F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Ferrari chce nadrobić straty do Red Bulla

Test aerodynamiczny na torze ma pomóc włoskiej ekipie w rozwiązaniu problemów.
Karol Zając, 24 pa?dziernika 2012, wyświetlenia: 2125<< | lista | T- | T+ | >>
Ferrari uważa, że może zniwelować straty względem tempa do swoich rywali na torze w Indiach po tym, jak wykonało test aerodynamiczny, by zrozumieć problemy związane z tunelem aerodynamicznym.

Zespół ostatnio ogłosił, że może zamknąć swój tunel aerodynamiczny na ponowną kalibrację po nieustannych problemach z korelacją wyników pomiędzy danymi z toru i z tunelu. Szef Ferrari, Stefano Domenicali przyznał, że fakt ten negatywnie odbił się na szansach Fernando Alonso na tytuł mistrzowski. Passa ośmiu wyścigów, w trakcie których Hiszpan urzędował na pierwszym miejscu w klasyfikacji mistrzostw kierowców – gdzie momentami miał 40-punktową przewagę – została przerwana w Korei, gdzie Sebastian Vettel zdobył swoje trzecie zwycięstwo z rzędu, co daje mu obecnie 6 punktów przewagi nad hiszpańskim kierowcą.

Główny projektant Ferrari – Nicolas Tombazis stwierdził, że oddzielne testy aerodynamiczne pozwoliły Ferrari zrozumieć, gdzie nieprawdziwe rezultaty z tunelu aerodynamicznego zaszkodziły ostatnim poprawkom włoskiego zespołu: „Tunel aerodynamiczny może być tylko modelem rzeczy, które dzieją się w rzeczywistości i nigdy nie będą całkowicie prawdziwe. Dane, które zauważyliśmy w tunelu nie odzwierciedlają w 100 procentach danych, które otrzymujemy na torze. Mieliśmy kilka nieprzyjemnych niespodzianek jeśli chodzi o kilka poprawek, które przywoziliśmy w trakcie ostatnich wyścigów, więc natychmiastowo chcieliśmy naprawić to i zrozumieć co poszło źle” – tłumaczy Grek.

„Zatem mieliśmy test aerodynamiczny przed udaniem się do Indii, przeprowadziliśmy test kontrolny odnośnie tych poprawek, by dokładnie zrozumieć gdzie leży problem. Mamy kilka interesujących odpowiedzi, które pozwolą nam odbić się od tych problemów i w nadchodzącym GP Indii mamy nadzieję nadrobić straty”.

Tombazis zaprzeczył stwierdzeniu, jakoby problemy napotkane w tunelu aerodynamicznym pochłonęły wiele zasobów rozwojowych Ferrari: „Jest wiele powodów, które sprawiają, że tunel aerodynamiczny nie jest perfekcyjny. Może to wynikać z problemów ze skalą, ponieważ model używany w tunelu jest o wiele mniejszy, niż prawdziwy samochód. Może to też wynikać z faktu, że wiatr w tunelu jest inny, niż ten przy normalnej jeździe na świeżym powietrzu i także sposób w jaki powietrze przepływa po samochodzie może być czynnikiem” – kontynuuje.

„Sposób w jaki aerodynamika działa na obecnych samochodach F1 jest super-skomplikowany i opiera się na interakcjach różnych komponentów i bardzo małych detali, zatem bardzo łatwo jest popełnić błąd. Korelacja nie może być widziana w czarno-białych kolorach i nie można oczekiwać, że tunel aerodynamiczny zapewni perfekcyjne wyniki we wszystkich obszarach. Mieliśmy problemy w kilku kwestiach, jednak to nie oznacza, że cała nasza praca w tunelu była bezwartościowa” – zakończył.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
08.05.2024  Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano
07.05.2024  Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami
03.05.2024  Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em
01.05.2024  LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami
01.05.2024  Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami
Tagi:
Ferrari

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Wmiarenietypowy, 24.10.2012 19:12[!]
Te problemy z tunelem mogą ich kosztować tytuł. Ciekawe jak będą wyglądali w Indiach na tle Red Bulla, ale to i tak mnóstwo straconego czasu w rozwoju konstrukcji.
Carolius, 24.10.2012 19:38[!]
:) Mam nadzieję, że Alonso jeszcze nie powiedział ostatniego słowa i złapie Seba ;) Ferrari pokazało jak szybko potrafi się poprawić i może udowodni to po raz kolejny!
Bari, 24.10.2012 19:55[!]
Według mnie Ferrari w tym sezonie pokazało jak rozwijać bolid - od czegoś, co w Australii było na poziomie STR (albo nawet wolniejsze), zrobili samochód, który teraz jest drugi/trzeci w stawce i przy odrobinie szczęścia (alternator Vettela, deszcz) może walczyć o zwycięstwa.
jpslotus72, 24.10.2012 20:28[!]
To nie pierwsze ich problemy z tunelem - co zobaczą w nim wreszcie jakieś światełko, to okazuje się, że to błędny ognik (albo di Montezemolo pali papierosa, zastanawiając się nad kondycją swych włości)... W sezon wjechali trochę na "ręcznym hamulcu", w środku Alonso zdjął z kół blokadę, ale w końcówce (mimo zwyżkującej formy Massy) już im znowu "opony tak nie trzymają"... PP zdobywa kierowca, który potrafi złożyć na możliwym limicie trzy równe sektory - w mistrzostwach różnie bywało (Jenson np. w 2009 w "pierwszym sektorze" wykręcił takie rezultaty, że nawet słabsze tempo w pozostałych nie pozbawiło go końcowego triumfu). W tym sezonie miała zwyciężyć systematyczność - w sumie jednak nikt nie utrzymał jej na jakimś wysokim poziomie: Ferrari było najlepsze w sektorze środkowym, McLaren miał bardzo dobry pierwszy, jeszcze lepszy środkowy, ale zupełnie zgubił tempo w trzecim - RBR miał start w stylu zeszłorocznego Webbera, ale końcówkę już "vettelowską": ostatnie GP jak końcowe okrążenia Sebastiana - coraz szybsze i szybsze... Ferrari w tym sezonie chyba już nie wyjedzie ze swojego "tunelu".
Aeromis, 24.10.2012 23:26[!]
Skoro aerodynamika jest taka skomplikowana to może niech lepiej zaczną przy niej pracować w Ferrari prości ludzie, by jej nie komplikować jeszcze bardziej i nie tworzyć efektu domina :)
Problem ostatniego GP to nie fakt, że RBR było lepsze, ani także że MAS był szybszy, ale że ALO z Ferrari i w Ferrari pomimo trzeciego miejsca był powolny. Musiały więc zostać popełnione błędy, które wcześniej jako tako o sobie znaku nie dawały a wręcz przeciwnie, zwykle wszystko było cacy i ALO mógł robić swoje.
derwisz, 25.10.2012 14:59[!]
Powiem krótko. Nie wierzę w cuda o nie wierzę w zapewnienia Ferrari, ze dogonią czołówkę, a zwłaszcza RBR. Dlaczego miałbym im wierzyć, skoro w obecnym sezonie w analogicznych sytuacjach ani razu nie dotrzymali słowa? Obiecują gruszki na wierzbie, a później zwalają winę na tunel albo na inne "nitki u spódnicy". Moim zdaniem takimi działaniami usiłują stworzyć pozory "ciężkiej pracy" aby mieć usprawiedliwienie dla zasadności swoich angaży.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca