F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2005
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Tor Paul Ricard wyróżniony przez FIA

Francuski obiekt pierwszym Centrum Doskonałości dla Sportów Motorowych.
Marek Roczniak, 28 pa?dziernika 2005, wyświetlenia: 1028<< | lista | T- | T+ | >>
Położony na południu Francji w Le Castellet nowoczesny tor testowy Paul Ricard High Tech Test Track został wybrany przez Instytut FIA jako pierwsze Centrum Doskonałości dla Sportów Motorowych (Centre for Motor Sport Excellence).

Obiekt ten od tej pory będzie służył nie tylko do testowania bolidów Formuły 1 i innych serii wyścigowych, ale będą tu także organizowane seminaria na temat poprawy bezpieczeństwa i kursy szkoleniowe dla pracowników związanych ze sportami motorowymi, natomiast Instytut FIA będzie tu sprawdzał swoje najnowsze rozwiązania w dziedzinie bezpieczeństwa.

Tor Paul Ricard HTTT został wybrany ze względu na wysokie standardy bezpieczeństwa i ich stałą poprawę. Do jego unikalnych cech należą między innymi 25-akrowe pobocza, wyłożone specjalnym typem szorstkiego asfaltu zamiast stosowanych na innych torach żwirowisk i skomputeryzowany system ostrzegania kierowców przed niebezpieczeństwem na torze, który za pomocą nadajników zapala w kokpitach bolidów światełka ostrzegawcze.

Tor ten dysponuje także nowoczesnym centrum medycznym z dwoma cyfrowymi aparatami rentgenowskimi. Jest to jedno z najbardziej zaawansowanych centrów medycznych tego typu przy torach wyścigowych na całym świecie. W jego skład wchodzi lądowisko dla helikopterów, w pełni wyposażona karetka reanimacyjna, dwułóżkowa sala z pełnym wyposażeniem medycznym (wliczając w to sztuczne podtrzymywanie życia) i specjalna jednostka do pierwszej pomocy w przypadku poważnych poparzeń. Centrum zarządza medyczny delegat FIA odpowiedzialny za Rajdowe Mistrzostwa Świata, Jean Duby.

Prezydent Instytutu FIA, Sid Watkins, powiedział: „Paul Ricard udowodnił, że jest jednym z najbezpieczniejszych torów na całym świecie, a jego centrum medyczne jest po prostu bezkonkurencyjne. Jestem zachwycony, że Instytut FIA oficjalnie docenił wysokie standardy bezpieczeństwa, wybierając tor Paul Ricard jako pierwsze Centrum Doskonałości dla Sportów Motorowych”.

Przewiduje się, że na każdym kontynencie wybrany zostanie tor wyścigowy, który będzie służył jako centrum do poprawy standardów bezpieczeństwa w sportach motorowych, przy okazji stanowiąc wzór do naśladowania. Właścicielem Paul Ricard HTTT jest szef administracji Formuły 1, Bernie Ecclestone.

Źródło: FIA
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
12.07.2023  Grand Prix Francji z zielonym światłem od Emmanuela Macrona
25.08.2022  Francja straciła miejsce w kalendarzu na sezon 2023
24.07.2022  GP Francji: wyniki wyścigu
24.07.2022  Verstappen wygrywa GP Francji po wypadku Leclerca
24.07.2022  Ocon: GP Francji w Le Mans byłoby czymś niesamowitym
Tagi:
Paul Ricard
FIA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
nickolas, 28.10.2005 20:01[!]
skoro tor jest taki bezpieczny, to po co te helikoptery, karetki, szpital ?
;)
W, 28.10.2005 21:27[!]
A po co straż pożarna na lotniskach...?
Po to samo.

Szkoda, że w Polsce nie ma nawet ośrodka szkolenia kierowców z prawdziwego zdarzenia, a co dopiero toru...
viertolcia, 28.10.2005 21:34[!]
przepraszam za to słownictwo, ale z Ecclestone'a jest prawdziwy s***ysyn!!! rozumiem że jest to bardzo bezpieczny tor ale Bernie zrobił to tylko po to zeby zarobić kolejne miliony i teraz ze względu na kłopoty finansowe spa-francorchaps wysiuda ten historyczny i jeden z najpiękniejszych torów wyścigowych z kalendarza!!! to co on robi w F1 razem z mosleyem zaczyna mi przypominac nasz rząd!!!
Maraz, 28.10.2005 22:09[!]
Co by nie mówić, kłopoty finansowe promotora GP Belgii to nie wina Ecclestone'a. Owszem, prawo do organizowania wyścigu F1 sporo kosztuje, ale jakoś w większości krajów to się mimo wszystko opłaca. Jeśli władze Walonii mają gdzieś fakt, że wyścig F1 generuje spore dochody dla całego regionu i nie chcą pokryć części opłaty za prawo do organizowania wyścigu, to znaczy, że na F1 im po prostu nie zależy. Popatrz na Bahrajn, Chiny i Turcję - różnica w podejściu do sprawy jest kolosalna. Ja też nie jestem zadowolony z tego, że Spa może znowu zniknąć z kalendarza, ale F1 to wielki biznes i nic tego nie zmieni.
Pit, 29.10.2005 22:23[!]
Maraz nic dziwnego,
1) w Europie jest 10 GP (nie liczac Turcji), a chyba FIA zależy aby był to sport ogólnoświatowy, pamiętacie kiedyś było GP w RPA a teraz w Afryce nie ma ani jednego.
2) wszyscy wiedzą że motorem napędowym są firmy tytoniowe, a wiecie jak to wygląda w Europie, zero reklamy więc mogą być coraz mniej zainteresowane ładowaniem kasy
3 )Chiny i Azja są rynkami o dużym potencjale sprzedaży nowych samochodów

Więc moim zdaniem biorąc pod uwagę te czynniki należy się spodziewać w najbliższym czasie zmniejszenia ilości Gp w Europie.
I jeszcze jedno, jeżeli w Polsce powstałby nawet tor F1, to z zakazem reklam paierosów i naszym potencjałem sprzedaży nowych samochodów ( zwłaszcza ostatnio), nie widzę najmniejszych szans na organizację GP.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca