F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Williams sprzeciwia się inwazyjnemu kontrolowaniu kosztów

Ekipa z Groove nie chce, by ktoś wtykał nos w ich biznes.
Paweł Zając, 30 czerwca 2012, wyświetlenia: 1542<< | lista | T- | T+ | >>
Sir Frank Williams powiedział, że jest przeciwny jakimkolwiek inwazyjnym metodom kontroli kosztów w Formule Jeden, jednak nalega na ograniczenie wynagrodzeń kierowców.

Pośród toczących się dyskusji na temat przyszłych kontroli kosztów w F1, Williams powiedział, że nie chce by ingerowano w finanse zespołów.

„Jestem przeciwny jakiemukolwiek rodzajowi ingerencji” – powiedział szef ekipy z Groove. „Nie chcę, żeby osoby trzecie wpływały na czyjś biznes, jacyś ludzie kręcili się wokół i sprawdzali to czy tamto. To jak codzienne czekanie na poborcę podatkowego. Williams nie prosi o więcej ograniczeń, jednak wiele razy mówiłem już, że powinniśmy kontrolować koszty związane z kierowcami”.

Frank Williams uważa także, iż ludzie powinni zaakceptować nierówność finansową jako część Formuły Jeden. „Mamy 12 zespołów i każdy działa w innych warunkach” – powiedział Brytyjczyk. „Mamy kilka ekip producenckich. Jedną z nich jest Ferrari, które wydaje się mieć dużo pieniędzy. To jednak nie problem, to Ferrari, które jest rdzeniem F1 i tak powinno być. Nie mam z tym problemu. W padoku jest bardzo wiele osób, które mają na głowie więcej włosów niż ja i to zawsze mnie wkurzało, jednak można się nauczyć z tym żyć”.

„Nie jestem wyjątkowy, jednak wiem na pewno, że miliony ludzi wręcz zabiłoby, żeby być w F1. Może przesadzam, jednak Formuła Jeden jest tak atrakcyjna, że po prostu chcą być jej częścią. Ludzie zaakceptują znaczne większe niedogodności niż jazda w końcu stawki” – zakończył Williams.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
28.11.2021  Zmarł Sir Frank Williams
25.12.2020  Sir Frank Williams opuścił szpital
15.12.2020  Sir Frank Williams trafił do szpitala
04.09.2020  R. Schumacher: Odejście rodziny Williams będzie najlepsze dla zespołu
04.09.2020  Russell: Odejście rodziny Williams jest smutnym momentem
Tagi:
Williams
Williams F.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
michal132, 01.07.2012 09:30[!]
Za to się ceni ten zespół oni chcą się ścigać a nie tylko kasa kasa kasa
Aeromis, 01.07.2012 11:21[!]
Przy tak wyrównanej stawce cięcie kosztów uważam za bardzo zły pomysł. To normalne, że bogatsi chcą więcej, to oni tworzą czołówkę tego sportu. Za dużo byłoby tego "GP2" w F1 gdyby położono rękę na finanse. Rozsądne ograniczanie kosztów, cięcia - tak, jednak nic więcej. Ten sport tworzy kasa bez niej nie byłoby powodu do fascynacji.
jurcek, 01.07.2012 11:26[!]
@ Aeromis- "Rozsądne ograniczanie kosztów, cięcia - tak, jednak nic więcej."Za dużo byłoby tego "GP2"" Przecież te "rozsądne" cięcia kosztów prowadzą do GP2 niemalże ;] Williams chce, żeby było tak, jak dawniej, a Ty piszesz, żeby kontynuowali to, co wyrabia się teraz ;] b.. please ;]

