F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2005
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Drugi dzień testów na torze Catalunya

Red Bull z ograniczonym silnikiem V10 tylko nieznacznie szybszy od McLarena z V8.
Marek Roczniak, 29 listopada 2005, zmieniony 29.11.2005 19:24, wyświetlenia: 1754<< | lista | T- | T+ | >>
Podczas drugiego dnia testów na hiszpańskim torze Catalunya najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał kierowca Red Bull, Christian Klien. Austriak był jednym z trzech kierowców korzystających dzisiaj z silników V10 z ograniczoną mocą, a jego przewaga nad najszybszym kierowcą korzystającym z silnika V8 wyniosła niespełna 0.2 sekundy. Czekającą na pierwszą dostawę silników Ferrari V8 stajnię z Milton Keynes we wtorek reprezentował także jej nowy kierowca testowy, Robert Doornbos. Holender podczas debiutu za kierownicą bolidu RB1 uzyskał ósmy czas, tracąc do Kliena ponad trzy sekundy.

Z V8 najlepiej wypadły ponownie Mercedesy, jako że odpowiednio na drugiej i czwartej pozycji uplasowali się kierowcy testowi McLarena, Alex Wurz i Pedro de la Rosa. Obaj kierowcy łącznie przejechali ponad 130 okrążeń, prezentując tym samym całkiem przyzwoitą wytrzymałość silnika Mercedes-Benz FO108S. De la Rosa zastąpił dzisiaj tegorocznego mistrza DTM, Gary'ego Paffetta, który za kierownicę MP4-20 powróci w piątek. Środa ma być dniem przerwy w testach dla stajni z Woking, a tymczasem w czwartek nowy silnik V8 będzie miał okazję wypróbować Juan Pablo Montoya.

Nieznacznie lepszym osiągnięciem jeśli chodzi o liczbę przejechanych okrążeń może pochwalić się Toyota, przy czym dla japońskiej stajni są to już czwarte testy silnika V8. Silnik ten po raz pierwszy został jednak sprawdzony w połączeniu z nowym bolidem Toyoty, TF106 i oponami Bridgestone. Pierwsza jazda próbna tego auta okazała się dosyć udana, chociaż Jarno Trulli (P5) podobnie jak w przypadku TF105B narzekał na te same problemy z prowadzeniem.

Włoch spodziewał się jednak słabszych osiągów silnika V8, a więc były i pozytywne niespodzianki. Tymczasem na temat opon Bridgestone kierowca Toyoty powiedział tylko tyle, że znacznie różnią się one od ogumienia Michelin. "Jestem zadowolony z tego, że możemy już testować nowy samochód. Mamy całą zimę na poprawę jego osiągów", powiedział Trulli, któremu towarzyszył dzisiaj kierowca testowy Toyoty, Ricard Zonta (P3).

Szósty czas uzyskał reprezentujący barwy Scuderia Toro Rosso Vitantonio Liuzzi, przy czym Włoch w istocie korzystał z tegorocznego bolidu Red Bull Racing, RB1, ale wyposażonego w zmodyfikowaną wersję silnika V10. Strata Liuzziego do najszybszego reprezentanta Red Bull Racing wyniosła ponad dwie sekundy.

Odpowiednio na siódmej i 11 pozycji uplasowali się reprezentanci Williamsa, Nico Rosberg i Andy Priaulx. Stajnia z Grove po raz pierwszy miała okazję sprawdzić silnik Cosworth V8 i obecne opony Bridgestone. Rosberg za kierownicą pomalowanego na policyjny błękit bolidu FW27C okazał się wolniejszy od najszybszego kierowcy korzystającego z silnika V8 o ponad dwie i pół sekundy.

Ostatnim uczestnikiem dzisiejszych testów na torze Catalunya był kierowca zespołu BMW Sauber, Nick Heidfeld. Stajnia z Hinwil skoncentrowała się na zbieraniu danych dotyczących silnika BMW P86 V8 zamontowanego w przejściowej wersji tegorocznego bolidu Sauber (C24B). Niestety także i dzisiaj zespół gnębiły problemy techniczne (układ paliwowy) i Heidfeld przejechał zaledwie 27 okrążeń, kończąc drugi dzień testów na dziewiątej pozycji.

P.Kierowca Konstruktor Op. Czas okr. Strata Okr. 
Czasy uzyskane we wtorek na torze Catalunya
1.Christian Klein Red Bull Cosworth (V10) 1:17,567   43 
2.Alex Wurz McLaren Mercedes 1:17,754 +0,187 69 
3.Ricardo Zonta Toyota 1:17,821 +0,254 58 
4.Pedro de la Rosa McLaren Mercedes 1:18,066 +0,499 64 
5.Jarno Trulli Toyota 1:18,641 +1,074 82 
6.Tonio Liuzzi Toro Rosso Cosworth (V10) 1:19,756 +2,189 66 
7.Nico Rosberg Williams Cosworth 1:20,456 +2,889 58 
8.Robert Doornbos Red Bull Cosworth (V10) 1:20,701 +3,134 51 
9.Nick Heidfeld BMW Sauber 1:21,013 +3,446 27 
10.Andy Priaulx Williams Cosworth 1:25,055 +7,488 18 
Źródło: pitpass.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
23.02.2024  Charles Leclerc kończy zimowe testy na czele tabeli
23.02.2024  Sainz najszybszy w porannej sesji ostatniego dnia testów
23.02.2024  Harmonogram zespołów na testy w Bahrajnie
22.02.2024  Sainz na czele tabeli drugiego dnia testów na torze Sakhir
22.02.2024  Poranna sesja drugiego dnia testów przerwana
Tagi:
Testy
Catalunya

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Pieczar, 29.11.2005 18:37[!]
Mclareny i Toyoty - całkiem nieźle jak na V8. Coś słabo Williamsy...
mateusz, 29.11.2005 18:52[!]
McLaren i Toyota ok, ciekawe co na to Ferrari

Jutro do testów przyłączy się Renault, ale z V10 :(

P.S.: Honda użyje jutro nowej V-ósemki?
Metalpablo, 29.11.2005 19:00[!]
moim zdaniem Toyota i Mclaren będą nieżle szalec.Wsumie maja juz kilka testów a w wypadku Toyoty bardzoo duzo więc oni mogą przegonic konkurencje.Ciekaw jestem tylko jednej sprawy oprócz tego jak tam silniki w innych ekipach.Interesuje mnie jak bardzo zmieniłą sie oprawa dżwiekowa,jak kibic odczuje na włąsnych uszach zmiany silników.
Maraz, 29.11.2005 19:28[!]
Nie będzie aż tak źle, zresztą V8 mają nawet większe obroty od V10, więc dźwięk w porównaniu do innych serii wyścigowych cały czas jest "wymiatający". Próbkę dźwięku V8 można usłyszeć tutaj:
http://www.f1racing.net/en/v8.wma
M@ru$, 30.11.2005 17:11[!]
dźwięk V-ósemki super.. :D:D
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca