|
|
|
|
|
|
Michael: Tempo rozwojowe będzie w tym roku niezwykle wyśrubowane |
Australijczyk sądzi, że to dlatego tak wiele uwagi przykłada się do postojów. |
|
•Nataniel Piórkowski, 28 czerwca 2012, wyświetlenia: 1470 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Sam Michael sądzi, że z uwagi na małe różnice w stawce, wyścig rozwojowy samochodów będzie w tym roku zacięty bardziej, niż kiedykolwiek wcześniej.
„Przed nami jeszcze wiele pracy i stan ten utrzyma się przez resztę roku. W kolejnych wyścigach każdy zespół, także my pokaże coś nowego. Tempo rozwoju będzie w tym roku naprawdę ostre. Jeśli 50 milisekund oznacza jedno miejsce na starcie, to musisz starać się o poprawę, nawet malutką”.
„W tym wszystkim najzabawniejsze jest to, że większy nacisk kładzie się dziś prawdopodobnie na elementy mechaniczne, ponieważ aerodynamika nie ma większego znaczenia. Program aero każdego z zespołów jest mocno rozbudowany i to on zajmuje się rozwojem samochodu na tej płaszczyźnie. Aerodynamika wciąż jest kluczowa, wciąż odgrywa pierwszorzędną rolę, ale musisz znaleźć czas, aby pracować nad innymi strefami” – wyjaśniał dyrektor sportowy McLarena.
Michael przyznał również, że mikroskopijne różnice pomiędzy zespołami przekładają się także na unowocześnienia znajdujące zastosowanie podczas obsługi samochodów w alei serwisowej. „Postoje są teraz niezwykle istotne i to dlatego zyskują tak wiele uwagi. W przeszłości, jeśli nawet straciłeś sekundę na swoim pit-stopie, to nie miało to większego znaczenia, ponieważ różnice były tak duże, a osiągi samochodu pełniły miano dominującego czynnika. Teraz każdy drobiazg urósł do miana priorytetu, co wytworzyło bardzo dobrze wyrafinowane widowisko. Jeśli popełnisz błąd, to za niego płacisz i myślę, że dlatego w tym roku tak wiele uwagi poświęca się wyeliminowaniu podobnych komplikacji. W McLarenie nie jest inaczej”.
Źródło: autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|