Taki człowiek, jak Willimams, gdy odejdzie, to już całkiem lipa będzie z tej F1.
Aeromis, 01.07.2012 11:34[!]
@jurcek
Tyle że po coś przekręciłeś moją wypowiedź do góry nogami, nie wiem po co. Sir Frank Williams podał coś rozsądnego - ograniczenie zarobków kierowców i to jest rozsądne.
jpslotus72, 01.07.2012 11:47[!]
Cytat :
jednak nalega na ograniczenie wynagrodzeń kierowców
Przyszłość należy do pay-driverów. :)
pablonzo, 01.07.2012 12:43[!]
@jpslotus72
No niekoniecznie - niektórzy z kierowców zarabiają ogromne miliony euro/dolarów/funtów , na tym na pewno można by było trochę przyciąć :)
IceMan11, 01.07.2012 12:44[!]
Kierowcy powinni dostawać mniej i tu się zgadzam z FW, ale on poszedł jeszcze dalej. Nie dość, że im nie płaci to jeszcze wyciska z nich kasę - a to też jest złe.
Aeromis, 01.07.2012 13:44[!]
@IceMan11
1. Nie wiesz ile zarabiają
2. Co z nich wyciska? Pryszcze? MAL i SEN mają sponsorów, takich zatrudnił w tym sezonie kierowców i ilekolwiek nie dostają to na pewno jest to odzwierciedleniem poprzedniego sezonu.
Chyba jednak sam poszedłeś za daleko.
IceMan11, 01.07.2012 13:58[!]
@Aeromis
1. Ale kto zarabia? Kierowcy Williams'a, czy ogólnie kierowcy?
2. PDVSA to na pewno tak przez przypadek jest sponsorem Williams'a.
Kamikadze2000, 01.07.2012 14:42[!]
Ale ograniczenie ma na celu wyrównac w miarę szansę. Bo jakie ma niby Force India do McLarena w kwestii finansów?? ;]
Aeromis, 01.07.2012 15:41[!]
@IceMan11
1. No o FW tak się wypowiedziałeś...
2. Tyle że śmiem subtelnie podejrzewać (żart) Maldonado nie jest szefem PDVSA, więc z niego nic nie wyciskają, on zarabia.


@Kamikadze2000
Przecież mamy wyrównany sezon. To co, w ogóle ma nie być faworytów?
Kamikadze2000, 01.07.2012 19:14[!]
@Aeromis - nie oto chodzi. Po prostu mamy zbyt dużą różnicę w "skarbcu" każdego zespołu. Nie może byc tak, że jedna ekipa ma potencjał sięgający nawet 300 mln, natomiast druga nie posiada nawet połowy tego.

Wyrównany sezon mamy tylko przez zakaz kilku innowacji. Nie będzie to jednak trwało wiecznie - w końcu któraś ekipa lub ekipy odjadą od reszty. Dzięki funduszom zawsze znajdą coś więcej.
Dante, 01.07.2012 20:17[!]
No tak, niech nikt nie wtyka nosa w wydatki zespołów to będziemy mieli co roku takie sezony jak z MSC za kółkiem niepokonanego Ferrari.
Aeromis, 01.07.2012 23:34[!]
@Kamikadze2000
Nie wyobrażam sobie takich potęg jak Ferrari czy McLaren, a także tak bogatego zespołu jak Red Bull Racing którzy w wyniku "socjalistycznego" dzielenia po równo musieliby zmagać się z problemami środka stawki z braku możliwości finansowych. Co oni by wówczas robili w tym Formule 1? Za co mieliby rozwijać bolid w trakcie sezonu, po false starcie jaki miało przykładowo Ferrari w tym sezonie?
Za dużo sportu w Formule 1 może chyba tylko zaszkodzić tej konkurencji.
RY2N, 02.07.2012 14:55[!]
Na szczęście w F1 nie wszystko zależy od kasy. Już nieraz widzieliśmy ogromne fundusze wydane na przygotowanie bolidu przed startem sezonu, a na 1 GP tzw. pupa.
Czasami zespół z kilkukrotnie niższym budżetem, jeżeli tylko ma dobrą myśl techniczną + ambitnego / niedocenianego młodego drivera - potrafi ograć gigantów (wystarczy popatrzeć w tym roku na Saubera czy choćby nawet na Williamsa). Kasa się przydaje ale nie gwarantuje w F1 sukcesu (vide Honda, Toyota, BMW czy Mercedes).

Natomiast mocne cięcie kosztów zawsze jest niebezpieczne. Jeżeli się go nie powstrzyma to po fazie silników R4 i nadwozi wziętych z GP2 na końcu dojdziemy do sytuacji w której zawodnicy będą biegać pieszo po torze.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca