|
|
|
|
|
|
Perez najszybszy przedostatniego dnia testów w Barcelonie |
Popołudniowa sesja stała pod znakiem dynamicznie rozwijającej się pogody. |
|
•Nataniel Piórkowski, 3 marca 2012, wyświetlenia: 4467 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Sergio Perez utrzymał pozycję na szczycie tabeli najlepszych rezultatów, osiągniętych podczas trzeciego dnia ostatniej tury przedsezonowych testów w Barcelonie.
Meksykanin wykręcił o poranku najlepszy czas okrążenia 1:22,094, korzystając z miękkiej mieszanki ogumienia Pirelli. Po południu kierowca Saubera skoncentrował się na symulacji wyścigu z dużą ilością paliwa na pokładzie swego C31.
Jenson Button był za to jednym z niewielu kierowców, którzy nie zdecydowali się wykonać popołudniem serii dłuższych przejazdów. Korzystając ze średniej mieszanki ogumienia oraz małego zapasu paliwa, reprezentant McLarena wskoczył na drugą lokatę, popisując się rezultatem ustępującym zaledwie 0,009 sek osiągnięciu Pereza. Największą liczbą przejechanych okrążeń może pochwalić się za to Daniel Ricciardo. Australijczyk pokonał 130 kółek, wykonując złożoną symulację wyścigu, którą pokrzyżowały dopiero opady deszczu. Tor nie wysechł już jednak na tyle, aby jakikolwiek kierowca mógł powrócić na niego na slickach.
Czwarte miejsce wyjeździł dziś Felipe Massa, który podobnie jak Ricciardo podjął decyzję o kontynuowaniu symulacji wyścigu podczas największego natężenia opadów, przy wykorzystaniu przejściówek Cinturato. Kolejną lokatę zajął Paul di Resta. Szkot przerwał swą symulację wyścigu po 52 okrążeniach, przez znaczne pogorszenie warunków atmosferycznych. Pod koniec sesji pojawiła się pierwsza i jedyna czerwona flaga. Do jej wywieszenia przyczynił się Bruno Senna, który zatrzymał swojego Williamsa za dohamowaniu do zakrętu nr 10. Brazylijczyk wykręcił dziś jednak czas pozwalający na zajęcie szóstej pozycji w tabeli.
Za kierowcą z Sao Paulo uplasował się Heikki Kovalainen z Caterhama i Mark Webber z Red Bull Racing, który przejechał dziś tylko jeden przejazd liczący więcej niż pięć okrążeń. Ostatnie miejsca zajęli kierowcy Mercedesa i Lotusa, a o ile Rosberg przejechał dziś pokaźną liczbę 129 okrążeń, Raikkonen stracił ponad godzinę na usunięcie problemu z kolumną kierownicy. Po powrocie do realizacji programu mistrzowi świata z 2007 roku udało się przejechać w sumie tylko 43 kółka.
•Testy grupowe w Montmelo, dzień 3/4 - 03.03.2012, Catalunya - 4,655 km | | | | | P. | Kierowca | Nar. | Zespół / bolid | Op. | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. | Km |
|
1. | Sergio Perez | | Sauber Ferrari C31 | | 1:22,094 | - | - | 113 | 526,015 |
2. | Jenson Button | | McLaren Mercedes MP4-27 | | 1:22,103 | 0,009 | 0,009 | 44 | 204,820 |
3. | Daniel Ricciardo | | Toro Rosso Ferrari STR7 | | 1:22,155 | 0,061 | 0,052 | 131 | 609,805 |
4. | Felipe Massa | | Ferrari F2012 | | 1:22,413 | 0,319 | 0,258 | 122 | 567,910 |
5. | Paul di Resta | | Force India Mercedes VJM05 | | 1:22,446 | 0,352 | 0,033 | 108 | 502,740 |
6. | Bruno Senna | | Williams Renault FW34 | | 1:22,480 | 0,386 | 0,034 | 111 | 516,705 |
7. | Heikki Kovalainen | | Caterham Renault CT01 | | 1:22,630 | 0,536 | 0,150 | 64 | 297,920 |
8. | Mark Webber | | Red Bull Renault RB8 | | 1:22,662 | 0,568 | 0,032 | 70 | 325,850 |
9. | Nico Rosberg | | Mercedes F1 W03 | | 1:22,932 | 0,838 | 0,270 | 129 | 600,495 |
10. | Kimi Raikkonen | | Lotus Renault E20 | | 1:25,620 | 3,526 | 2,688 | 43 | 200,165 |
| |
|
Źródło: autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|