F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Mercedes W03 posiada innowacyjną koncepcję podwójnego dyfuzora?

Zdjęcia i obserwacje wywołały kolejną falę spekulacji na temat nowego bolidu stajni z Brackley.
Nataniel Piórkowski, 24 lutego 2012, wyświetlenia: 3376<< | lista | T- | T+ | >>
Po kanale W, obserwatorzy odkryli kolejną tajemniczą innowację w samochodzie Mercedes W03.

Na padoku panuje utarta opinia, że niemiecka stajnia zdecydowała się opóźnić prezentację nowego bolidu, ponieważ zastosowała w nim szereg bardzo innowacyjnych rozwiązań, które mają za zadanie pomóc Michaelowi Schumacherowi oraz Nico Rosbergowi walczyć o pozycje w samym czubie stawki.

Auto Motor und Sport informuje, że mechanicy zespołu z Brackley robią co tylko w ich mocy, aby jak najlepiej ukryć przód i tył W03, a w przerwie pomiędzy sesjami, u wyjazdu z garażów stawiane są ogromne ekrany zasłaniające widok na samochód i prowadzone przy nim prace. Fotoreporterom i obserwatorom na torze udało się jednak wypatrzyć nowy sekret zespołu, który znajduje się poniżej lampki zapalającej się podczas deszczu i opisywany jest jako coś na wzór podwójnego dyfuzora.

Włoska La Gazetta dello Sport twierdzi, że zadaniem tego rozwiązania jest wytwarzanie efektu podobnego do tego, którego pionierem był poprzednik Mercedesa – BrawnGP, a który przyczynił się do wywalczenia przez Jensona Buttona tytułu mistrza świata. Z kolei Auto Motor und Sport zaznacza, że koncepcja różni się od zakazanej konstrukcji podwójnego dyfuzora, ponieważ powietrze jest kierowane przez otwory w tylnej części pokrywy silnika.

Rozwiązanie inżynierów z Brackley nie stoi w sprzeczności z zapisami zakazującymi stosowania dmuchanych dyfuzorów, ale podobno wiąże się ze sprytną koncepcją przekierowania gazów z wydechu. W dodatku innowacja Mercedesa może służyć także jako bierny kanał F, współgrający z systemem DRS.

Oczywiście żaden z kierowców, ani szefów Mercedesa nie chce komentować dociekań mediów. Pytany o tajemnicze kanały, Rosberg odpowiedział: „Co to jest?”, a Schumacher odparł czymś w rodzaju kwaknięcia. Szacunku przed swymi rywalami nie krył za to szef mistrzowskiego zespołu Red Bulla – Christian Horner: „Mercedes to dobry zespół. Mają kilku dobrych ludzi, więc lekceważenie ich byłoby po prostu głupie”.

Źródło: onestopstrategy.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
05.05.2024  Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem
04.05.2024  Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024
03.05.2024  Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem
01.05.2024  Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami
24.04.2024  Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku
Tagi:
Mercedes

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
michal132, 24.02.2012 09:58[!]
Żeby tylko nie przedobrzyli z tymi innowacjami bo będzie R31
IceMan11, 24.02.2012 11:42[!]
rentonB, 24.02.2012 11:47[!]
Patrzac na Race Simy sa 1s za RB, wiec cos slabe te ich wynalazki ;)
schuey, 24.02.2012 12:04[!]
Bolid robiony pod Schumachera. No cóz..jeżeli ktoś ma wiecej wyobraźni i polotu jego zespół słucha w pierwszej kolejności. Oczywiście nie mylić, żę Schumi konstruował bolid. Chodzi tu o pewne sugestie podczas budowy i analizy bynajmniej teraz- podczas testow. W tym roku a to już 3ci rok startów Schumiego ów kierowca zawita kilka razy na podium. Mam jeszcze nadzieje na asa w rękawie. Wyłoży go kierowcom Ferrari i MClarena. O Lotusie nie wspominam bo im sie coś fura kupy nie trzyma. Zrymowało mi sie czy jak?
Q_be_2, 24.02.2012 13:26[!]
No, no sypnie asami z rękawa, żeby go tylko Romek za bardzo nie objeżdżał.
jpslotus72, 24.02.2012 14:21[!]
Nie lekceważę Mercedesa - ale już W02 był robiony "pod Schumachera"... Może tym razem wyciągnęli właściwe wnioski.
schuey, 24.02.2012 14:29[!]
Nie chcialbyś tego

Kiedys F310 i F310B też były pod niego robione.Nowości nie odkryłes o bolidzie W02. On dobrze wie jak wejsc na szczyt. Gdyby to mialo trwać nawet aż pojawi sie W04 czy W05 jak kiedys F12000:)
jpslotus72, 24.02.2012 15:53[!]
Cytat schuey :
Nie chcialbyś tego
No tak - UFO, jasnowidzenie i telepatia... To pozwala lepiej ode mnie wiedzieć czego ja chcę lub nie chcę.
Jeszcze kiedy nieznana była obsada bolidów, ucieszyłem się na pierwsze wieści o powrocie Mercedesa pod firmową marką - po "wiekach" nieobecności. Jest to rodzaj "powrotu do źródeł" (tym bardziej, że powrócił faktyczny kontynuator tradycji tego koncernu, a nie ekipa, która podszywa się pod legendarny "szyld")... Jeśli - na podstawie danych czy obserwacji - krytycznie oceniam formę jakiegoś zespołu czy kierowcy, to nie znaczy, że tym samym źle mu życzę. Tylko "logika" kiboli oparta jest na takich prymitywnych "równaniach".
schuey, 24.02.2012 18:13[!]
Widze, że masz ochote na dłuższa konwersację. Ale kilkanaście czy kilka artykułów wstecz byłeś zupełnie inaczej nastawiony. Czy do zespołu to nie wiem ale kierowcy na pewno. A tu nagle afont i koniec tematu bo sie szybko pożalisz i znów dostane bana (czyt. tygodniowe wakacje od serwisu).
jpslotus72, 24.02.2012 19:06[!]
Zatem bez długich wywodów - nie odróżniasz krytyki od awersji.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca