F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2005
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Dlaczego Hondzie zależy na drugim zespole F1?

Sato to nie jedyny powód, dla którego Honda chce zaopatrywać w silniki jeszcze jeden zespół.
Marek Roczniak, 6 pa?dziernika 2005, zmieniony 10.11.2005 22:17, wyświetlenia: 1643<< | lista | T- | T+ | >>
Takuma Sato to nie jedyny powód, dla którego Honda chce zaopatrywać w swoje silniki jeszcze jeden zespół Formuły 1. Chodzi tu także o współzawodnictwo z Toyotą przymierzającą się do współpracy z Williamsem od 2007 roku, oraz z innymi czołowymi stajniami dążącymi do utworzenia swoich "juniorskich" ekip. Od przyszłego roku w F1 będą obowiązywały nowe silniki V8 i im więcej zespołów będzie korzystało z jednostek danego producenta, tym szybciej będzie on mógł je rozwijać. Ferrari ma już pomocnika do testowania swoich silników w sezonie 2006 w postaci Red Bull Racing, McLaren według nieoficjalnych doniesień nosi się z zamiarem utworzenia "juniorskiej" stajni – jeśli Honda chce myśleć poważnie o mistrzostwie, drugi zespół może wkrótce stać się dla niej koniecznością.

Pytanie tylko, czy w ciągu zaledwie kilku miesięcy można stworzyć zupełnie nowy zespół, tak aby mógł on zadebiutować już w przyszłym sezonie? Władze zespołu B.A.R Honda twierdzą że tak, zapewniając jednocześnie wszystkich, że za nowym zespołem stoją kompetentni ludzie. Pomocny w tym wszystkim może być fakt, że B.A.R do końca grudnia będzie jeszcze należał w większości do koncernu tytoniowego British American Tobacco, który może na przykład odsprzedać prawa intelektualne tegorocznego bolidu 007 nowej ekipie. Przejęcie pozostałych udziałów w B.A.R od BAT przez Hondę spowoduje, że przyszłoroczny bolid Hondy (008) prawnie nie będzie miał już żadnych powiązań z 007, przynajmniej jeśli chodzi o Concorde Agreement. Tak więc inny zespół będzie mógł bez przeszkód oprzeć swój bolid na konstrukcji 007, jeśli będzie w posiadaniu jego praw intelektualnych.

Mało tego, Honda ma mieć w przyszłym roku zupełnie nowy motorhome, a więc wystarczy obecny "dom na kółkach" B.A.R przemalować na inne barwy i gotowe. Nowy zespół mógłby mieć nawet swoją siedzibę w Brackley, gdyż Honda planuje już rozbudowę dotychczasowej infrastruktury B.A.R. McLaren także dysponuje swoją dawną siedzibą w Woking, w której być może zadomowi się nowy zespół mający korzystać z silników Mercedesa, o ile takowy powstanie. W tej sytuacji nowy zespół partnerski Hondy potrzebowałby tylko ludzi do zarządzania (których najprawdopodobniej już ma) i ekipę techniczną. Silniki, wsparcie techniczne, a nawet dwóch kierowców ze sporym doświadczeniem (Takuma Sato i Anthony Davidson) zapewniłaby Honda. Na papierze wszystko wygląda dobrze – teraz trzeba tylko zaczekać na realizację planów...

Źródło: GrandPrix.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.04.2024  Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026
12.04.2024  Watanabe: Honda nie wetowała nowego kontraktu Astona z Alonso
11.04.2024  Alonso: Perspektywa współpracy z Hondą działa na mnie motywująco
08.04.2024  Autosport: Aston oferuje Sainzowi posadę u boku Lance'a Strolla
21.03.2024  Aramco chce przejąć zespół Astona Martina?
Tagi:
Honda
BAR
Super Aguri

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Szakall, 06.10.2005 19:25[!]
jaki tam Takuma Sato i Anthony Davidson a kurcze Roberta kubice to co ?;/ zapomnieli ?;(
KIU, 06.10.2005 22:00[!]
Szkall a Rober w zespole juniorskim McLArena bo i tak jesli to przejdzie to w 2007 na samochodach Hondy benda takie numerki 19,20,21,22 :) Pozdro dla fanów Hondy haha
JB, 07.10.2005 08:59[!]
szkoda Roberta do McLarena, na pewno będą mieli problemy z silnikami v8. zresztą 4sezony zajęło im przygotowanie czegos co się nie sypie :P
Honda Power!
tweedy, 07.10.2005 14:05[!]
To juz niedlugo F1 moze wygladac bardzo ciekawie :) Jesli tendencja sie utrzyma to kazdy zespol fabryczny, a jest ich 6 (o ile sie nie myle), stworzy zespol juniorski. Dodajmy do tego RedBull tez z juniorskim zespolem, Midland i Williams i wychodzi 16 zespołow (32 kierowcow)!!! W tym 7 zespolow juniorskich, a taka liczba pozwolilaby na stworzenie klasyfikacji Juniorskich Mistrzostw Swiata F1, wyscigi zyskałyby bardzo duzo na atrakcyjnosci i do tego Kubica moglby zostac pierwszym w historii Mistrzem Swiata Juniorow F1!!! eh.... chyba za bardzo sie rozmarzylem :P
RENO, 07.10.2005 15:15[!]
nie mistrzem świata junirów f1, tylko prawdziwym mistrzem swiata F! !!! :)
KIU, 08.10.2005 08:16[!]
JB ale Honda jakos nigdy nie zrobiła dobrego silnika zeby wygrac chociaz jedno GP a McLaren z Problemammi potrafi wygrac :)
JB, 08.10.2005 08:48[!]
... chciales powiedziec z wybuchami (chyba ze juz nie chcesz pamietac POPRZEDNIEGO SEZONU hah:D, znow Kimiemu poszedl silnik podczas tego weekendu. On jezdzic nie umie, czy te Mercedesy są takie beznadziejne?
Majster, 08.10.2005 20:09[!]
Zdecydowanie Mercedesy są złe. Montoya też miał pare razy pecha.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca