kolejno na drugiej i trzeciej pozycji znaleźli się reprezentanci Williamsa, Mark Webber i kierowca testowy Antonio Pizzonia, który został ponownie wyznaczony na zastępcę Nicka Heidfelda i wystartuje także w ostatnich dwóch wyścigach tego sezonu. Obaj kierowcy uzyskali niemal identyczne czasy, tracąc ponad 0.3 sekundy straty do de la Rosy, a do ich obowiązków należały testy opon Michelin, sprawdzanie nowych kanałów hamulcowych i praca nad ustawieniami przedniego zawieszenia. Dla stajni z Grove był to ostatni dzień testów w tym sezonie, bowiem wykorzystała ona już swój 30-dniowy limit wynikający z zawartego w tym roku dżentelmeńskiego porozumienia o redukcji testów. Pod porozumieniem tym nie podpisała się tylko ekipa Ferrari.
Piąty czas uzyskał jedyny obecny dzisiaj na hiszpańskim torze Jerez reprezentant Red Bull, Vitantonio Liuzzi. Piątkowy tester stajni z Milton Keynes był najbardziej aktywnym uczestnikiem drugiego dnia testów, łącznie przejeżdżając 109 okrążeń. Na ostatnich dwóch pozycjach środowe testy ukończyli reprezentanci Toyoty, Ralf Schumacher i kierowca testowy Ricardo Zonta. Młodszy z braci Schumacherów skoncentrował się na przygotowaniach do Grand Prix Japonii i Chin, a jego strata do najszybszego kierowcy wyniosła ponad sekundę. Tymczasem Zonta zasiadł za kierownicą TF105B i kontynuował testy rozwojowej wersji silnika V8. Obydwu kierowców z japońskiej stajni gnębiły dzisiaj liczne problemy.
W czwartek do zespołów McLaren, Red Bull i Toyota dołączą ekipy B.A.R i Renault. Francuską stajnię reprezentował będzie między innymi młody Brazylijczyk Lucas di Grassi, należący do programu rozwojowego kierowców Renault (RDD). Dla 21-letniego kierowcy F3 Euro Series będzie to oczywiście debiut za kierownicą bolidu F1.
Źródło: pitpass.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|