F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Mercedes może opuścić F1 ze względu na skandal korupcyjny?

Statut Daimlera surowo zabrania związków ze skorumpowanymi podmiotami.
Nataniel Piórkowski, 27 czerwca 2012, wyświetlenia: 2465<< | lista | T- | T+ | >>
Skandal łapówkowy może pociągnąć za sobą odejście Mercedesa z grona fabrycznych zespołów Formuły 1.

Zdaniem gazety Handelsblatt niemiecki koncern ze szczególną uwagą śledzi losy afery łapówkowej, w którą zamieszany jest były bankier – Gerhard Gribkowsky oraz szef FOM, Bernie Ecclestone. Artykuł mówi, że zaangażowanie Brytyjczyka w przekupstwo miałoby poważne konsekwencje dla dalszej obecności Srebrnych Strzał w sporcie.

Wyżsi urzędnicy Daimlera są podobno bardzo zaniepokojeni sygnałami o łapówkach w sporcie, ponieważ ich dalszy udział w rywalizacji musiałby zostać zaniechany z powodu wewnętrznych, bardzo restrykcyjnych statutów antykorupcyjnych. „Daimler nie toleruje niemoralnych lub korupcyjnych praktyk swoich pracowników lub partnerów biznesowych” – możemy przeczytać w dokumencie.

Prawnik Laurenz Schmitt przyznał, że z praktycznego punktu wiedzenia łapówka Ecclestone'a może zostać podpięta pod zapis statutu koncernu, z czym zgadza się inny ekspert mówiący, że jeśli supermo F1 rzeczywiście przekazał Gribkowskiemu określoną kwotę, Daimler będzie musiał wycofać się ze startów w Formule 1. Rzecznik Mercedesa powiedział z kolei gazecie Bild: „Cieszymy się z oceny ostatnich zarzutów w Formule 1, a teraz czekamy na wyjaśnienia ze strony organów władzy”.

Źródło: onestopstrategy.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.05.2024  Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami
24.04.2024  Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku
21.04.2024  Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami
20.04.2024  Hamilton: Wiatr przyczyną odpadnięcia w Q1
19.04.2024  Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach
Tagi:
Mercedes
Ecclestone B.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
YAHoO, 27.06.2012 09:50[!]
Trochę brzmi jak zwykły pretekst, żeby nie było że opuścili F1 bez powodu ;-)
Semai, 27.06.2012 09:50[!]
No dokładnie. Szukanie usprawiedliwienia już rozpoczęte, choćto jest wyjątkowo cienkie :P
Matti, 27.06.2012 09:54[!]
Nie wiem czy cienkie - jeżeli Mercedes chwali się tym że nie ma nic wspólnego z podmiotami które mają jakieś powiązania korupcyjne, i udaje mu się taki status utrzymać to może być to dla nich ważny powód. Możliwe że to tylko pretekst do odejścia, i możliwe że jestem naiwny sądząc że nie tylko o kase niektórym firmom chodzi :)
nuciula, 27.06.2012 10:09[!]
Brawo za wysokie standardy. Ach, gdyby inne firmy - w tym szczególnie polskie - miały takie standardy.
Kojag, 27.06.2012 10:14[!]
To chyba by musieli porzucić wszystko co związane z F1, czyli SC i Medical car też by musiały być zmienione...
RY2N, 27.06.2012 10:23[!]
właśnie, ciekawe czy dostarczanie SC i Medical carów też się odbyło na warunkach rynkowych? Na pewno Ferrari, też by chętnie dostarczyło SC (a Fiat lub Renault Medical cara). Ciekawe jakie były prawdziwe kryteria wyboru, bo podejrzewam tu jakieś dodatkowe opłaty/korzyści dla Berniego.
Ralph1537, 27.06.2012 12:03[!]
Oni porostu szukaj powodu żeby opuścić f1
jpslotus72, 27.06.2012 12:59[!]
Czarne chmury (czy może raczej czarne flagi) na najwyższych piętrach koncernu wiszą nad firmowym zespołem już od momentu jego powrotu do F1 - który dla wielu decydentów był kontrowersyjny. Ich zdaniem dział Sportowy się pośpieszył i nie przekonsultował wystarczająco tego kroku ze wszystkimi "szychami" w zarządzie i wśród istotnych udziałowców. Dlatego fundament pod wyścigową ekipą jest przez cały czas niepewny. Niemiecki koncern nie będzie jednak podejmował jakichś nagłych, pochopnych decyzji - więc stale mamy do czynienia z różnymi sygnałami, które mają na celu sondowanie reakcji rynku, świata "motorsportu" i ogólnej opinii publicznej, aby - po rozważeniu wszelkich możliwych konsekwencji, na podstawie bilansu "za" i "przeciw" - podjąć najkorzystniejszą dla koncernu decyzję. Moim zdaniem, wiele wskazuje na to, ze w tej fazie chodzi już raczej o możliwie najbardziej dyplomatyczne (z maksymalnym ograniczeniem strat) wycofanie się z "imprezy"... Ale to tylko przypuszczenie - głowy za to nie dam.
Brawn powinien jednak już ruszyć swoją głową i poważnie rozglądać się za możliwościami przetrwania zespołu na nowym fundamencie własnościowo-sponsorskim.
Amalio, 27.06.2012 13:05[!]
Fiat lub Renault Medical Cara? A co oni takiego oferują co na niego by się nadawało? :]
RY2N, 27.06.2012 13:09[!]
np Jeep SRT8 żeby daleko nie szukać
Schumacher, 27.06.2012 13:14[!]
Wyjaśnienia są dwa:

1. usprawiedliwienie do opuszczenia F1
2. ugranie lepszego kontraktu z Bernim na kolejne lata

czas pokaże co okaże się prawdą.
SirKamil, 27.06.2012 14:50[!]
Cytat nuciula :
Brawo za wysokie standardy. Ach, gdyby inne firmy - w tym szczególnie polskie - miały takie standardy.

Te standardy nie wzięły się z powietrza...
http://wyborcza.b...kary_za_lapowki.html
akkim, 27.06.2012 16:32[!]
@SirKamil

Te "standardy" to przecież jest codzienność nasza,
masz kopertę to i znajdzie się solidna praca ;)
Dante, 29.06.2012 20:08[!]
@Amalio - Zobacz sobie jakie marki mają oba koncerny a będziesz miał po prostu moc możliwości do wyboru. Dla przykładu Fiacik ostatnio wykupił Chryslera więc można by walnąć nowego Vipera jako SC, a jakiegoś amerykańskiego SUV'a jako Medical Car.
maroo, 30.06.2012 12:30[!]
Wydaje się że tak może być - koncerny mają pewne zapisy w swojej polityce i nie mogą publicznie zapisów którymi pewnie się chwialili nieraz - łamać. Zatem jeśli tak jest to mnie nie zdziwi gdy będą naciski by zapisy statutu firmy utrzymać. W biznesie pewne rzeczy dają zbyt wiele by je zbagatelizować, nawet jeśli zbagatelizowanie ich nie przyniosło by jakiegoś wielkiego problemu ze sobą.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca